Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes a Ferrari končí s vývojem

Mercedes a Ferrari končí s vývojem

Stříbrní připravují velké změny.

Ferrari a Mercedes oznámily, že do Austinu jejich vozy dorazí s letos posledním větším upgradem. U Ferrari to bude nová podlaha. Scuderia by možná chtěla svůj vůz ještě dále zlepšovat, ale jak řekl její šéf Mattia Binotto, rozpočtový strop ji už dále nepustí.

Andrew Shovlin, konstrukční ředitel Mercedesu, fanouškům prozradil, že tento tým bude mít příští týden na voze už finální podobu aerodynamiky a vůz by měl být v této verzi i o něco blíže k minimálnímu hmotnostnímu limitu. Obecně by se mělo jednat o věci vyvinuté již s výhledem na nový vůz a sezonu 2023. Letošní vůz týmu německé automobilky má několik problémů, přičemž sklon k silnému porpoisingu viditelný v první třetině sezony je jen překryl a oddálil jejich identifikaci.

Problémy zabudované v základech vozu jsme nemohli vidět kvůli bušení do asfaltu,“ řekl technický ředitel Mercedesu, Mike Elliott. „Porpoising zakryl všechno ostatní. Když jsme se ho v Barceloně zbavili, mysleli jsme si, že jsme už na správné cestě. Následující dva závody pak byly silnou fackou. Pod povrchem se ukrývala další vrstva problémů. Takové, které už byly v základu vozu. Od té doby jsme pár věcí napravili, ale kompletní odstranění bude možné až v zimě.

Toto Wolff dodal, že odstranění problému se samo o sobě postará o velké zlepšení rychlosti, takže příští rok máme s Mercedesem počítat v boji o mistrovský titul. A také o Pohár konstruktérů, který letos nezíská poprvé od roku 2014.

Mercedes F1 W13 má neodstranitelný problém. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes