Rast sebral Müllerovi vítězství
Norisring – 1. závod
Premiant Audi Rast první závodní den na Norisringu znovu potvrdil svoji pověst mistra velkých zvratů. Stějně jako už několikrát v této sezoně se štěstěna k předloňskému šampionu nejprve otočila zády, aby mu následně nabídla svoji vítěznou náruč. Rast navzdory školácké chybě na startu dokázal letos potřetí triumfovat.
Zásadních změn doznal krátce před úvodem závodu startovní rošt. Rakušan Eng přišel o druhou pozici, když byl za blokování Rockenfellera v kvalifikaci posunut o tři místa dozadu. Kvůli porušení pravidel parc fermé pak byli z kvalifikace zcela vyřazeni oba jezdci týmu Phoenix a ze třetí (Duval), respektive osmé pozice (Rockenfeller) směřovali až na samotný chvost.
Rast se tím bez práce posunul o dvě místa vpřed, darovanou příležitost však ihned zahodil. Při pokusu o start mu zhasl motor a než se mu podařilo agregát znovu nahodit, přehnalo se kolem něj celé pole. Do první zatáčky tak najížděl až na osmnácté pozici.
Nebyl by to Norisring, aby se v těsné vlásence něco nesemlelo. Di Resta se na jejím výjezdu střetl s Fittipaldim a to tak nešikovně, že Brazilce vyřadil ze závodu. Audi zákaznického týmu WRT navíc zůstalo stát na místě, odkud nebylo možné jej bezpečně odklidit. Vedení závodu sice tři kola váhalo, nakonec však vyslalo na trať safety car.
To byla voda na mlýn všem, kteří se rozhodli zariskovat a absolvovat svoji povinnou zastávku v boxech hned v úvodu závodu (von Habsburg, Rockenfeller, Wittmann, Eriksson, Dennis, Frijns, Juncadella a Rast). Zásah safety caru byl naopak špatnou zprávou pro jezdce v čele, kde figuroval držitel pole position Müller před Spenglerem a Engem.
V 10. kole proběhl restart, při kterém si Müller znovu pohlídal vedení. O pozice za ním však okamžitě propukla bratrovražedná bitva jezdců BMW. Nejprve Eng předjel druhého Spenglera v esíčku Schöller, v poslední zatáčce pak Van der Linde poslal čtvrtého Glocka do hodin. Do bmw bývalého pilota formule 1 pak ještě se svým audi narazil Aberdein. Oba poškozené vozy tentokrát opustily místo činu bez další asistence, pro Glocka však závod tímto incidentem skončil.
Dvacet okruhů trvalo Rastovi, než se dokázal vrátit na svoji původní třetí pozici. A bylo zřejmé, že se na ní nezastaví. O šest kol později mu navíc odpadl jeden z velkých soupeřů - Rockenfellera, tou dobou kroužícího na čtvrté příčce, zradila technika.
Müller dnes jel bezchybně. Pokaždé se dokázal od svých pronásledovatelů odpoutat a kontroloval vedení, věděl však, že s kartami, které mu dnes zbyly v rukou, nemůže vyhrát. A skutečně, po zastávce v boxech ve 30. kole se propadl na sedmé místo a vedení převzal Rast.
Švýcar se však s nepřízní osudu pral statečně a postupně si klestil cestu vpřed. Svou jízdu vyšperkoval překvapivým manévrem v poslední zatáčce, kde si podal méně zkušeného Erikssona a sebral mu druhé místo.
„Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších závodů v DTM. Nemohu se sice cítit zcela spokojený, ale udělali jsme vše, co šlo. Okolnosti nám dnes nepřály,“ bilancoval Müller.
Rast zažil den plný extrémů: při dopolední kvalifikaci se jako primadona rozčiloval nad hustotou provozu, po chybě na startu závodu si sypal popel na hlavu a v cíli byl vítězem s lišáckým úsměvem. Svým třináctým triumfem v DTM si upevnil vedení v šampionátu.
Pomýšlet na stupně vítězů by i dnes bylo odvážné, nicméně strategie znovu pomohla Aston Martinu k dosažení bodovaných pozic. Španěl Juncadella dokončil na šesté příčce a cestou za svým nejlepším letošním výsledkem si mimo jiné připsal skalp dvojnásobného šampiona Wittmanna.
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 57:31.554 | 69 | |
2. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 58:06.052 | +34.498 | 69 |
3. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 58:06.246 | +34.692 | 69 |
4. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:11.075 | +39.521 | 69 |
5. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:13.665 | +42.111 | 69 |
6. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 58:15.135 | +43.581 | 69 |
7. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:16.911 | +45.357 | 69 |
8. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:20.080 | +48.526 | 69 |
9. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 57:44.379 | -1 kolo | 68 |
10. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 57:44.871 | -1 kolo | 68 |
11. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:59.387 | -1 kolo | 68 |
12. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:32.446 | -2 kola | 67 |
13. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 57:38.837 | -3 kola | 66 |
- | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 31 | ||
- | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 28 | ||
- | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 25 | ||
- | Timo GLOCK | BMW | RMG | 9 | ||
- | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 0 |