Wittmann senzačně vítězí z posledního místa
Misano – 1. závod
Technické problémy nepustily jezdce BMW Wittmanna do sobotních kvalifikačních bojů. Mistr z let 2014 a 2016 si však spravil chuť v závodě. Po startu z posledního místa a odvážné strategii senzačně zvítězil a vypálil tak rybník Audi, které mělo na pobřeží Jaderského moře rychlostně doposud navrch.
Po startu to přitom vypadalo na one man show hrdiny Rasta, který uhájil první pozici a začal si budovat náskok před kolegou Duvalem. Jenže ve třetím kole Erikssonovi vypověděl službu jeho vůz a jelikož loňský vítěz z Misana zaparkoval na místě, odkud nebyl bezpečný odtah v závodním tempu možný, byl na trať vyslán safety car.
To nahrálo do karet Wittmannovi, který si svoji povinnou zastávku u mechaniků odbyl hned v prvním kole a mohl díky neutralizaci závodu smazat svoji ztrátu. Nicméně kromě těch nejoptimističtějších stratégů BMW v ten moment nikdo nevěřil tomu, že by se jezdci týmu RMG podařilo odjet na rozpálené italské dráze celý závod na jedné sadě pneumatik.
Rast po restartu znovu ubránil vedení a opět si začal budovat náskok. Po zastávkách v boxech jej však čekala nová výzva – dohnat půlminutovou ztrátu na prvního Wittmanna. Zatímco jezdec týmu Rosberg ždímal ze svého stroje maximum, lídr závodu se snažil šetrnou a konzistentní jízdou dojet vůbec do cíle.
„Posledních pět, šest kol bylo hodně složitých. Vibrace ve voze byly opravdu silné, pneumatiky už jsem měl zcela sjeté a obával jsem se, že nevydrží,“ popsal Wittmann závěr závodu.
Rast nakonec snížil svůj odstup na 8,2 sekundy, reálně však Wittmannův triumf neohrozil. „Bez safety caru by to dnes pro nás bylo snadné vítězství,“ postěžoval si jezdec Audi pod stupni vítězů, na kterých mu dělal společnost také kolega Duval.
Že Wittmannova senzace nebyla pouze dílem náhody a riskantní strategie, dokazuje i osud Von Habsburga z Aston Martinu, jenž stejně jako jeho zkušenější soupeř přezouval už v prvním kole. Cílem však projel až jako čtrnáctý s více než minutovou ztrátou.
Svůj první závod v DTM má za sebou hostující Ital Dovizioso. Zástupce ze světa jedné stopy dokončil na dvanáctém místě a nemá se tak určitě za co stydět. „Opravdu hodně jsem se bavil,“ svěřil se závodník MotoGP. „Zažil jsem několik pěkných soubojů a restart se všemi vozy kolem byl opravdu bláznivý.“
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 1:00:42.631 | 39 | |
2. | René RAST | Audi | Rosberg | 1:00:50.869 | +8.238 | 39 |
3. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 1:01:00.317 | +17.686 | 39 |
4. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 1:01:05.484 | +22.853 | 39 |
5. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 1:01:11.134 | +28.503 | 39 |
6. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 1:01:15.098 | +32.467 | 39 |
7. | Philipp ENG | BMW | RBM | 1:01:27.553 | +44.922 | 39 |
8. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 1:01:29.869 | +47.238 | 39 |
9. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 1:01:30.978 | +48.347 | 39 |
10. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 1:01:31.060 | +48.429 | 39 |
11. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 1:01:32.674 | +50.043 | 39 |
12. | Andrea DOVIZIOSO | Audi | WRT | 1:01:39.769 | +57.138 | 39 |
13. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 1:01:41.579 | +58.948 | 39 |
14. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 1:01:44.559 | +1:01.928 | 39 |
15. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 1:01:50.860 | +1:08.229 | 39 |
16. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 50:09.243 | -8 kol | 31 |
- | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 52:39.479 | 16 | |
- | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 3:09.629 | 2 |