Čtvrté vítězství Newgardena v Iowě i v letošní sezoně
HyVeeDeals.com 250 – závod
Josef Newgarden si v sobotním závodě v Iowě připsal své čtvrté vítězství na této trati a také čtvrté vítězství v letošní sezoně, díky čemuž se posunul na druhou příčku průběžného pořadí šampionátu. Na Marcuse Ericssona rázem ztrácí jen 15 bodů. Newgarden se po zhruba 20 kolech ujal vedení a kromě sekvence pit stopů jej už nepřepustil. Zapotil se akorát v závěru, kdy na něj chvíli tlačit O´Ward. A brzy bude mít dvojnásobný šampion IndyCar možnost svoji bilanci ještě vylepšit, v neděli totiž piloty čeká druhý závod na tomto krátkém oválu.
Power po startu z pole position držel vedení. Za ním se usadil Newgarden a oba soupeřům poodjížděli. Už ve 12. kole dohnali chvost pole, ale než s pomalejšími piloty museli začít bojovat o prostor na dráze, dostal v 17. kole hodiny Johnson. Vyhnul se sice zdi, ale IndyCar vyvěsila žluté vlajky.
Toho využili k pit stopu například Herta, Dixon, Castroneves, Johnson či Rahal. V Iowě to totiž není o palivu v nádrži, ale o pneumatikách. Ty se opotřebovávají mnohem rychleji a tak nová sada představuje velkou výhodu, jak se záhy ukázalo.
Restart přišel ve 23. kole, Newgarden toho využil, aby se ujal vedení. Dopředu postupoval také lídr šampionátu Ericsson a v 28. kole už byl na páté příčce. Ve 41. kole jej tam nahradil první z jezdců, kteří zajeli při žluté fázi do boxů, a to konkrétně Colton Herta.
Daly v 50. kole zahájil z pohledu těch, kteří ještě u mechaniků nebyli, první kolo zastávek v boxech. Newgarden vydržel ještě do 60. kola, Power zastavil o kolo po svém stájovém kolegovi. U mechaniků s ním ale byl i Herta, který tak mohl srovnat další plánované zastávky v boxech. Power se ale při pit stopu propadl na třetí místo za O´Warda.
Při pit stopech se vedení ujal Jimmie Johnson, který se oklepal z nepříjemných chvilek, po nichž zavlály žluté vlajky. Ale v čele byl jen do 80. kola, to jej čekal pit stop. Od mechaniků se vrátil se ztrátou jednoho kola a těsně za Newgardenem. Využít o 20 kol mladší pneumatiky mu nedělalo problém a brzy byl ve stejném kole jako lídr závodu a prokousával se polem výše. Ve 104. kole byl už pátý, jeho další postup ale zastavil ve 111. kole Rosenqvist, který naboural do zdi.
U mechaniků skončil slibně rozjetý závod pro Hertu, který měl problémy se spojkou. Restart přišel ve 124. kole, tedy zhruba v polovině závodu. Ericsson se dostal na 2. místo před O´Warda, toho následně předjel i Power. Pořadí tak bylo Newgarden, Ericsson, Power, O´Ward, McLaughlin, Johnson, Dixon, VeeKay, Palou, Ilott.
Rychlý návrat k závodění zhatil úlomek, který se na dráze objevil a způsobil další žlutou fázi. Ericsson při dalším restartu odrazil útok Powera a sám se pokusil předjet Newgardena. Došlo i na lehký kontakt kolo na kolo. Ačkoliv oba vyvázli bez obtíží, Ericsson už začal mírně ztrácet. Jeho mizérii podtrhnul ve 164. kole souboj s McLaughlinem, v němž se dostal Švéd za pomalejšího Pagenauda, to jej vyvezlo z ideální stopy a Ericsson ztratil několik pozic.
Hned na to ale přišla úleva, protože ve zdi skončil Carpenter a znovu musely zavlát žluté vlajky. Restart přišel o 10 kol později. Na hektickou práci mechaniků v boxech doplatil McLaughlin, protože zatímco se všichni šikovali k restartu, on mířil pomalu do boxů s kolem, které neupevněné sjíždělo.
Pořadí při restartu bylo Newgarden, Power, Palou, O´Ward, Johnson, VeeKay, Dixon, Ericsson, Grosjean, Lundgaard. Na čele vykrystalizovalo silné trio, které spolu svádělo souboje. Nakonec ale do bojů o vítězství promluvil O´Ward, který se dostal před Paloua a v 219. kole i před Powera.
Mexičan stíhal Newgardena a ten se musel prodírat o kolo pomalejšími jezdci. O třetí příčku sváděli souboj Power a Palou, ale až do chvíle, kdy se Palou dostal z ideální stopy a jen tak tak se vyhnul kontaktu se zdí. Paloua tak předjížděli další jezdci, ať už stájový kolega Dixon, nebo Newgarden, který lídrovi šampionátu nadělil celé kolo.
V provozu nenašel O´Ward recept na to, jak se k dominantnímu Newgardenovi přiblížit a Američan tak mohl slavit další vítězství. A protože Ericsson dojel až na osmém místě, mohou Newgarden, O´Ward, Power, Dixon či Palou jít spát spokojeni, protože alespoň něco smazali z náskoku lídra šampionátu. Ten naopak utekl Hertovi či McLaughlinovi. Ale šance na reparát bude už v neděli večer.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 250 | 50+3 | |
2. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 6,1784 | 250 | 40 |
3. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 20,2822 | 250 | 35+2 |
4. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 20.3748 | 250 | 32 |
5. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 21.9744 | 250 | 30 |
6. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 28 |
7. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 249 | 26 |
8. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 24 |
9. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 22 |
10. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 20 |
11. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 19+1 |
12. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 18 |
13. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 249 | 17 |
14. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 16 |
15. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 15 |
16. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 14 |
17. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | - 1 kolo | 249 | 13 |
18. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 12 |
19. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 11 |
20. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 3 kola | 247 | 10 |
21. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | - 5 kol | 245 | 9 |
22. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | - 6 kol | 244 | 8 |
23. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | - 6 kol | 244 | 7 |
24. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | - 8 kol | 242 | 6 |
25. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Havárie | 160 | 5 |
26. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | Havárie | 109 | 5 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment