Renault chce být v roce 2021 na špici
Jinými slovy, letošní sezonu hází za hlavu
Co jsme v létě 2019 pouze tušili z toho, jak nám byla Renaultem vysvětlena výměna "netrpělivého" Nika Hülkenberga za "mladého" Estebana Ocona, je teď už všem jasné. Před sezonou 2020 jsou z nejvyšších míst týmu sice slyšet smělá slova, jenže se vztahují k roku 2021.
Tovární tým v posledním roce současné generace vozů nemůže dohnat loňskou propastní ztrátu na tři špičkové týmy, takže nemá ani co získat. Proto jsou fanoušci připravováni na to, že pokud sezona 2020 dopadne stejně špatně jako ta minulá, nebude to žádná tragédie. Ba dokonce naopak, bude to signál toho, že zdroje byly rozumně vynaloženy na první vůz nové generace. Nebo si to alespoň fanoušci a představenstvo automobilky mají myslet...
"Ani jeden tým se na rok 2021 nepřipravuje tak jako my. Opravdu si nemyslím, že by aktuálně jiný tým byl s projektem 2021 tak daleko jako my, jednoduše proto, že na něj vynakládáme tak mnoho zdrojů," nechal se v rozhovoru pro Motorsport Magazine slyšet ředitel týmu Cyril Abiteboul.
"Pokud chcete vítězit ve F1, potřebujete nejlepší jezdce, nejlepší šasi a nejlepší motor," řekl Abiteboul v rozhovoru pro brazilské Globo. "S jezdci jsme na tom dobře. Danielovi nějaký čas trvalo zvyknout si, ale jezdci skutečně nejsou naším problémem. Rovněž jsme spokojeni s motorem, takže vyřazovací metodou zůstává pouze šasi.
Tento rok bude kritický. Technická pravidla pro sezonu 2021 již známe, takže nás nic nebrzdí ve vývoji. Musíme nějak vybalancovat aktuální potřeby a práci na voze pro rok 2021, který má u nás prioritu."
Vítěz sedmi závodů ví, že příští rok opět stráví ve středu pole.
Ambasador týmu a automobilky Alain Prost tvrdí totéž.
"Tři top týmy mají peníze na financování dvou vývojových programů," řekl čtyřnásobný mistr světa F1. "Na každý projekt mohou stanovit rozpočet, jaký my máme na celý rok. Proto musíme využít příležitost a vrhnout se na vůz pro rok 2021. Díky tomu budeme mít na projekt stejný objem zdrojů jako oni. Tým jako náš ale nemůže kompletně odepsat sezonu, potřebujeme alespoň trochu dobré výsledky."
Ale kdo ví, možná že se vůz R.S.20 vydaří i přes skromnější rozpočet a menší počet hodin v aerodynamickém tunelu. Problematický bude další vývoj během sezony.