Eng slaví premiérové vítězství
Zolder – 1. závod
Vítězstvím BMW v Zolderu odstartovala před 35 lety historie DTM a stejně začal i dlouho očekávaný návrat populárního šampionátu na místo činu. Znovu to byl jezdec v barvách mnichovské automobilky, kdo mával tribunám z nejvyššího stupínku na pódiu. Po skvěle zvládnuté strategické jízdě se svého první vítězství v DTM dočkal Rakušan Eng.
Rodák ze Salcburku, který doposud posbíral pouze dvě třetí místa, dosáhl triumfu ve svém třiadvacátém závodě. Dlouho to však vypadalo, že by se z vítězství mohl radovat jeho kolega.
Kanaďan Spengler překvapil po startu oba muže v první řadě Wittmanna s Rastem a ještě před první zatáčkou se ujal vedení. O to jej nepřipravil ani indy restart v 19. kole, kterému předcházelo odklízení hned dvou porouchaných aston martinů (Juncadelly a Dennise).
Spengler vydržel v čele do 20. kola, kdy zamířil k mechanikům pro nové pneumatiky. Pak ale padl za oběť scénáři závodu, který přál více jezdcům, absolvovujícím svoji povinnou zastávku krátce před výjezdem safety caru. Z této skupinky byl v nejlepší formě Eng, následován svým druhem z BMW Erikssonem, kterého až do samotného závěru naháněl Müller z Audi.
Švýcar ve službách týmu Abt se snažil využít všech dostupných zbraní, aby se dostal na druhou příčku, nicméně recept na švédského soupeře nenašel. Vyprovokoval jej sice v posledním kole k chybě, ale nedokázal jí využít a double týmu RBM tak nepřekazil.
„Jsem teď nejšťastnější člověk na světě. Dlouho jsem o tom snil. Vítězství bych chtěl věnovat Charlymu Lammovi,“ nezapomněl Eng při oslavách triumfu na svého zesnulého mentora a bývalého šéfa.
Hned tři jezdci dnes dostali pětisekundovou penalizaci kvůli předčasnému startu: Frijns, Fittipaldi a Duval. Posledně jmenovanému to ale nezabránilo v tom, aby si dojel pro čtvrté místo před dalším šťastným hrdinou závodu Rockenfellerem.
V kvalifikaci ztrácel šampion z roku 2013 na své kolegy více než sekundu a tým musel navíc před závodem opravovat spojku na jeho voze, takže startoval na chvostu. Díky odvážné strategii a nezbytné dávce štěstí ale dokázal Rockenfeller dokončit na páté pozici.
Naprázdno nevyšel ani třetí zástupce v poháru značek Aston Martin. Oba jeho zbývající vozy (Di Restův i von Habsburgův) proťaly cílovou čáru na bodovaných pozicích. Naopak další sobotu bez bodu si připsal do statistiky loňský vicemistr Rast, kterého znovu zradila technika.
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Philipp ENG | BMW | RBM | 59:34.758 | 39 | |
2. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 59:43.403 | +8.645 | 39 |
3. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 59:43.587 | +0.184 | 39 |
4. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 59:52.917 | +9.330 | 39 |
5. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 59:59.260 | +6.343 | 39 |
6. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 1:00:07.076 | +7.816 | 39 |
7. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 1:00:07.504 | +0.428 | 39 |
8. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 1:00:10.633 | +3.129 | 39 |
9. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 1:00:13.616 | +2.983 | 39 |
10. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 1:00:14.632 | +1.016 | 39 |
11. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 1:00:15.329 | +0.697 | 39 |
12. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 1:00:17.479 | +2.150 | 39 |
13. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 1:00:20.430 | +2.951 | 39 |
14. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 1:00:44.537 | +24.107 | 39 |
- | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 27 | ||
- | René RAST | Audi | Rosberg | 27 | ||
- | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 12 | ||
- | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 12 |