Wittmann s dalším zářezem na pažbě
Brands Hatch – 1. závod
Šampionát DTM uprostřed léta opustil kontinentální Evropu a vydal se na anglické dobrodružství do Brands Hatch. První závodní den v Albionu proměnil ve své soukromé představení svěřenec BMW Wittmann, jemuž kvalifikační triumf a letošní již čtvrté sobotní vítězství zajistily maximální příděl bodů.
Během startu, který probíhal na osychající trati, zaskočil všechny své soupeře Di Resta. Vyrážel ze čtvrté pozice, která již sama o sobě byla pro Aston Martin úspěchem. V první zatáčce už ovšem držel pevně v rukou vedení.
O pár kol později se ukázalo tajemství jeho úspěchu – dle vedení závodu start ulil a dostal penalizaci pět sekund. Po Dennisovi, kterého vyřadila postartovní kolize s Glockem, a Juncadellovi, který byl penalizován za rozpoutání řetězové reakce vedoucí ke zmiňované kolizi, to byla třetí rána pro domácího výrobce.
S Di Restou mimo hru se zúžil souboj o vítězství na Wittmanna a Rasta. Prvně jmenovaný absolvoval povinnou zastávku ve 14. kole, o jeden okruh dříve než jeho soupeř.
Po návratu na trať se Wittmann propadl za Rastova kolegu Greena, jedoucího se strategií dvou zastávek. Piloti stáje Rosberg však nedokázali tuto výhodu zužitkovat. Rast se totiž po výjezdu z boxů připletl Greenovi nešikovně do cesty a Angličan se dostal v první zatáčce mimo dráhu.
Wittmann se s díky prohnal kolem obou jezdců Audi a začal si budovat rozhodující náskok. Po 25 kolech již měl před druhým Rastem výhodu více než pěti sekund. Předloňský mistr sice začal s postupem času rozestup zkracovat, na vítězství to však už nestačilo, třebaže v cíli dělily oba jen necelé čtyři desetiny sekundy!
"Asi jsem byl až příliš konzervativní. V Assenu jsem se poučil, že je opravdu potřeba si pneumatiky pohlídat. Tam jsem tehdy byl moc brzy příliš agresivní. Tentokrát jsem ale zrychlil až příliš pozdě,“ přiznal Rast a dodal, že navíc zapomněl (letos už poněkolikáté) používat tlačítko Push to Pass.
Aston Martin měl na domácí půdě našlápnuto k senzaci, po Di Restově trestu to však šlo s britskou automobilkou od deseti k pěti. Skotský jezdec nakonec závod vzdal tři kola před koncem a jediný bod pro svého zaměstnavatele zachránil penalizovaný Juncadella.
Závodu se nezúčastnili hned dva jezdci. Erikssona nepustily na dráhu problémy s převodovkou jeho bmw. Hůře na tom však byl Fittipaldi. Brazilec se svým audi těžce havaroval v kvalifikaci a postaral se mechanikům zákaznického týmu WRT o dlouhou noční směnu. Nad jeho nedělním startem visí otazník.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 56:39.275 | 42 | |
2. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:39.649 | +0.374 | 42 |
3. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 56:47.841 | +8.566 | 42 |
4. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 56:54.921 | +15.646 | 42 |
5. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 56:57.511 | +18.236 | 42 |
6. | Philipp ENG | BMW | RBM | 56:58.088 | +18.813 | 42 |
7. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 56:59.331 | +20.056 | 42 |
8. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 57:09.184 | +29.909 | 42 |
9. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 57:16.362 | +37.087 | 42 |
10. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:16.660 | +37.385 | 42 |
11. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:28.271 | +48.996 | 42 |
12. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:31.740 | +52.465 | 42 |
13. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:44.512 | +1:05.237 | 42 |
14. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 53:07.948 | -3 kola | 39 |
15. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 54:02.057 | -4 kola | 38 |
Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 0 |