Audi nedalo v neděli soupeřům šanci
Brands Hatch – 2. závod
Automobilka Audi zavelela po včerejší suverénní jízdě jezdce BMW Wittmanna k mobilizaci a nedala druhý závodní den v Brands Hatch soupeřům šanci bojovat o vavříny. V kvalifikaci si rezervovala první čtyři startovní řady, v závodě pak obsadila první čtyři pozice. V obou případech konvoji vozů z Ingolstadtu velel lídr šampionátu Rast.
Do závodu tentokrát vyrazilo kompletní pole osmnácti vozů (Eriksson ani Fittipaldi už nechyběli), ze kterého odstartoval nejlépe ten Duvalův. Francouz Rastovi drze sebral vedoucí pozici, ještě během prvního kola ji však německému kolegovi vrátil. V dalším okruhu pak před sebe pustil i dotírajícího Müllera, aby nestál favoritům na titul v cestě.
Přímý souboj dvou nejrychlejších jezdců Audi pak rozhodla situace z jedenáctého kola, kdy oba zamířili ke svým mechanikům. Zatímco Rast absolvoval hladkou zastávku, u Müllerova vozu nastal problém s levým zadním kolem. Aby toho nebylo málo, spadlo mechanikům auto ze zvedáků.
Zhruba pětisekundovou ztrátu, kterou tím švýcarský jezdec nabral, se snažil následně dohnat na dráze. „Tím jsem dal opravdu hodně zabrat pneumatikám a na konci pak přišel o jakoukoli rychlostní výhodu. Útok by byl harakiri akcí,“ zhodnotil realisticky své šance Müller.
Rast, poučen debaklem z Assenu, vítězství i přes velké opotřebení svého obutí ubránil. Na bojující duo se v závěru dotáhl ještě Frijns a všichni tři pak proťali cílovou čáru v rozestupu menším než čtyři desetiny.
BMW si tentokrát na vozech se čtyřmi kruhy ve znaku vylámalo zuby. Nejúspěšnějším mužem bavorské značky byl pátý Rakušan Eng, jehož smělý postup vpřed během druhé půle závodu zastavil skvělou obrannou jízdou čtvrtý Duval.
Tým včerejšího triumfátora Wittmanna zariskoval strategií dvou zastávek. Ta se mu ovšem nevyplatila a přinesla pokles dvojnásobného šampiona ze sedmé na konečnou desátou příčku.
Neslavně to dopadlo také s velkými nadějemi Aston Martinu na domácí úspěch. Di Resta si neporozuměl se svým inženýrem a zamířil k mechanikům v době, kdy jej vůbec nečekali. Dal pak v přímém přenosu plný průchod svému vzteku. Body tak pro britského výrobce posbírali pouze Juncadella s Dennisem.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 57:28.564 | 42 | |
2. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:28.804 | +0.240 | 42 |
3. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:29.162 | +0.598 | 42 |
4. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:30.926 | +2.362 | 42 |
5. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:31.453 | +2.889 | 42 |
6. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:32.087 | +3.523 | 42 |
7. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 57:33.353 | +4.789 | 42 |
8. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:33.793 | +5.229 | 42 |
9. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 57:34.757 | +6.193 | 42 |
10. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:36.401 | +7.837 | 42 |
11. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 57:40.655 | +12.091 | 42 |
12. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:49.158 | +20.594 | 42 |
13. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 57:56.446 | +27.882 | 42 |
14. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 58:03.956 | +35.392 | 42 |
15. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:20.415 | +51.851 | 42 |
16. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 58:23.629 | +55.065 | 42 |
- | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 28:54.329 | 21 | |
- | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 27:58.056 | 20 |
Průběžné pořadí šampionátu (12/18): 1. Rast 206, 2. Müller 169, 3. Wittmann 147, 4. Eng 129, 5. Rockenfeller 108, 6. Frijns 93, 7. Duval 89, 8. Spengler 77, 9. Green 51, 10. Eriksson 43...
DTM se nyní vrací zpět do své domoviny. Za dva týdny na Lausitzringu vstoupí sezona do své závěrečné třetiny.