Jezdce potrápil nový povrch, nejrychlejší Dixon
Firestone Grand Prix of St. Petersburg
Hned několik kolizí se zdí přinesl první trénink letošní sezony IndyCar Series. Jezdci pro to ale záhy našli vysvětlení. Část okruhu byla totiž před sezonou přeasfaltovaná. To sice pomohlo odstranit notorické hrboly, po kterých vozy skákaly, ale nový povrch je výrazně více kluzký. Přesvědčili se o tom už před jezdci IndyCar piloti v juniorské sérii INDY NXT, a pokračovalo to i ve chvíli, kdy na trať vyjela hlavní série.
Nejprve si trať zabrali pro sebe nováčci, kteří mohou těžit z toho, že mají pro první trénink extra sadu pneumatik. Jako první se o zeď opřel pilot týmu A.J. Foyt Enterprises Benjamin Pedersen, který dosmýkal do ochranné zdi ve 4. zatáčce a narazil předním křídlem.
O druhé přerušení se také postaral povrch, ale konkrétně asfaltová záplata, která se uvolnila ve 3. zatáčce, což vyžadovalo opravu. Pak už ale na trať vyrazili i zkušení jezdci. Od prvních chvil se ve velmi dobrém světle ukazovali Ganassiho jezdci a na předních příčkách se objevili Ericsson a Palou. Silný výkon předváděl také Kirkwood, který se po ročním „hostování“ u týmu A.J. Foyta vrátil ke stáji Andretti Autosport, se kterou triumfoval v Indy Lights.
Další přerušení měl na svědomí Pagenaud poté, co ve 4. zatáčce skončil v únikové zóně a neudržel motor v chodu. Na mále měl také obhájce vítězství McLaughlin, který předvedl divokou jízdu v závěrečné sekci okruhu a ohnul při drobném kontaktu se zdí dokonce zavěšení.
Čtvrt hodiny před koncem skončil ve 3. zatáčce ve zdi Lundgaard a trénink pro něj předčasně skončil. Kontakt se zdí postihl také Newgardena a problémy měl znovu, tentokrát ve 3. zatáčce, McLaughlin.
To už se ale pozornost plně upnula na pořadí, protože jezdci se v závěru na čelních příčkách střídali jak figurky na orloji. Nakonec se na první místo vyšvihnul Dixon, který stále v St. Petersburgu čeká na vítězství. Chvíli byl druhý jeho stájový kolega Palou, ale mezi oba Ganassiho piloty se vměstnal Herta. Kirkwood ukázal, že může být s novým týmem velmi silný a obsadil čtvrtou příčku. Na pátou se nakonec dostal Pagenaud.
Dva mladé jezdce najdeme na následujících příčkách, šestý byl totiž VeeKay a sedmý Malukas, pak následují tři zástupci protinožců – obhájce titulu Power, Armstrong coby nejlepší nováček a loňský vítěz McLaughlin uzavírá první desítku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,6145 | 29 | |
2. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 01:01,6475 | + 0.033 | 25 |
3. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,6790 | + 0.064 | 25 |
4. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | Honda | 01:01,6851 | + 0.070 | 26 |
5. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | 01:01,6963 | + 0.081 | 28 |
6. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:01,8514 | + 0.236 | 25 |
7. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | 01:01,8613 | + 0.246 | 24 |
8. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:01,8915 | + 0.277 | 27 |
9. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,9444 | + 0.329 | 35 |
10. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:01,9882 | + 0.373 | 26 |
11. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,0177 | + 0.403 | 23 |
12. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:02,0360 | + 0.421 | 25 |
13. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:02,0733 | + 0.458 | 29 |
14. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | 01:02,1064 | + 0.491 | 30 |
15. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,1094 | + 0.494 | 26 |
16. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:02,2507 | + 0.636 | 26 |
17. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:02,3236 | + 0.709 | 26 |
18. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:02,3290 | + 0.714 | 25 |
19. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:02,3629 | + 0.748 | 34 |
20. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:02,4032 | + 0.788 | 29 |
21. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,4616 | + 0.847 | 22 |
22. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:02,5150 | + 0.900 | 17 |
23. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:02,5480 | + 0.933 | 29 |
24. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | Honda | 01:02,8157 | + 1.201 | 37 |
25. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:03,0412 | + 1.426 | 13 |
26. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:03,1389 | + 1.524 | 18 |
27. | Benjamin Pedersen | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:03,5134 | + 1.898 | 26 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment