Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton nejrychlejší i pod umělým osvětlením

Hamilton nejrychlejší i pod umělým osvětlením

VC Bahrajnu - 2. trénink

Po vítězství v prvním volném tréninku zajel Hamilton nejrychlejší čas i v tom druhém. V nejlepší trojici ho doplnili druhý Verstappen a třetí Bottas. Byli jsme svědky dvou červených vlajek. O první se postarala Albonova havárie, o druhou po trati pobíhající pes.

Zatímco první trénink se ještě uskutečnil za denního světla, v tom druhém se již jezdilo za tmy pod umělým osvětlením. Teplota vzduchu činila dvacet šest stupňů. Trať měla o půl stupně více. Pravděpodobnost deště byla dvacet procent.

První víkendové vystoupení čekalo ve druhém tréninku na Russella s Räikkönenem. Zatímco první jmenovaný pustil v prvním tréninku do kokpitu svého williamsu Nissanyho, do Räikkönenovy alfy usedl Kubica.

Ve druhém volném tréninku jsme již viděli na dráze i Kimiho Räikkönena. Foto: Alfa Romeo

Stejně jako v prvním tréninku musel každý z jezdců i v tom druhém nasadit specifikaci pneumatik pro sezonu 2021. Na ní byli piloti povinni odkroužit alespoň šest kol.

Hned v úvodu se na trať vydala většina startovního pole. S výjezdem otáleli pouze Norris a Ricciardo. Pilot McLarenu se ale brzy přidal.

Většina nazula pneumatiky pro příští sezonu. Výjimku představovali pouze Giovinazzi a Norris. Ti zvolili tvrdou směs.
Netrvalo dlouho a většina již měla na kontě zajetý čas. Po pěti minutách se v čele nacházel Sainz (1:30,989) před Verstappenem (+0,014) a Oconem (+0,346). Potíže měl při svém prvním měřeném pokusu Bottas, který vycestoval z dráhy.
Bottas ale nebyl jediným, kdo měl problémy s limity trati. Výlet ven z dráhy si udělali také jeho týmový kolega Hamilton a Leclerc.

Carlosi Sainzovi patřilo v úvodu tréninku první místo. Foto: McLaren

Bottas o sobě zanedlouho dal vědět znovu. Na jeho počínání si postěžoval Gasly. Terčem kritiky se stal i Pérez. Na toho si stěžoval Verstappen, který se jeho vozu jen těsně vyhnul.

Mezitím se na dráhu konečně vydal i Ricciardo. Současně se poprvé během druhého tréninku objevila v akci střední specifikace pneumatik. Po ní nejprve sáhl Leclerc a poté i jeho parťák Vettel.

V čele se stále nacházel Sainz před Verstappenem. Třetí už ale nebyl Ocon. Toho z bronzové příčky vyšoupl během první desetiminutovky Norris, jedoucí na tvrdých pneumatikách. Ani Norris ale nezůstal třetí dlouho. Po přezutí na střední směs ho z této pozice vytlačil Leclerc.

Sainz se držel ve vedení i po čtvrthodině (1:30,989). Druhý byl stále Verstappen (+0,014). Oba zajeli svá maxima na pneumatikách pro rok 2021. Třetí příčka patřila Leclerkovi (+0,043). Mezi nejlepší desítkou se nacházeli rovněž čtvrtý Norris (+0,169), pátý Pérez (+0,265), šestý Ocon (+0,346), sedmý Albon (+0,349), osmý Kvjat (+0,448), devátý Giovinazzi (+0,843) a desátý Stroll (+0,864).

Svůj potenciál stále skrývaly oba mercedesy. Bottas figuroval na osmnácté a Hamilton na devatenácté příčce. Za nimi se nacházel již jen poslední Vettel. Pilot Ferrari se ale brzy na střední směsi gum zlepšil a posunul se na pátou příčku. Tím se oba mercedesy ocitly na posledních dvou příčkách.

Mercedesy se zprvu nacházely v pro ně netypických patrech výsledkové listiny. Foto: Mercedes

Mezitím se další jezdci rozhodli nazout střední pneumatiky. K pilotům Ferrari se přidali Räikkönen, Verstappen, Albon a také Gasly. A Räikkönen se do toho ihned opřel. Zajel čas 1:30,928 a o 61 tisícin sekundy překonal do té doby vedoucího Sainze.

Snažil se ale i Verstappen. A jeho úsilí bylo úspěšné. S časem 1:29,318 se dostal do vedení. Vzápětí šel pořadím nahoru také jeho týmový kolega Albon. Ten povyskočil na druhé místo. Mezi oba red bully se ale brzy vklínil Gasly. Francouz převzal od Albona stříbrnou pozici.

Na střední pneumatiky mezitím přezouvalo stále více pilotů. Na jiném obutí jeli pouze Norris, Giovinazzi (oba tvrdé), Stroll, Russell, Ricciardo, Latifi, Bottas a Hamilton (všichni na specifikaci pro sezonu 2021). I Stroll ale brzy nazul žlutě značené střední pneumatiky.

Měnila se podoba nejlepší trojice. Nejprve se před Albona posunul na třetí místo Kvjat. Ani Rus se ale na bronzové pozici neohřál dlouho. Brzy totiž postoupil na druhé místo Pérez.

Po půlhodině vedl Verstappen. Za ním byli druhý Pérez, třetí Gasly, čtvrtý Kvjat, pátý Albon, šestý Sainz, sedmý Ocon, osmý Stroll, devátý Magnussen a nejlepší desítku uzavíral Räikkönen. Mercedesy stále po trati kroužily na pneumatikách pro příští rok a pořád se nacházely na posledních dvou příčkách výsledkové listiny.

O slovo se přihlásily měkké pneumatiky. Ty nejprve nazul Giovinazzi. Brzy se ke stejnému kroku rozhodli také Leclerc,Vettel a Ricciardo.

Vettel se zanedlouho posunul zpět do první desítky. Zajel šestý čas. Netrvalo dlouho a do této společnosti se dostal i Vettelův parťák Leclerc. Monačan vystrnadil z desátého místa Giovinazziho, který se zlepšil o pár chvil před nimi. Na měkké pneumatiky přecházeli také další. Tuto směs obuli i Norris a Latifi.

Ricciardo se dokázal na měkkých pneumatikách posunout na třetí místo za Verstappena s Pérezem. Krizovku zažil Sainz, který vycestoval ven z dráhy. Španělův kolega Norris naopak zrychlil – posunul se na páté místo. Vettel nebyl zcela spokojen s chováním svého vozu. Svému týmu hlásil silné vibrace na konci rovinek.

Na měkké pneumatiky postupně přezouvalo stále více jezdců. Mezi nimi byl mimo jiné i Bottas a dalo se očekávat, že Fin půjde brzy ve výsledkové listině nahoru. A tak se skutečně stalo. Zajel druhý nejrychlejší čas. Na vedoucího Verstappena mu chybělo pouze osmnáct tisícin sekundy. Bottasův týmový kolega Hamilton stále zůstával na pneumatikách pro příští sezonu.

Zhruba tři čtvrtě hodiny před koncem byly vyvěšeny červené vlajky. V nájezdu na cílovou rovinku totiž havaroval Albon. Při pohledu na poškození Thajcova vozu bylo jasné, že páteční účinkování pro něj skončilo.

Albon ve druhém tréninku nezabojoval o svou budoucnost tím nejlepším způsobem. Foto: Red Bull

Během přerušení vedl Verstappen. Druhý byl Bottas, třetí Pérez, čtvrtý Gasly, pátý Ricciardo, šestý Norris, sedmý Stroll, osmý Kvjat, devátý již nepokračující Albon, desátý Vettel, jedenáctý Sainz, dvanáctý Ocon, třináctý Leclerc, čtrnáctý Giovinazzi, patnáctý Magnussen, šestnáctý Räikkönen, sedmnáctý Latifi, osmnáctý Grosjean, devatenáctý Russell a poslední i nadále zůstával Hamilton, stále jedoucí na gumách pro sezonu 2021.

Kromě Hamiltona neměli tou dobou na kontě žádné kolo na nejměkčí směsi pneumatik ani Ocon, Magnussen a Grosjean. Na jejich vozech zůstávala tvrdá směs.

K restartu tréninku došlo třicet dva minut před koncem. Krátce poté, co se monoposty znovu objevily na trati, ale byly vyvěšeny další červené vlajky. Důvodem byl po trati pobíhající pes.

Netrvalo dlouho a znovu se v Bahrajnu jezdilo. Ocon, Magnussen, Hamilton a Grosjean již tentokrát nazuli měkké pneumatiky. Stále jsme ale mohli vidět i gumy pro příští rok, po kterých sáhli Norris, Vettel a Giovinazzi. Pérez, Stroll a Kvjat obuli střední směs.

Hamilton se podle očekávání odlepil z posledního místa. Povyskočil na šestou příčku. První momenty po návratu na trať ale nebyly příliš šťastné pro Grosjeana. Francouz probrzdil v první zatáčce a vycestoval z dráhy. Vzápětí označil svůj vůz jako neovladatelný, což doprovodil vulgárními výrazy, které musela režie vypípat.

Později navíc Hamilton zrychlil ještě jednou. S časem 1:28,971 pokořil o tři desetiny Verstappena a stal se novým lídrem.
Gasly oznámil, že jeho měkká směs pneumatik je „mrtvá“. Vzápětí se vydal do boxů přezout. Zpátky vyjel na střední směsi.

V závěrečných minutách se již pořadí příliš neměnilo. Hamilton tak uhájil první místo.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:28,971   28
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:29,318 + 0.347 34
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:29,336 + 0.365 30
4. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:29,403 + 0.432 32
5. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:29,462 + 0.491 27
6. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:29,551 + 0.580 36
7. Lando Norris McLaren Renault 1:29,841 + 0.870 30
8. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:29,871 + 0.900 32
9. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:29,900 + 0.929 34
10. Alexander Albon Red Bull Honda 1:30,014 + 1.043 17
11. Esteban Ocon Renault Renault 1:30,085 + 1.114 30
12. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:30,110 + 1.139 35
13. Carlos Sainz McLaren Renault 1:30,271 + 1.300 33
14. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,407 + 1.436 30
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:30,627 + 1.656 33
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:30,849 + 1.878 27
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:30,928 + 1.957 34
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:30,973 + 2.002 32
19. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:31,119 + 2.148 28
20. George Russell Williams Mercedes 1:31,636 + 2.665 29

Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Mercedes