Rast triumfuje počtvrté v řadě
Red Bull Ring – 2. závod
Úřadující mistr Rast si dnes napravil karmu a po včerejším darovaném vítězství triumfoval tak, jak se patří. Jeho kolega Müller, který dojel v těsném závěsu druhý, mu sice život příliš nekomplikoval, ovšem tentokrát alespoň nebylo pochyb o tom, jaký vůz je ve Spielbergu nejrychlejší.
Mercedes si dopoledne zajistil titul mezi výrobci a do závodu, který nabídl snad nejpohlednější první dvě kola sezony, vstupoval s trumfy ve svých rukou. V prvních dvou řadách měli Stuttgartští hned tři své zástupce a držitel pole position Paffett navíc vyrazil tak razantně vpřed, že to chvíli vypadalo na jeho sólový únik.
Jenže Audi dnes přemohlo soupeře jak v rychlosti, tak ve strategii. Už ve druhém kole byl Müller těsně za Paffettem a o další 4,3 kilometru později jej za asistence DRS v zatáčce Remus předjel. Paffett se v následujicích minutách snažil Švýcarovi manévr oplatit, ale defenziva Müllerovi vycházela na výbornou. Do boxů pak oba muži zamířili zároveň v 18. kole a Paffetta navíc (jako už letos několikrát) zdržely problémy s výměnou pneumatik.
Angličan stál před garáží o 1,4 sekundy déle než jeho sok a po návratu na dráhu pak bezmocně sledoval, jak kolem něj proletěl Rast. Ten startoval ze sedmé pozice, stavěl o dvě kola dříve a měl tou dobou už ve sbírce skalp i průběžně třetího Di Resty.
Rast se postupně blížil vedoucímu Müllerovi a dvanáct kol před koncem se ujal vedení. V cíli jej čekalo čtvrté vítězství v řadě a zároveň sté pro Audi v DTM. „Čtyři triumfy v řadě jsem doposud nezažil v žádné závodní sérii. Že se mi to podařilo v takové konkurenci, jaká panuje v DTM, je něco opravdu zvláštního a zůstane mi to dlouho v paměti,“ zářil loňský mistr.
Po úspěšné kampani v Rakousku má Rast vedoucí dvojici v šampionátu na dostřel. Už jen 30 bodů ztrácí na prvního Di Restu, který si v dnešním závodu s Paffettem dvakrát vyměnil pozice. „Dnes se nám nedařilo tak, jak jsme doufali, ale alespoň jsme snížili ztrátu v šampionátu,“ shrnul své nedělní odpoledne Paffett, který bral poslední místo na stupních vítězů. Zároveň přiznal, že na Audi by neměl, ani nebýt problémů v boxech.
Svůj křest v DTM má za sebou hostující závodník Ogier. Druhý závod mu připravil náročnější zápletku než včerejší premiéra. „Nechtěl jsem se pouštět do žádných tvrdých soubojů, ale Farfuse jsem musel předjet. Měl nějaký problém a ztrácel olej. Čelní sklo jsem měl celé špinavé a skoro nic jsem neviděl,“ líčil kritický moment závodu šampion rallye. Cílem projel jako poslední se ztrátou jednoho kola.
Dodatečná diskvalifikace dopadla na hlavu třináctého Frijnse. Nizozemský závodník se po závodu nedostavil k povinnému vážení a o svoji pozici přišel.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 57:45.704 | 40 | |
2. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:46.125 | +0.421 | 40 |
3. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:50.404 | +4.700 | 40 |
4. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 57:52.667 | +6.963 | 40 |
5. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:56.593 | +10.889 | 40 |
6. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 58:00.413 | +14.709 | 40 |
7. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 58:01.396 | +15.692 | 40 |
8. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 58:05.897 | +20.193 | 40 |
9. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:10.534 | +24.830 | 40 |
10. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 58:11.389 | +25.685 | 40 |
11. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:12.018 | +26.314 | 40 |
12. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:12.351 | +26.647 | 40 |
13. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:23.363 | +37.659 | 40 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:23.717 | +38.013 | 40 |
15. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:24.040 | +38.336 | 40 |
16. | Sébastien OGIER | Mercedes-AMG | HWA | 58:07.388 | +1 kolo |
39 |
- | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 39:45.845 | 27 | |
- | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 21:54.631 | 15 | |
DSQ | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 0 |
Průběžné pořadí šampionátu (18/20): 1. Di Resta 229, 2. Paffett 225, 3. Rast 199, 4. Wittmann 143, 5. Mortara 139, 6. Glock 127, 7. Auer 118, 8. Wehrlein 108, 9. Eng 98, 10. Rockenfeller 79...