Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas prý nejrychlejší kolo nechtěl

Bottas prý nejrychlejší kolo nechtěl

Malá chyba v komunikaci?

Valtteri Bottas po skončení VC Nizozemska tvrdil, že se nepokusil týmovému kolegovi ukrást bod za nejrychlejší kolo. Před koncem závodu si ho přivlastnil jaksi omylem.

"Dávalo smysl udělat zastávku, abychom si byli jistější bezpečností (kvůli pneumatikám, pozn. red.). Bez zastávky bych byl v cíli dříve, ale na tom nezáleží, o pozici jsem nepřišel. Takže dávalo smysl zajistit bezpečnost.

Nejprve jsem si ale myslel, že se jdeme pokusit o nejrychlejší kolo. Zatlačil jsem na to v prvním i ve druhém sektoru a na konci kola mě tým požádal, abych zpomalil. Kolo jsem dokončil výletním tempem, Lewis ten bod potřebuje více než já. Počet bodů získaný týmem se neměnil a on bojuje i o jezdecký titul.

Ale věděl jsem, že Lewis také pojede pro nové pneumatiky, tým mi to řekl. Takže jsem věděl, že stačí poslední sektor zajet pomaleji a Lewisovo kolo bude určitě rychlejší. Žádné drama."

Hamilton se k celé záležitosti raději moc nevyjadřoval.

"Ani jsem nevěděl, co se děje. A ani na tom velmi nezáleží. Pokud by Valtterimu ten bod zůstal, nebyl by v tom velký rozdíl. Nejdůležitější je získávat body pro tým, takže zda ten bod dostane on nebo já, není v tom velký rozdíl."

Toto Wolff považuje Bottasovo počínaní za drzé, ale hlavní je, že to všechno dobře dopadlo.

"Bylo to drzé, ale pochopitelné. Teď je to vždy Valtteri, kdo dostává takový typ zpráv, protože boj o jezdecký titul je extrémně vyrovnaný. V posledním sektoru masivně zpomalil a bylo jasné, že Lewis jeho čas překoná," řekl šéf týmu Mercedes.

Bottas se nevyznamenal, ani když měl za úkol před svou jedinou zastávkou v boxech zdržet Maxe Verstappena a umožnit Hamiltonovi dotáhnout se na něj. O pozici přišel v průběhu jediného kola.

Mercedes v Nizozemísku nebyl dost rychlý. Foto: Mercedes

Dalším rozhodujícím faktorem závodu bylo, že Hamilton nikdy nebyl za Verstappenem tak blízko, aby jednu ze dvou svých zastávek proměnil na undercut.

"Skutečně blízko jsme byli pouze v době, kdy by nám to ještě nevydalo na dvouzastávkovou strategii," říká Andrew Shovlin, hlavní závodní inženýr Mercedesu. "Evidentně nám nejlépe sedly středně tvrdé pneumatiky, možná jsme díky nim mohli ztrátu zmenšit a určitě se na to v továrně podíváme, ale nemyslím si, že jsme zahodili nějakou velkou příležitost vyhrát závod."

Hamilton poukázal na další skvělý start vozu Red Bull, což připisuje masivnímu mezisezonnímu zlepšení motoru Honda.

"Vystartoval jako raketa," řekl britský jezdec. "Okamžitě mi poodjel. Opravdu jsem neměl žádnou šanci zaútočit. Letos mají evidentně mnohem lepší motor než loni. Loni neměli dobré starty. Tento rok je jejich pohonná jednotka lepší snad v každém ohledu, včetně startů a jízdních vlastností."

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes