Rast titul těsně neobhájil, mistrem je Paffett
Hockenheimring – 2. závod
DTM má nového krále. Až do cíle posledního dvacátého závodu trvala bitva o titul šampiona sezony 2018. O druhý zářez na mistrovské pažbě spolu v Hockenheimu na dálku bojovali Paffett, Di Resta a Rast. Nakonec to byl veterán Mercedesu Paffett, kdo mohl znovu nad hlavu zvednout trofej pro absolutního vítěze.
Scénář závodu ovšem psal vicemistr Rast z Audi. Do finálového boje vstupoval coby černý kůň, který neměl co ztratit a navíc jel na vítězné vlně. Tu se mu dnes povedlo prodloužit o neuvěřitelný šestý triumf v řadě! Po startu sebral vedení Wittmannovi, jenž měl problém se spojkou, a až do konce před sebe nikoho nepustil. Z jeho pohledu perfektní závod.
Jenže ani rekordní výkon Němci k obhajobě titulu nepomohl. Paffett si po celý závod hlídal třetí místo, které mu k zajištění celkového prvenství stačilo. V závěru Rastovi scházely pouhé čtyři body, přitom v polovině sezony oba jezdce dělila propast o 95 bodů větší!
„V tento moment jsem mírně zklamán, protože jsme v mistrovství prohráli jen těsně,“ svěřil se Rast. „Se šesti vítězstvími v řadě to ale byla neuvěřitelná jízda, na které se podílelo velké množství lidí, kterým tímto děkuji.“
Paffett označil za klíčový moment souboje o titul dopolední kvalifikaci, ve které se mu na rozdíl od jeho kolegy Di Resty povedlo se dostat na přední pozice. V závodu pak kontroloval odstup a jelikož spolu s Mercedesem šampionát opouští, bojoval kromě soupeřů také se smíšenými pocity.
„Velkou část závodu jsem kroužil osamocen a to má pak člověk čas přemýšlet. Pět kol před koncem mi problesklo hlavou: to je posledních pět kol mé kariéry v DTM. Pak jen tři, dvě. V jeden moment jsem málem vylétl z dráhy, jak jsem nad tím tak uvažoval,“ popsal staronový mistr.
Z trojice kandidátů na titul to byl právě Paffett, jehož první korunovace sahala nejdále do historie. V roce 2005 porazil svého arcirivala Mattiase Ekströma. „První titul přišel tak brzy v mé kariéře, že jsem to tehdy nedokázal ani plně ocenit. Za tímto druhým ale stojí trináct let tvrdé práce.“
Di Resta přijel do Hockenheimu jako lídr průběžného pořadí a odjíždět bude jako zklamaný druhý vicemistr. Bodově dnes vyšel zcela naprázdno a byl odsouzen k soubojům ve středu pole.
Ve stínu mistrovské bitvy dnes zůstaly neméně kvalitní výkony Wittmanna, jenž se spolu s BWM dokázal druhým místem vrátit na výsluní, a Frijnse, který startoval jako poslední a cílem projel pátý. To Wehrlein a Auer se nedostavili k povinnému pozávodnímu vážení a byli diskvalifikováni. Bodované pozice však jejich trest neovlivnil.
S Rastem, Wittmannem a Paffettem se stupně vítězů proměnily v symbolickou přehlídku šampionů posledních tří sezon. Zastoupeny navíc byly všechny zúčastněné automobilky. V tomto složení naposledy.
Mercedes se po dlouhých třiceti letech s DTM loučí a svoji derniéru vyšperkoval všemi tituly – triumfoval nejen mezi jezdci, ale také mezi týmy a výrobci.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 58:03.981 | 36 | |
2. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:07.767 | +3.786 | 36 |
3. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 58:19.819 | +15.838 | 36 |
4. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 58:21.222 | +17.241 | 36 |
5. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 58:22.923 | +18.942 | 36 |
6. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:24.985 | +21.004 | 36 |
7. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 58:25.441 | +21.460 | 36 |
8. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:28.439 | +24.458 | 36 |
9. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 58:32.664 | +28.683 | 36 |
10. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 58:33.984 | +30.003 | 36 |
11. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 58:37.387 | +33.406 | 36 |
12. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:37.568 | +33.587 | 36 |
13. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 58:38.966 | +34.985 | 36 |
14. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 58:42.185 | +38.204 | 36 |
15. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:42.850 | +38.869 | 36 |
16. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:44.113 | +40.132 | 36 |
17. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 0 | ||
18. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 0 |
Konečné pořadí šampionátu (20/20): 1. Paffett 255, 2. Rast 251, 3. Di Resta 233, 4. Wittmann 164, 5. Glock 144, 6. Mortara 140, 7. Auer 121, 8. Wehrlein 108, 9. Eng 102, 10. Müller 96, 11. Rockenfeller 87, 12. Spengler 85, 13. Frijns 84, 14. Eriksson 72, 15. Juncadella 61, 16. Farfus 56, 17. Duval 54, 18. Green 27