Na titul to už nevypadá, míní Leclerc
Před Ferrari se tlačí i Mercedes.
Po třetím místě ve VC Nizozemska a dalším vítězství Maxe Verstappena už Charles Leclerc připustil, že na zisk titulu to teď nevypadá. Leclerc přitom po úvodní části sezony přicestoval do Evropy jako lídr šampionátu. Následovala však vítězství Red Bullu, téměř nespočet problémů Ferrari i Leclercovy chyby. A aby toho nebylo málo, tak se zdá, že Mercedes konečně chytil formu. Jak ukázal i Zandvoort, pokud by Verstappena v příštích závodech potkaly technické problémy nebo jiné nepříjemnosti, ještě to neznamená, že vítězství a 25 bodů připadnou jezdci Ferrari.
„Nevypadá to dobře,“ přiznal Leclerc v rozhovoru s médii po závodě. „Red Bull má nejrychlejší vůz, hlavně co se týče závodní rychlosti. A Mercedes se také zlepšil. V kvalifikacích jsme ještě blízko. Teď jsme byli silní i na měkkých pneumatikách v závodě, vždyť jsme jeli na použité sadě podobně rychle jako Max na nové. Avšak na středně tvrdých pneumatikách se dobrý pocit ztrácel, na tvrdých to bylo opravdu špatné. Mercedes byl k našemu velkému překvapení extrémně rychlý na tvrdých. Možná bychom se od něj mohli něčemu přiučit.“
Ferrari se opět předvedlo i při výměnách pneumatik. U jedné z nich čekaly na Carlose Sainze pouze tři z potřebných čtyř pneumatik. Navrch dostal ještě pětisekundovou penalizaci za nebezpečné vypuštění do boxové uličky, což ho v cíli odsunulo až na osmé místo, takže Nizozemsko opouštěl s chudým ziskem čtyř bodů.
„Při první zastávce jsme věděli, že se připravuje Lewisova zastávka, chtěl na nás zkusit undercut,“ vysvětluje další z řady selhání Mattia Binotto. „Prostě jsme zareagovali, abychom se udrželi před ním. Potřebovali jsme to, protože jsme viděli, že v prvním stintu byl rychlý. Viděli jsme mechaniky Mercedesu vybíhat z garáže, tak jsme rychle povolali Carlose, jenže mechanici nebyli připraveni. Nerozhodli jsme včas.
Trest za nebezpečné vypuštění po druhé výměně pneumatik je, podle mě, ze strany FIA dost přísný. Stalo se to, že jsme nechali projet kolem mclaren, právě aby z toho nebylo nebezpečné vypuštění. Pak tam byla mezera mezi vozem McLarenu a vozem Alpinu, kam se Carlos vešel, jenže nemohl akcelerovat, aby neublížil mechanikovi McLarenu. Takže naopak, nebylo to nebezpečné vypuštění z boxu, bylo to bezpečné vypuštění.“
Sainz tentokrát dostává čtyři pneumatiky, nicméně tvrdá směs vozu F1-75 skutečně nesvědčí. Foto: Ferrari
Kupení chyb je polovinou problému, polovinou je pomalé závodní tempo.
„Tohle je už třetí závod v řadě, kde jsme v neděli nebyli rychlí, jak jsme měli být. A nemůžu popřít, že už nejen Red Bull, ale i Mercedes vypadá být rychlejší než jsme my,“ přiznal šéf Scuderie Ferrari.
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Pirelli