Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Japonec Macušita šetřil gumy a pak vyhrál

Japonec Macušita šetřil gumy a pak vyhrál

Red Bull Ring – 1. závod

Kvalita práce s pneumatikami rozhodla o výsledcích prvního závodu F2. Japonec Macušita úzkostlivě šetřil své gumy a v závěru měl nejlepší tempo. Letos poprvé vyhrál a výrazně se posunul v průběžném pořadí. Sette Câmara sice dojel třetí, ale penalizace ho o dvě místa odsunula.

První řadu na startu si v kvalifikaci vybojovali De Vries a Hubert, za nimi stáli Žou a Macušita, ve třetí řadě Ghiotto a Latifi, ve čtvrté Schumacher a Delétraz a v páté Sette Câmara a Ilott. Nizozemec si ziskem pole position upevnil průběžné vedení v šampionátu.

Ve startovním poli chyběl potrestaný Raghunathan, kterého v týmu MP Motorsport nahradil dvacetiletý Američan O´Ward z IndyCar. V kvalifikaci obsadil až 17. místo, protože si musel zvykat na zcela odlišný vůz. Ve startovním poli se letos poprvé objevili také Maini a Tveter.

Do zaváděcího kola ze startovního roštu neodjel Schumacher, kterého pořadatelé museli odtlačit do boxové uličky. Jeho smůla z Francie tedy pokračovala. De Vries si po startu udržel vedení, ale za jeho zády došlo k mnoha předjížděcím manévrům. Na konci úvodního kola se jezdci seřadili v pořadí De Vries, Hubert, Macušita, Žou, Latifi, Ghiotto, Delétraz, Sette Câmara, Mazepin, King, Ilott, Gelael… Poslední jezdil Schumacher po startu z boxové uličky. 

Nobuharu Macušita vybojoval pro tým Carlin první letošní vítězství

Ve 3. kole se Macušita probojoval na druhou pozici a zajel nejrychlejší kolo. Před Huberta se postupně dostali i Žou a Ghiotto. De Vries zvýšil náskok až na 2,6 s a z boxu dostal zprávu, aby hned při první příležitosti do něj zajel. Latifiho roztočil týmový kolega Sette Câmara a odstřelil ho tím z první desítky. Sám za to dostal pětisekundovou penalizaci.

Koncem 7. kola se řada jezdců vydala k povinné zastávce. Nejvíc během ní ztratil Žou. O kolo pozdější zastávka vynesla Ghiotta na lepší pozici. V 9. kole výrazně zpomalil Žou a ztratil několik míst. Auto se naštěstí znovu rozjelo a Číňan mohl pokračovat v závodě.

Po 12 kolech vedli jezdci bez zastávky: Gelael, Mazepin, Maini, Calderónová, O´Ward, Tveter. Za nimi se seřadili jezdci s novými pneumatikami v pořadí De Vries, Macušita, Ghiotto, Hubert, Delétraz, Ilott, Sette Câmara, King, Žou, Correa, Aitken, Alesi, Latifi a Schumacher.

Delétraz dostal penalizaci ve výši pěti sekund za překročení povolené rychlosti v boxech a zároveň ho předjel Ilott. Majitelé nejrychlejšího kola se střídali, chvíli to byl Schumacher, pak Hubert, Žou a další. Ve střední fázi závodu nastalo klidné období. O vzrušení se staral jen Macušita vytrvalými útoky na Tvetera na starších pneumatikách.

V polovině závodu jeli na původních gumách už jen vedoucí Gelael, druhý Mazepin, třetí Maini, pátá Calderónová, šestý O´Ward a osmý Tveter. Největší problémy měl Gelael, který kolo za kolem ztrácel až půldruhé vteřiny. Mazepin toho využil a ve 22. kole se dostal do vedení. Ruský závodník byl v té chvíli dokonce rychlejší než De Vries, takže šance na dobrý výsledek stále žila.

Gelael byl ve 26. kole první, kdo přezul na superměkkou směs, ale při zastávce hodně ztratil a propadl se až na předposlední místo před Schumachera. Navíc dosahované časy nenaplnily očekávání z výkonu měkčích pneumatik v závěru závodu.

Švýcar Delétraz si ve 31. kole vyšlápl na Ilotta a byl v té chvíli nejrychlejším jezdcem na trati. Macušita výrazně stahoval De Vriese a to slibovalo zajímavou podívanou do finiše. Ztrácel už méně než tři vteřiny. A za ním zrychlili také Ghiotto a Hubert.

Ve 34. kole De Vries předjel týmového kolegu Mazepina, který mu mohl krýt záda před soupeři. Jenže Macušita se s ním vypořádal velmi rychle a dostihl i De Vriese. O kolo později se Japonec dostal do vedení a zakrátko předjel De Vriese také Ghiotto. Až potom se jako poslední vydal k mechanikům Mazepin. Po návratu na trať klesl mimo první desítku na 14. místo. Nebyla to tedy šťastně zvolená taktika. Kupředu výrazně postupoval Latifi a na dosah měl 8. místo, znamenající pole position pro nedělní sprint.

Skvělý finiš měl Sette Câmara. Nejprve předjel Huberta a v posledním kole úspěšně zaútočil na De Vriese. Dostal se sice na stupeň vítězů, ale z něj ho okamžitě sesadila penalizace za kolizi s týmovým kolegou Latifim. De Vries se díky tomu udržel na pódiu.

Pětadvacetiletý Japonec Macušita vybojoval ze čtvrté pozice na startu pro tým Carlin první letošní vítězství v F2. 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nobuharu Macušita Carlin Mecachrome 53:32,606 40 25
2. Luca Ghiotto UNI Virtuosi Mecachrome 53:35,569 40 18
3. Nyck de Vries ART Grand Prix Mecachrome 53:43,034 40 19
4. Anthoine Hubert BWT Arden Mecachrome 53:43,392 40 12
5. Sérgio Sette Câmara DAMS Mecachrome 53:45,326 40 12
6. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 53:48,120 40 8
7. Louis Delétraz Carlin Mecachrome 53:49,147 40 6
8. Jordan King MP Motorsport Mecachrome 53:54,927 40 4
9. Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 53:55,790 40 2
10. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 54:05,525 40 1
11. Juan Manuel Correa Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 54:08,498 40 0
12. Nikita Mazepin ART Grand Prix Mecachrome 54:08,594 40 0
13. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 54:12,496 40 0
14. Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 54:18,744 40 0
15. Arjun Maini Campos Racing Mecachrome 54:22,060 40 0
16. Ryan Tveter Trident Mecachrome 54:42,663 40 0
17. Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 54:48,348 40 0
18. Tatiana Calderónová BWT Arden Mecachrome 54:49,192 40 0
19. Mick Schumacher Prema Theodore Mecachrome 53:37,351 39 0
20. Patricio O´Ward MP Motorsport Mecachrome 53:38,637 39 0