Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Janík vsadí v TCR Eastern Europe především na Homolu

Janík vsadí v TCR Eastern Europe především na Homolu

Za tým pojede mimo jiné i Kout

Maťo Homola, Carlo Czepiel, Petr Semerád a Adam Kout. To je jezdecká sestava stáje Hyundai Janík Motorsport pro letošní sezonu seriálu TCR Eastern Europe. Do ní tým nasadí tři vozy Hyundai Elantra N TCR. Zatímco Homola a Czepiel odjedou celou sezonu, loňský vicemistr Semerád spolu s Koutem se budou ve třetím autě střídat.

Bude to patrně právě Maťo Homola, na koho letos budou u Janíka sázet nejvíce. Slovenský závodník je na scéně cestovních vozů zkušeným mazákem. V minulosti se mu podařilo vyhrát nejenom dva závody seriálu TCR Europe, ale dokonce také jeden závod světového poháru WTCR. S Janík Motorsportem působil v uplynulých dvou sezonách právě v TCR Europe. Ani v TCR Eastern Europe ale nebude úplným nováčkem. Loni už totiž odjel podniky na Hungaroringu a Slovakiaringu. Před svými domácími fanoušky vyhrál slovenský jezdec obě víkendová klání.

Homolovy cíle jsou proto vysoké: "Mým cílem je postup do světového finále TCR v lednu 2024 a dobrými výsledky v TCR Eastern Europe se mi to může podařit. I když bude konkurence určitě velká, chci šampionát vyhrát," netají se svými plány.

Pro druhého stálého jezdce Carla Czepiela, který letos oslaví teprve 18. narozeniny, půjde především o učební rok. V autech totiž bude závodit vůbec poprvé. Polský mladík, kterého podporuje petrochemická společnost Orlen, má totiž zatím zkušenosti jenom s motokárami.

Carlo Czepiel zažije s týmem Janík Motorsport premiéru v automobilových závodech. Foto: Janík Motorsport

 

Kout se vrací, Semerád pojede jen příležitostně



Součástí sestavy stáje bude i letos Petr Semerád. Tomu se loni podařilo vybojovat v TCR Eastern Europe titul vicemistra poté, co až v posledním závodě sezony podlehl polskému jezdci Bartoszi Groszkovi ze stáje Aditis. Letos ale své stříbro obhájí nejspíše jen těžko. Odjede totiž jen vybrané podniky.

Pro Semeráda letos budou prioritou především rallyeové starty. Už dříve vyjádřil své přání zazávodit si v říjnu při Středoevropské rallye, která bude součástí kalendáře WRC a o jejíž pořadatelství se bude spolu s Německem a Rakouskem dělit také Česko.

Semerád loni sice závodil především se starším modelem Hyundai i30 N TCR, Elantra pro něj ale nebude novinkou. S tou už se totiž loni také představil, a to při podniku na Slovakiaringu.

Jezdec, který se bude se Semerádem o třetí auto během sezony dělit, rozhodně není nezajímavý. Jde totiž o Adama Kouta.

Petr Semerád si zazávodil s Elantrou už loni. Foto: Janík Motorsport


Kout dosáhl největších úspěchů zejména na motokárové scéně, když se stal mistrem Evropy kategorie Superkart v letech 2015 a 2016. Závodil ale také s monoposty. V roce 2007 se stal šampionem švýcarské formule Renault 2.0. V letech 2008-2010 se objevoval i v evropském a severoevropském seriálu formule Renault s týmem Křenek Motorsport.  Na trati se potkal mimo jiné s Valtterim Bottasem, Danielem Ricciardem, Kevinem Magnussenem nebo Carlosem Sainzem. V roce 2009 při prvním závodě severoevropského poháru v Mostě dokonce vyhrál a na pódiu s ním stál třetí Magnussen.

Letos půjde o jeho návrat k závodění po třech letech. Během nich se věnoval zejména práci v rodinné firmě Auto Kout Centrum. Ta se zabývá prodejem a opravou automobilů a patří k předním dealerům značek Renault, Dacia a Hyundai.

"Vzhledem k tomu, že v naší rodinné firmě mám na starosti značku Hyundai, jsem moc rád, že mám možnost startovat právě s Elantrou N TCR. Moc se těším na spolupráci s týmem Janík Motorsport, který má mnoho zkušeností ve třídě TCR a věřím, že to bude spolupráce úspěšná," těší se Kout na svůj návrat k závodění.


Meixner s otazníkem



Se závodní sedačkou u stáje Janík Motorsport byl původně spojován také Richard Meixner. Jeho jméno ale v sestavě týmu nefiguruje. Meixner se nijak netajil svým plánem absolvovat příští rok alespoň vybrané podniky TCR Eastern Europe. Šance by ale pro něj stále mohla být. Existuje totiž varianta, že by Janík Motorsport mohl zajišťovat servis jednoho ze svých prodaných vozů Hyundai i30 N TCR. A s tímto modelem už má Meixner zkušenosti. Nejednou s ním totiž testoval.

Mexiner byl spojován i se třetím vozem Audi stáje Aditis. I toto místo už je ale obsazeno. S tímto autem bude závodit německý jezdec Sebastian Steibel, který strávil předchozí dvě sezony za volantem vozu Cupra Leon TCR. Kromě něj budou tvořit sestavu stáje také její šéf Radim Adámek a nováček Tobias Poschik. Rakušan se loni stal v ESET Cupu šampionem kategorie Clio Cup.

V TCR Europe už letos Janík Motorsport podle všeho pokračovat nebude. Zde startoval v posledních dvou sezonách. Jeho stálými jezdci byli Maťo Homola a Jáchym Galáš a oběma se podařilo získat jedno vítězství. Galáš opustil řady stáje úplně a připojil se k týmu Jiřího Mičánka mladšího. U něj bude závodit s vozem Lamborghini Huracán ST EVO2. Uvidíme ho ve sprintových závodech FIA CEZ, kde bude usilovat o body do třídy GTC.

Zdroj: Janík Motorsport, FORMULE.cz, úvodní foto: Janík Motorsport