Rastova vítězná série nebere konce
Hockenheimring – 1. závod
Šampionát DTM ukazuje, že snad ani nepotřebuje jiné dějiště pro své závody než německý Hockenheim. Podobně jako v úvodu sezony trať v Bádensko-Württembersku nabídla spektakulární souboje, tentokrát navíc okořeněné faktem, že se rozhoduje o titulu.
Atraktivní sobotní závod vyšperkoval snad překvapivým, ale zaslouženým vítězstvím úřadující mistr Rast. Jezdec Audi se díky historickému pátému triumfu v řadě (!) dostal v šampionátu na dostřel vedoucí dvojici Mercedesu Paffett - Di Resta.
Na začátku závodu se přitom rýsoval úplně jiný průběh. Držitel pole position Auer už v prvním kole pustil před sebe druhého Paffetta, který pak až do 14. kola neohroženě kroužil v čele.
Po zastávce v boxech se však Angličan stal obětí úspěšné strategie Audi, která pomohla Rastovi vpřed. Šampion ročníku 2017 dohnal ztrátu, kterou utrpěl při startu, a v 16. kole již úspěšně útočil na Paffetta. Ten pak před svého německého soupeře marně hledal cestu.
A když už se mu to podařilo, dokázal Rast Angličanovi oplatit stejnou mincí. Tento titánský souboj o prvenství evokoval analogickou bitvu Paffetta s Glockem z ůvodu sezony a něměl být ještě zdaleka u konce.
O jeho pokračování však byl svět okraden zásahem safety caru, který vyjel ve 25. kole, aby maršálům umožnil odklidit trosky Farfusova vozu, ze kterého v Parabolice ulétly levé dveře.
Po následném restartu neměl Rast problém Paffettovi ujet a pro Audi načal druhou stovku triumfů v DTM. “Dnes jsem s vítězstvím vůbec nepočítal," prozradil po závodě. "Můj útok, kdy jsem šel zleva doprava a lehce jsem se dotkl jeho vozu, byl opravdu velmi těsný a na hraně. Ale ten souboj mne obrovsky bavil."
Jezdci Mercedesu tratili po restartu půdu pod nohama a kromě Paffetta, který se nakonec propadl až na čtvrtou pozici, klesal pořadím také druhý stuttgartský aspirant na titul Di Resta. Oba si znovu prohodili pozice v čele šampionátu, Rasta ale mají blíže než kdykoli předtím.
„Jsem frustrovaný z nasazení safety caru,“ pěnil Paffett. „Před ním jsem měl jisté druhé místo a možná i šanci vyhrát. Po restartu byla trať v mnohem horším stavu než před ním. Několik jezdců vylétlo ven a na dráze bylo mnoho špíny.“
Turbulentní závod zažil nováček Frijns. V úvodu vytlačil Di Restu mimo trať a když mu pozici musel vracet zpět, ztratil tím dvě další. V závěru se pak díky čerstvějšímu obutí propracoval až na druhé místo a dokonce dýchal na Rastova záda. Třetí místo si na své oblíbené trati vybojoval Glock z BMW.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:59.934 | 34 | |
2. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:00.288 | +0.354 | 34 |
3. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:01.790 | +1.856 | 34 |
4. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:02.575 | +2.641 | 34 |
5. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:05.070 | +5.136 | 34 |
6. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:06.000 | +6.066 | 34 |
7. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:06.916 | +6.982 | 34 |
8. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 57:07.886 | +7.952 | 34 |
9. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:08.643 | +8.709 | 34 |
10. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 57:09.957 | +10.023 | 34 |
11. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 57:10.935 | +11.001 | 34 |
12. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:11.587 | +11.653 | 34 |
13. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:12.233 | +12.299 | 34 |
14. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 57:12.964 | +13.030 | 34 |
15. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:13.334 | +13.400 | 34 |
16. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 45:35.550 | -7 kol |
27 |
17. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 41:01.858 | -9 kol |
25 |
18. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | -19 kol |
19 |
Průběžné pořadí šampionátu (19/20): 1. Paffett 239, 2. Di Resta 233, 3. Rast 224, 4. Wittmann 143, 5. Glock 143, 6. Mortara 140, 7. Auer 121, 8. Wehrlein 108, 9. Eng 98, 10. Rockenfeller 87...