Rozhovor s Felipem Massou
Brazilec připraven na finální zúčtování.
Ferrari se chystá na svůj domácí závod avšak po 4 denních testech v Monze nejevil Felipe Massa žádné známky stresu.
Minulý rok sem přijížděl nažhaven z vůbec prvního triumfu v kariéře, který získal v Turecku. Od té doby baží po vítězstvích. Letos je jedním ze čtveřice jezdců, která má jediný cíl – vyhrát titul světového šampióna.
5 závodů do konce sezóny a McLaren se zdá v Itálii velice silný. Autosport v pátek pozdržel Massu, aby se vyptal, jak to vypadá s jeho přípravami na finální zúčtování.
Jak probíhal čtyřdenní test v Monze?
Moc dobře ne, často pršelo. Když to však zvážím, tak pátek byl pro nás velice produktivní. Celé odpoledne jsem zkoušel pneumatiky a aerodynamiku. Měl jsem z toho lepší pocit než v úterý.
Přijel jste do Itálie v lepší pozici než Kimi. Jaký je to pocit, být první z Ferrari?
Lepší, ale pouze o bod! Tenhle šampionát je hodně vyrovnaný. První čtveřice pilotů bojuje o titul. Musím být prostě lepší než oni a dělat pro to maximum. Mám na to dobrou výchozí pozici.
Poslední vítězství k tomu muselo přispět.
Udělat dobrý výsledek je důležité nejen pro tým, ale také pro můj pocit, že jsem odvedl dobrou práci, maximum práce.
V boxech jste zkoušel nový světelný systém, jak to funguje?
Při zastávce nás to má informovat, jak plyne čas. Pouze jsme to zkoušeli a nejsme si úplně jisti, že to v budoucnu použijeme.
Povězte něco víc o výsledcích práce v testu.
Auto se chová dobře. Zkoušel jsem různá aerodynamická nastavení, ale pořád je těžké říct, kde se s Mclarenem shodujeme.
To uvidíme až v závodě, zatím je těžké odhadnout s jakým množstvím paliva kdy jezdili. Každopádně jsou velice rychlí.
Pneumatiky pracují dobře a vyrovnaně. Příští týden se rozhodneme pro prioritní směs. Nemáme ani problém s brzdami.
Co si myslíte o změnách ve druhé šikaně?
Myslím, že je to dobré. Lepší. Zkoušel jsem ji dvakrát a při problému je velice snadné projet ji rovně. Budeme si muset dávat pozor na penalizace.
Letos je šampionát hodně vyrovnaný. Nejste více nervózní, než když jste sem přijížděl loni?
Minulý rok na mě nebylo vyvíjeno tolik tlaku i když jsem stále bojoval o pohár konstruktérů a vydával ze sebe maximum, abych týmu pomohl.
Letos ještě bojujeme o jezdecký titul, tak je tu více tlaku. Ale to vůbec nevadí: s tlakem i bez něj, závody stejně vyhraju.
Konec konců tlak je tu vždycky a maximum ze sebe vydáváte tak jako tak.