Japonec Macušita šetřil gumy a pak vyhrál
Red Bull Ring – 1. závod
Kvalita práce s pneumatikami rozhodla o výsledcích prvního závodu F2. Japonec Macušita úzkostlivě šetřil své gumy a v závěru měl nejlepší tempo. Letos poprvé vyhrál a výrazně se posunul v průběžném pořadí. Sette Câmara sice dojel třetí, ale penalizace ho o dvě místa odsunula.
První řadu na startu si v kvalifikaci vybojovali De Vries a Hubert, za nimi stáli Žou a Macušita, ve třetí řadě Ghiotto a Latifi, ve čtvrté Schumacher a Delétraz a v páté Sette Câmara a Ilott. Nizozemec si ziskem pole position upevnil průběžné vedení v šampionátu.
Ve startovním poli chyběl potrestaný Raghunathan, kterého v týmu MP Motorsport nahradil dvacetiletý Američan O´Ward z IndyCar. V kvalifikaci obsadil až 17. místo, protože si musel zvykat na zcela odlišný vůz. Ve startovním poli se letos poprvé objevili také Maini a Tveter.
Do zaváděcího kola ze startovního roštu neodjel Schumacher, kterého pořadatelé museli odtlačit do boxové uličky. Jeho smůla z Francie tedy pokračovala. De Vries si po startu udržel vedení, ale za jeho zády došlo k mnoha předjížděcím manévrům. Na konci úvodního kola se jezdci seřadili v pořadí De Vries, Hubert, Macušita, Žou, Latifi, Ghiotto, Delétraz, Sette Câmara, Mazepin, King, Ilott, Gelael… Poslední jezdil Schumacher po startu z boxové uličky.
Nobuharu Macušita vybojoval pro tým Carlin první letošní vítězství
Ve 3. kole se Macušita probojoval na druhou pozici a zajel nejrychlejší kolo. Před Huberta se postupně dostali i Žou a Ghiotto. De Vries zvýšil náskok až na 2,6 s a z boxu dostal zprávu, aby hned při první příležitosti do něj zajel. Latifiho roztočil týmový kolega Sette Câmara a odstřelil ho tím z první desítky. Sám za to dostal pětisekundovou penalizaci.
Koncem 7. kola se řada jezdců vydala k povinné zastávce. Nejvíc během ní ztratil Žou. O kolo pozdější zastávka vynesla Ghiotta na lepší pozici. V 9. kole výrazně zpomalil Žou a ztratil několik míst. Auto se naštěstí znovu rozjelo a Číňan mohl pokračovat v závodě.
Po 12 kolech vedli jezdci bez zastávky: Gelael, Mazepin, Maini, Calderónová, O´Ward, Tveter. Za nimi se seřadili jezdci s novými pneumatikami v pořadí De Vries, Macušita, Ghiotto, Hubert, Delétraz, Ilott, Sette Câmara, King, Žou, Correa, Aitken, Alesi, Latifi a Schumacher.
Delétraz dostal penalizaci ve výši pěti sekund za překročení povolené rychlosti v boxech a zároveň ho předjel Ilott. Majitelé nejrychlejšího kola se střídali, chvíli to byl Schumacher, pak Hubert, Žou a další. Ve střední fázi závodu nastalo klidné období. O vzrušení se staral jen Macušita vytrvalými útoky na Tvetera na starších pneumatikách.
V polovině závodu jeli na původních gumách už jen vedoucí Gelael, druhý Mazepin, třetí Maini, pátá Calderónová, šestý O´Ward a osmý Tveter. Největší problémy měl Gelael, který kolo za kolem ztrácel až půldruhé vteřiny. Mazepin toho využil a ve 22. kole se dostal do vedení. Ruský závodník byl v té chvíli dokonce rychlejší než De Vries, takže šance na dobrý výsledek stále žila.
Gelael byl ve 26. kole první, kdo přezul na superměkkou směs, ale při zastávce hodně ztratil a propadl se až na předposlední místo před Schumachera. Navíc dosahované časy nenaplnily očekávání z výkonu měkčích pneumatik v závěru závodu.
Švýcar Delétraz si ve 31. kole vyšlápl na Ilotta a byl v té chvíli nejrychlejším jezdcem na trati. Macušita výrazně stahoval De Vriese a to slibovalo zajímavou podívanou do finiše. Ztrácel už méně než tři vteřiny. A za ním zrychlili také Ghiotto a Hubert.
Ve 34. kole De Vries předjel týmového kolegu Mazepina, který mu mohl krýt záda před soupeři. Jenže Macušita se s ním vypořádal velmi rychle a dostihl i De Vriese. O kolo později se Japonec dostal do vedení a zakrátko předjel De Vriese také Ghiotto. Až potom se jako poslední vydal k mechanikům Mazepin. Po návratu na trať klesl mimo první desítku na 14. místo. Nebyla to tedy šťastně zvolená taktika. Kupředu výrazně postupoval Latifi a na dosah měl 8. místo, znamenající pole position pro nedělní sprint.
Skvělý finiš měl Sette Câmara. Nejprve předjel Huberta a v posledním kole úspěšně zaútočil na De Vriese. Dostal se sice na stupeň vítězů, ale z něj ho okamžitě sesadila penalizace za kolizi s týmovým kolegou Latifim. De Vries se díky tomu udržel na pódiu.
Pětadvacetiletý Japonec Macušita vybojoval ze čtvrté pozice na startu pro tým Carlin první letošní vítězství v F2.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nobuharu Macušita | Carlin | Mecachrome | 53:32,606 | 40 | 25 |
2. | Luca Ghiotto | UNI Virtuosi | Mecachrome | 53:35,569 | 40 | 18 |
3. | Nyck de Vries | ART Grand Prix | Mecachrome | 53:43,034 | 40 | 19 |
4. | Anthoine Hubert | BWT Arden | Mecachrome | 53:43,392 | 40 | 12 |
5. | Sérgio Sette Câmara | DAMS | Mecachrome | 53:45,326 | 40 | 12 |
6. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 53:48,120 | 40 | 8 |
7. | Louis Delétraz | Carlin | Mecachrome | 53:49,147 | 40 | 6 |
8. | Jordan King | MP Motorsport | Mecachrome | 53:54,927 | 40 | 4 |
9. | Nicholas Latifi | DAMS | Mecachrome | 53:55,790 | 40 | 2 |
10. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 54:05,525 | 40 | 1 |
11. | Juan Manuel Correa | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 54:08,498 | 40 | 0 |
12. | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | Mecachrome | 54:08,594 | 40 | 0 |
13. | Giuliano Alesi | Trident | Mecachrome | 54:12,496 | 40 | 0 |
14. | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 54:18,744 | 40 | 0 |
15. | Arjun Maini | Campos Racing | Mecachrome | 54:22,060 | 40 | 0 |
16. | Ryan Tveter | Trident | Mecachrome | 54:42,663 | 40 | 0 |
17. | Sean Gelael | Prema Theodore | Mecachrome | 54:48,348 | 40 | 0 |
18. | Tatiana Calderónová | BWT Arden | Mecachrome | 54:49,192 | 40 | 0 |
19. | Mick Schumacher | Prema Theodore | Mecachrome | 53:37,351 | 39 | 0 |
20. | Patricio O´Ward | MP Motorsport | Mecachrome | 53:38,637 | 39 | 0 |