Konec rotace ředitelů velkých cen
Padla hlava za incident s jeřábem?
FIA oficiálně oznámila, že až do konce roku 2022 končí s rotací ředitelů velkých cen.
Rotace na postu ředitele velké ceny měla být řešením problému s příliš velkými nároky vyplývajícími z této funkce, kterými se hájila kontroverzní rozhodnutí Michaela Masiho v roce 2021, hlavně v posledním závodě sezony v Abú Zabí. Rotace však přinesla nový problém, a to s kontinuitou v rozhodování sporných situací. To je oficiální důvod, proč bude až do konce roku v křesle Niels Wittich a Eduardo Freitas má volno.
Je však do očí bijící, že to byl Freitas, kdo šéfoval VC Japonska, kde se vozy F1 na začátku fáze safetycaru musely vyhýbat mobilnímu jeřábu, teprve poté byl závod přerušen červenou vlajkou. A stalo se to zrovna v Suzuce, kde měl Jules Bianchi v roce 2015 smrtelnou nehodu, pod žlutou vlajkou přišel o kontrolu nad vozem a vrazil do mobilního jeřábu odklízejícího jiný monopost. Některá média tak rovnou píší, že Freitas dostal padáka.
Červená vlajka v Japonsku možná nebyla vyvěšena ani tak z důvodu moc mokré trati, jako spíše kvůli velké chybě ředitele velké ceny. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull