Obdarovaný Rast vítězem divokého klání
Red Bull Ring – 1. závod
Rakouský Spielberg se dnes stal kulisou dalšího z pozoruhodných závodů DTM. Cílovou čáru v jeho závěru proťal jako první Španěl Juncadella, přesto však nevyhrál. Vítězství padlo do klína suverénovi předchozího víkendu Rastovi, jenž byl ještě 15 sekund před koncem čtvrtý.
Startovalo se na usychající trati a většina pole v domnění, že pršet už dále nebude, vsadila na standardní obutí bez drážek. Předpověď se potvrdila a déšť už se na Red Bull Ring nevrátil.
Mimo závodní stopu však byla dráha stále vlhká a jezdci stojící na pravé straně roštu měli k dispozici podstatně méně přilnavosti než jejich soupeři vlevo. Za všechny lze jmenovat Glocka, jenž kvůli tomu přišel o druhé místo a byl rád, že se udržel alespoň třetí.
Při brzdění do zatáčky Remus pak nenašel dostatek gripu ani Spengler a rozpoutal tím řetězovou reakci. Tlačil před sebou Duvala, jenž se dále opřel do domácího bojovníka Enga, a ten roztočil Frijnse. V následné skrumáži poškodili svoje vozy Duval s Paffettem a kvůli rozesetým karbonovým troskám musel vyjet safety car.
Standardní restart v pátém kole nezastihl v nejlepší formě držitele pole position Juncadellu, kterému vedení drze sebral Rockenfeller. Po deseti kolech se však jezdec Mercedesu dokázal vrátit a podobně suverénním způsobem se posunul zpět do čela. Od té doby už si náskok kontroloval.
Za vedoucí dvojicí se ovšem bojovalo o každý centimetr a podobně jako závodníci mělo plné ruce práce také ředitelství závodu. O třetí místo v závodu i šampionátu si to v souboji mistrů rozdávali Rast s Wittmannem. Jezdec BMW si přitom vysloužil varování za vytlačení soupeře mimo dráhu. A nebyl zdaleka sám. Stejné tresty dopadly také na hlavy Wehrleina, Frijnse a Mortary.
BMW dnes slavilo 300. závod v DTM, ale jubileum neběželo podle plánu. Glock měl potenciál bojovat o stupně vítězů, ale po několika chybách se propadl až na sedmou pozici. Ve 33. kole mu navíc vůz vypověděl na dráze službu a podruhé (překvapivě a pouze na krátkou dobu) se objevil safety car.
Restart se tentokráte odehrál ve stylu Indycar. Juncadella měl coby lídr udávat tempo, ale jak se později ukázalo, vyrazil dříve, než mu to pravidla dovolují. Kolo před koncem tak obdržel penalizaci a ačkoliv projel cílem jako první, klasifikován byl až na 14. místě. Suverén závodu tak odešel zcela s prázdnou.
Neštěstí jednoho je štěstím druhého a v Rastově případě to platilo trojnásob. Úřadující mistr byl tři zatáčky před koncem na čtvrté pozici, ale jeho kolegové jedoucí před ním (třetí Müller a druhý Rockenfeller) pozorně sledovali zpětná zrcátka a pustili jediného teoretického kandidáta na titul v kádru Audi před sebe.
„Mám třetí vítězství v řadě, takže jsem na jedné straně šťastný. Ale nebylo to opravdové vítězství. Mike a Nico jeli výborný závod a Mike si zasloužil vyhrát,“ neskrýval vnitřní rozpolcenost Rast.
„Lidé musejí pochopit, že jde o všechno. Když to neuděláme, můžou body na konci chybět. Loni jsem skončil celkově čtvrtý a na Reného mi scházelo jen dvanáct bodů. Každý bod se počítá a byli bychom hloupí, pokud bychom to neudělali,“ obhajoval své gesto Rockenfeller, který v daném momentu ani nevěděl, že kolegovi předává vítězství.
Obdarovaný Rast se v šampionátu přiblížil vedoucí dvojici z Mercedesu, která si opět prohodila pozice. Paffett dnes získal pouhý jeden bod, zatímco Di Resta se po čtvrtém místu vrátil k přívlastku lídra průběžného pořadí.
Ze smůly druhých těžil hostující jezdec Ogier, jenž byl při své premiéře v DTM díky odstoupením a penalizacím klasifikován na 12. příčce.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:53.591 | 37 | |
2. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 56:54.296 | +0.705 | 37 |
3. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 56:54.478 | +0.887 | 37 |
4. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 56:54.744 | +1.153 | 37 |
5. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 56:55.035 | +1.444 | 37 |
6. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 56:55.144 | +1.553 | 37 |
7. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:00.321 | +6.730 | 37 |
8. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:00.343 | +6.752 | 37 |
9. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 57:00.898 | +7.307 | 37 |
10. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:01.189 | +7.598 | 37 |
11. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:01.997 | +8.406 | 37 |
12. | Sébastien OGIER | Mercedes-AMG | HWA | 57:02.241 | +8.650 | 37 |
13. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 57:02.906 | +9.315 | 37 |
14. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 57:20.829 | +27.238 | 37 |
15. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:21.212 | +27.621 | 37 |
16. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 57:00.461 | +36.870 | 37 |
17. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 47:18.368 | +6 kol |
31 |
18. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 46:21.114 | +7 kol |
30 |
- | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 1 |
Průběžné pořadí šampionátu (17/20): 1. Di Resta 216, 2. Paffett 207, 3. Rast 174, 4. Wittmann 143, 5. Mortara 138, 6. Glock 121, 7. Auer 118, 8. Wehrlein 100, 9. Eng 96, 10. Rockenfeller 75...