Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes byl obrán o šanci vyhrát

Mercedes byl obrán o šanci vyhrát

Hamilton se týmu omluvil.

Z pohledu Mercedesu byla Velká cena Nizozemska mimořádně dramatická a navzdory druhému místu George Russella nebylo v garáži moc veselo. Tým německé automobilky měl podle jeho propočtů dobrou šanci na vítězství Lewise Hamiltona. Všechno však pokazil virtuální safetycar.

Podle simulace by se Max (po druhé zastávce v boxech) 20 kol před cílem vrátil osm sekund za nás. My bychom už byli na tvrdých pneumatikách a vyhlídky na vítězství by nebyly vůbec malé. Podle simulace bychom vyhráli, ačkoli to vychází natěsno. Max by nás dohnal nějakých šest kol před koncem závodu. Takže by to bylo těsné,“ řekl Toto Wolff.

Christian Horner z Red Bullu samozřejmě nesouhlasí. Prozradil, že Verstappen šetřil své středně tvrdé pneumatiky, aby až v samém závěru přezul na měkké. Tvrdé směsi se chtěl vyhnout, jelikož v trénincích dělala týmu problémy.

Wolff dal volný průchod teorii o konspiraci sesterských týmů AlphaTauri a Red Bull. Příhodný VSC totiž Verstappenovi zařídil Júki Cunoda za ne zcela standardních okolností. Nejprve svůj vůz bezpečně odstavil, protože cítil, že s vozem něco není v pořádku a odepnul si bezpečnostní pásy. Potom, přestože jízda bez pásů je zakázána a už za ni i dostal trest ztráty 10 míst na startu VC Itálie, se Cunoda opět pohnul a dojel do boxů. Po kontrole a nezjištění původu problému byl zase vypuštěn na trať, jen aby vůz opět odstavil. A to v místě, kde si jeho odstranění vyžádalo virtuální safetycar.

Pokud bychom byli v boji o titul, určitě bych se na to podíval blíže,“ komentoval Wolff. „Ale kvůli bezpečnosti jezdců v budoucnosti by se tento postup beztak měl prošetřit. Jezdec odstaví vůz, odepne si pásy, odjede celé kolo, vjede do boxů, problém není odstraněn, tým mu opět zapne pásy, dá mu pokyn vyjet, pak mu dá pokyn odstavit vůz na trati?

Dalším silným momentem byl citový výlev Lewise Hamiltona, když byl ve vedení a dozvěděl se, že jeho tým využil přejezd safetycaru (tentokrát reálného) v čele vláčku monopostů skrze boxovou uličku k přezutí Russellova monopostu. Prostou odpovědí je, že Russellův závodní inženýr mu kázal nezastavovat, avšak mladý závodník odpověděl, že jeho pneumatiky nejsou v dobrém stavu a zastaví. Hamiltonův závodní inženýr o tom ani nevěděl.

Nevěřím, že jste mi takhle podělali závod. Ani neumím říct, jak jsem na vás naštvaný!“ zaznělo od Hamiltona do týmové vysílačky.

Hamilton neprodal svou kůži Russellovi tak lacino jako Verstappenovi. Foto: Mercedes

Ovládli mě emoce. Omlouvám se celému týmu. Ani si nepamatuji, co jsem přesně řekl. Na vteřinu jsem se přestal ovládat,“ omlouval se po závodě Hamilton.

Člověka ovládnou emoce. Vždyť se to stává i mně, a to ani nesedím za volantem,“ hájí Hamiltona Wolff. „Nedá se to zastavit. Tým chápe, že je v takových situacích v roli odpadkového koše, v roli pytlíku na zvratky v letadle. Bere se to tak, jak to je. Tak to vždy bylo v komunikaci mezi jezdcem a boxovou zídkou.

Šéf konkurenčního Red Bullu naopak rád přilije olej do ohně. Poukázal na to, že si Russell jel vlastní závod místo aby zkusil pomoci Hamiltonovi k vítězství.

Překvapilo mě, že neponechali George v roli obránce. Tím, že ho přezuli, ponechali Lewise na horších pneumatikách v souboji jeden na jednoho. Já jsem se přitom nejvíce obával toho, že vznikla situace dva proti jednomu.

Později ještě vyplulo na povrch, že Hamilton v nervovém vypětí, navzdory upozornění závodním inženýrem, zapomněl před restartem včas přepnout pohonnou jednotku zpět do závodního režimu. Peter Bonnington ho podruhé upozornil, že nemá aktivních 160 koňských sil MGU-K, když už měl Verstappena v poslední zatáčce nalepeného na zadním křídle.

Poslední dramatický moment Mercedesu byl, když si Russell na nových pneumatikách bral od Hamiltona druhé místo a téměř mezi nimi na rovince došlo ke kolizi, jelikož Hamilton zkoušel blokovat.

Bylo to nedorozumění. Mohlo to dopadnout špatně, ale vzájemně se respektujeme, takže se nic nestalo,“ řekl Russell.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes