Conway podruhé v kariéře vítězí v Long Beach
Toyota Grand Prix of Long Beach – Průběh a výsledky závodu
Britský jezdec Mike Conway, startující letos na přírodních a městských okruzích za tým Eda Carpentera, dokázal podruhé v kariéře zvítězit na okruhu v Long Beach. Conway se do Victory lane propracoval ze 17. místa na startu. Jezdci startující z čelních pozic se stali oběťmi několika incidentů a tak druhé místo připadlo Powerovi (ze 14. místa na roštu) a třetí nováčkovi Muňozovi, který do závodu odstartoval z 11. místa.
Do závodu jezdci letos poprvé odstartovali pevným startem. To se vůbec nepovedlo z druhého místa startujícímu Hinchcliffovi, který ztratil několik pozic. Bourdais se dostal na druhé místo a zaútočil i na Hunter-Reaye, ale vítěz kvalifikace si první místo udržel. Z šestého místa poskočil na třetí další Francouz Simon Pagenaud.
V prvním segmentu se příliš nevedlo jezdcům týmu Penske, kromě Montoyi, který postupoval dopředu. Ale u Castronevese a Powera se klíčovým ukázal brzký pit stop ve 21., respektive ve 22. kole. Oba jezdci se vrátili na nové sadě měkkých pneumatik, a když v dalších kolech z boxů vyjížděli piloti, kteří byli před tím na trati před nimi, vraceli se na trať až za piloty týmu Penske.
Bourdais zamířil do boxů ve 26. kole, Hunter-Reay a Pagenaud v dalším kole. Bourdais ale nezvládl studené pneumatiky a v 8. zatáčce skončil v bariéře z pneumatik. Před vyvěšením žlutých vlajek ještě nestihli zamířit k mechanikům Dixon, Wilson a Montoya.
Bourdais poprvé v pneumatikách:
Při restartu v 32. kole bylo pořadí Hunter-Reay, Pagenaud, Hinchcliffe, Newgarden, Power a Castroneves. Wilson zůstal otočený po kontaktu s Rahalem na začátku startovní rovinky. V šesté zatáčce zaútočil Power na Pagenauda a po vzájemné kolizi skončil Francouz s nosem zabořeným do bariéry, nicméně zavěšení kolizi vydrželo, Pagenaud si mohl dojet pro nové křídlo a pokračovat.
O další výjezd zpomalovacího vozu se znovu postaral Sebastien Bourdais, který si o pár set metrů dál v 9. zatáčce zopakoval předchozí kolizi s bariérou. Z šestého místa musel ve stejnou chvíli kvůli poruše motoru odstoupit Kimball. Někteří jezdci, například Andretti, Wilson a Dixon neutralizace využili k pit stopům, byť aby s palivem vydrželi do konce, potřebovali by hodně dlouhé žluté fáze.
Bourdaisovo deja vú:
Restart proběhl v 46. kole, ale na rozdíl od loňských ročníků první zatáčka žádná dramata a kolize nepřinášela. V 54. kole zamířili Power, Castroneves a Hawksworth do boxů. Hunter-Reay, Hinchcliffe a Muňoz je následovali v dalším kole. Na rozdíl od konkurentů mohl Power využít jedné nové sady měkkých pneumatik, protože nepostoupil z první části kvalifikace.
Ale v 56. kole do boxů zamířil Newgarden, do té doby se pohybující na mezi Hunter-Reayem s Hinchcliffem a Powerem s Castronevesem. Po zastávkách konkurentů dočasně převzal vedení a překvapivě se dokázal vrátit před Hunter-Reayem.
Hunter-Reay nechtěl za mladým krajanem ztrácet ani minutu a ve 4. zatáčce zaútočil. Jenže vedle Newgardena se na vnitřek zatáčky nevešel, oba vozy kolidovaly a vzaly s sebou ještě třetího Hinchcliffea. Čtvrtý Power se kolizi dokázal vyhnout, tolik štěstí už neměl za ním jedoucí Castroneves, kterému do cesty vjel neovladatelný Hunter-Reayův monopost, nicméně Brazilec mohl s poškozeným křídlem pokračovat. Ke kolizi došlo na výjezdu ze slepé zatáčky, takže do havarovaných vozů vletěli ještě Kanaan, Sató a Hawksworth.
Kolize, která vyřadila vedoucí trio:
Prořídlé pole tak vedli Dixon a Wilson, kteří byli na jiné strategii. Za nimi se seřadili Power, Conway, Muňoz, Montoya, Huertas, Rahal , Aleshin a Pagenaud. Odklízení vozů trvalo déle a jezdci dostali k dixpozici 16 kol. Conwayovi se podařilo dostat se před Powera. Wilsonův útok na Dixona skončil kontaktem, po němž obhájce titulu mohl pokračovat, ale pro Wilsona závod skončil.
Závodilo se jen tři kola, protože podruhé během závodu zůstal ve vlásence otočený Graham Rahal. To nahrávalo Dixonovi, který musel šetřit palivo. Ale trať se podařilo vyčistit už za tři kola a zbývajících 10 kol se zdálo být nad síly trojnásobného šampiona.
Konec závodu pro Wilsona, Andretti přišel o křídlo a Rahal způsobil žlutou:
O šanci na dobrý výsledek definitivně přišel Castroneves, který byl penalizovaný za ulití restartu. Conwayův tým správně předpokládal, že Dixon s palivem do konce nevydrží, ale Brit na Dixona tlačil, aby mu neumožnil palivo šetřit. Nakonec musel Dixon 2 kola před koncem zamířit do boxů a Conway převzal vedení.
V závěrečných dvou kolech už na něj Power recept nenašel a Mike Conway si tak dojel pro své třetí vítězství v kariéře v IndyCar. Třetí místo patří nováčkovi Carlosovi Muňozovi, jenž tak alespoň trochu vylepšil špatný den týmu Andretti Autosport, jehož dva jezdci vypadli ze závodu ve chvíli, kdy bojovali o vítězství a čtvrtý jezdec, Marco Andretti, byl v závěru obětí kolize, po níž musel měnit přední křídlo.
Čtvrtá příčku získal Muňozův velký závodnický vzor, Juan Pablo Montoya, který v první třetině závodu postoupil o nejvíce pozic, pak se zdálo, že by jej o šanci na dobrý výsledek mohl připravit výjezd zpomalovacího vozu ve chvíli, kdy ještě Montoya nebyl v boxech, ale díky chytré jízdě a problémům soupeřů se Kolumbijec znovu probojoval do první pětky. Tu i přes kolizi s Powerem, po níž skončil v pneumatikách a s reklamním banerem omotaným kolem levého předního kola, uzavírá Simon Pagenaud.
Jeho stájový kolega a další nováček Mikhail Aleshin se díky bezchybné a především bezproblémové jízdě dostal na šestou příčku před letos poprvé startujícího Oriola Serviu. Marco Andretti se i přes výše zmíněné potíže umístil na osmém místě. První desítku uzavírají další dva Kolumbijci – Sebastian Saavedra a Carlos Huertas. Po penalizaci skončil Castroneves na 11. místě. Scott Dixon se kvůli pit stopu v závěru propadl na poslední příčku z jezdců, kteří odjeli stejně kol jako Conway, tedy na 12. místo. Long Beach tak nadále zůstává jediným městským okruhem na němž Scott Dixon nikdy nestál na stupních vítězů.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
M.Conway | Ed Carpenter Racing |
C
|
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 0.9005
|
3.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 1.5591
|
4.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 2.0226
|
5.
|
S.Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports |
H
|
+ 2.8169
|
6.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 3.8574
|
7.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 4.9621
|
8.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 8.1948
|
9.
|
S.Saavedra | KVAFS Racing |
C
|
+ 8.9029
|
10.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 24.2295
|
11.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 30.0552
|
12.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 30.7310
|
13.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
14.
|
S.Bourdais | KVSH Racing |
C
|
+ 3 kola
|
15.
|
J.Hawksworth | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 3 kola
|
16.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
Havárie
|
17.
|
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 20 kol
|
18.
|
T.Kanaan | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|
19.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
Havárie
|
20.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|
21.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|
22.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|
23.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
Porucha
|