Odkud se najednou vzala síla motorů Ferrari?
Konkurence podezřívá italský tým z porušování předpisů
Když to někomu funguje až moc dobře, nemá konkurence daleko k myšlenkám o nějakých zákulisních čachrech. Momentálně taková situace nastala ohledně absolutní rychlosti monopostů Ferrari.
Ta je tak ohromující, že dva ze soupeřů (není známo, kteří) požádali písemně FIA o vysvětlení této skutečnosti. Argumentují tím, že technický předpis se v tomto ohledu od roku 2014 nezměnil, takže podobný pokrok je zarážející. Po pravdě řečeno, jde vlastně svým způsobem o udání.
Faktem je, že výkonová převaha stáje z Maranella je v posledních měsících drtivá. Pětkrát po sobě vybojovala pole position a vyhrála tři velké ceny. Zejména na rovinkách ostatním ujíždí. Na kolo, podle délky okruhu, vydělává až osm desetin sekundy. Jistý činitel mezinárodní federace to údajně označil za grotesku.
Mají Leclercovy kvalifikační triumfy nekalé pozadí?
Odkud se koníky navíc berou? Jedna z teorií praví, že Ferrari modifikovalo chladicí systém, v němž vzniká „kontrolovaný otvor“. Jím se dostává olej do spalovacího procesu, což vede ke krátkodobému zvýšení tahu agregátu. Tedy již tolikrát omílaná idea v novém hávu. Netřeba snad zdůrazňovat, že něco takového je zakázáno. Mazivo v chlazení může kolovat, jen pokud není využívána jeho tepelná energie.
Právě tímto směrem se ubírají úvahy stěžovatelů. Odpovědi od kompetentních funkcionářů se dosud nedočkali. Opět lze slyšet, že za Whitingových časů by se něco takového (jako řada jiných věcí) nemohlo stát.
Web Motorsport-Total se proto rozhodl obrátit se na FIA se stejným dotazem. Reakce byla překvapivá. Nikdo se tím nezabývá, neboť nebyl podán oficiální protest. Doba, kdy FIA sloužila v podobných případech jako arbitr a zabránila tak mnohým následným tahanicím, je zřejmě definitivně pryč…