Müller bravurně využil Rastovy smůly
Lausitzring – 1. závod
Německá závodní série DTM se vrátila domů a na Lausitzringu vstoupila do finálové třetiny letošní sezony. Na okruhu vlastněném firmou Dekra, dlouholetým partnerem šampionátu, se poprvé ve své kariéře podíval na stupně vítězů Švýcar Müller. Po smůle favorita Rasta vystoupal na příčku nejvyšší. Zdatně mu sekundoval kolega z týmu Abt Frijns.
Před startem závodu měla přitom na triumf zaděláno jiná tovární stáj Audi - ta nesoucí jméno mistra světa formule 1 Rosberga. Rast získal pole position a v první řadě jej doplnil jeho bratr ve zbrani Green.
Jenže Angličanovi, jenž měl Rastovi krýt záda před Müllerem a Wittmannem, se vůbec nepovedl start a už v první zatáčce tak měl lídr šampionátu oba největší soky za sebou. Ani vedení mistrovi z ročníku 2017 nevydrželo dlouho, v sedmém kole totiž jeho vůz zastavila technická závada. Později uvedl, že přišel o výkon a posilovač řízení.
S Rastem mimo hru získal Müller křídla a začal si budovat náskok. Do konce závodu jej už nikdo ze soupeřů nedokázal ohrozit. Teoretickou šanci k tomu měl Green, ale po výměně pneumatik jej mechanici v nepřehledné situaci nešťastně vypustili do cesty Glockovu bmw a penalizace v podobě dalšího průjezdu boxy na sebe nenechala dlouho čekat. V podobné situaci se ocitl o dvě kola dříve také Rakušan Eng. Toho však tým RBM dokázal ještě rádiem zastavit a trestu se i za cenu ztráty jedné pozice vyhnul.
To Frijns si po zastávkách v boxech polepšil, když sebral Wittmannovi druhou pozici. Dvojnásobný šampion se pak snažil pro BMW udržel alespoň třetí místo, ale šest kol před koncem musel kapitulovat před rychlejším Rockenfellerem, který tím zpečetil rezervaci všech pódiových umístění pro Audi.
Zcela jiné starosti měl Aston Martin. Bristkému nováčkovi se tentokrát nepodařilo bodovat, nicméně jeho jezdci okořenili závod alespoň pořádným bratrovražedným soubojem v prvním kole, kdy se hned tři snažili vejít do sedmé zatáčky. V cíli byl nejlepším zástupcem značky jedenáctý Dennis.
Müller vítězstvím stáhl Rastův náskok v průběžném pořadí šampionátu z 39 na 14 bodů. "Tímto způsobem jsem ale dnešní souboj vyhrát nechtěl," zalitoval v cíli.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 56:53.891 | 34 | |
2. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 56:56.387 | +2.496 | 34 |
3. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 56:57.097 | +3.206 | 34 |
4. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 56:59.698 | +5.807 | 34 |
5. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:07.368 | +13.477 | 34 |
6. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:08.633 | +14.742 | 34 |
7. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 57:10.750 | +16.859 | 34 |
8. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:11.423 | +17.532 | 34 |
9. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:15.363 | +21.472 | 34 |
10. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:18.209 | +24.318 | 34 |
11. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 57:27.989 | +34.098 | 34 |
12. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:28.402 | +34.511 | 34 |
13. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:37.248 | +43.357 | 34 |
14. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 57:38.975 | +45.084 | 34 |
15. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 57:45.839 | +51.948 | 34 |
16. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 57:55.499 | +1:01.608 | 34 |
- | Timo GLOCK | BMW | RMG | 28:31.690 | 17 | |
- | René RAST | Audi | Rosberg | 14:02.379 | 8 |