Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení šampionátu: International GT Open

Představení šampionátu: International GT Open

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Po seznámení s trojicí šampionátů GT v průběhu tohoto měsíce je zde poslední letošní představení série.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě a jejich vyznačení pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5. Průběh závodního víkendu
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

Vzrůstající pozornost týmů, médií a fanoušků přitahuje mezinárodní šampionát španělských pořadatelů putující od roku 2006 po Evropě – International GT Open.

Zaměřením na smíšené posádky profesionálních a amatérských závodníků se hlásí k jedné z vlastností závodů sportovních vozů. K ní patří také společné působení vozidel více výkonnostně rozdílných tříd v jednom závodě. Ústupkem současnému trendu je formát krátkých závodů namísto vytrvalostních klání.

Všichni účastníci obouvají pneumatiky jednotného dodavatele společnosti Dunlop. S touto firmou Španělé spolupracují od začátku, současná dohoda uzavřená loni platí do konce roku 2014. Palivo pochází z produkce italské firmy specializující se na pohonné hmoty a příměsi pro motorsport, Panta Racing Fuel.

Další jednotící prvky nelze u této kategorie očekávat, proto se používá systém vyrovnání výkonnosti. Jeho cílem je vyrovnat vliv rozdílných koncepcí, tak typických pro sportovní vozidla.

Pořadatelé umožňují přenosy vysílanými na svých internetových stránkách sledovat závody i fanouškům, kteří nemají přístup ke specializovaným sportovním kanálům.

Výjimečností této série je vůdčí role vozů upravených dle pravidel třídy GT2. Pokud je jejich účast povolena v jiných mistrovstvích, patří spíše do nižších kategorií za prototypy.

2.1. Historie šampionátu

V prvním ročníku se polovina z šesti závodů odehrála na Pyrenejském poloostrově. V těchto případech doplňovali nepříliš početné pole vozů tří tříd účastníci španělského národního mistrovství. Společné podniky se dočasně vytratily v letech 2007 - 2008, od roku 2009 se však vždy alespoň jeden víkend koná. Počet víkendů se každým rokem zvyšoval o jeden, než se v roce 2008 jejich počet stabilizoval na nynějších osm.

Součástí víkendu byla zpočátku dvojice 50 minutových závodů (cca 200 kilometrů). Od roku 2007 se začal pozvolna prosazovat formát s rozdílnou délkou, mj. 55 a 45 minut (200 a 150 kilometrů), než byla o dva roky později zavedena současná délka prvního 70 minutového a druhého 50 minutového závodu. Tradice jednoho delšího klání skončila v druhém ročníku 300 kilometrovým závodem v Barceloně.

Od počátků se do současnosti v sérii vyskytují vozy dle pravidel třídy GT2 s označením GTA (2006 – 2009) a posléze Super GT. V prvních letech 15-20 vozů této kategorie doplňovaly vozy dle třídy GT3 (označované GTS), jejichž množství se ze vzrůstající oblibou pozvolna zvyšovalo. Zpočátku se jich na dráze objevovalo méně jak deset, ale již v roce 2010 se jejich počet vyrovnal hlavní kategorii. Počet vozidel kategorie Super GT se dlouhodoběji pohybuje mezi 10 – 15 auty, nižší GTS je nepatrně početnější.

Pro první dva ročníky byla typická také účast pohárových vozů (třída GTB, případně GTC). V roce 2009 byla nahrazena při společných podnicích účastí vozů třídy GT4 (s označením GT Light). Přitom se v sérii objevovaly také vozy, které bezvýhradně nespadaly do žádné ze tříd a byly dle nejbližších parametrů zařazeny do některé z vypsaných kategorií.

Po počátečních nesmělých krůčcích v okolních zemích se šampionát odvážně vydával do Německa a Velké Británie (od 2007), Belgie (od 2008), Rakouska (2011) anebo Maďarska (2012). Nyní je zřejmý opatrnější přístup, přesto si díky postupně vzrůstající přítomnosti v rozdílných evropských zemích již zajistil své místo na mezinárodní scéně závodů GT.

2.2. Držitelé titulů

2012

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Giammaria Bruni  Ferrari 458  AF Corse
  Federico Leo
 GTS   Daniel Zampieri  Ferrari 458  Kessel Racing
  Michael Dalle Stelle

2011

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Soheil Ayari  Ferrari 430/458  JMB Racing
 GTS   Lorenzo Bontempelli  Ferrari 458  Kessel Racing
  Stefano Gattuso

2010

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Álvaro Barbra  Ferrari 430  AF Corse
  Pierre Kaffer
 GTS   Marco Frezza  Ferrari 430  Kessel Racing

2009

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Jöel Camathias  Ferrari 430  Trottet Racing
  Marcel Fässler
 GTS   Philipp Peter  Ferrari 430  Kessel Racing
  Michal Broniszewski

2008

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Andrea Montermini  Ferrari 430  Scuderia Playteam
  Michele Maceratesi
 GTS   Marco Cioci  Corvette C6  Twentytwo Motorsport
  Andrea Pellizzato

2007

Zatímco ve všech dosavadních ročnících vítěz třídy Super GT (GTA) byl i celkovým vítězem, v tomto roce došlo k výjimce. Celkovými vítězi se stali Richard Lietz   a Jöel Camathias   ve voze Porsche 997 italské stáje Autorlando.

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Andrea Montermini  Ferrari 430  Scuderia Playteam
  Michele Maceratesi
 GTS   Riccardo Romagnoli  Dodge Viper  La Torre Motorsport
 GTB   Gianni Giudici  Ferrari 360/430  Giudici

2006

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Michele Bartyan  Ferrari 430  Scuderia Playteam
 GTS   Stefano Zonca*  Dodge Viper  Racing Box
  Andrea Belicchi*
  Piergiuseppe Perazzini*
  Marco Cioci*
 GTB   Fabrizio Gini  Ferrari 360  Giudici

* shoda výsledků

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2012  SGT   AF Corse  Ferrari 458
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 458
 2011  SGT   JMB Racing  Ferrari 430/458
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 458
 2010  SGT   AF Corse  Ferrari 430
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 430
 2009  SGT   Autorlando  Porsche 997
 GTS   Villois Racing  Aston Martin DBRS9
 2008  -   Scuderia Playteam  Ferrari 430
 2007  -   Scuderia Playteam  Ferrari 430

3. Pořadatelská organizace

Organizací International GT Open se zabývá španělská společnost GT Sport Organizacion. V roce 1998 ji založil v Madridu španělský závodník Jesús Pareja.

Protože se v 80. a 90. letech minulého století pohyboval v prostředí závodů sportovních vozů, včetně úspěšných startů v 24 hodin v Le Mans, nebyla překvapením úvodní série zaměřená na španělské mistrovství vozů GT. Od roku 1999 jsou Campeonato de España Iber GT v nabídce do současnosti. Totéž platí o rok mladší národní sérii F3.

K expanzi z Pyrenejského poloostrova do Evropy došlo právě prostřednictvím International GT Open v roce 2006.

Španělští pořadatelé se starají také o domácí nebo portugalské pohárové závody mj. vozů Seat Leon, Peugeot 207, Mini nebo Hyundai.

4. Kalendář

Předběžná verze kalendáře byla zveřejněna 2. listopadu 2012. Účastníci šampionátu se poprvé objeví na okruhu Silverstone, které střídá v ostrovním království dříve navštěvované Brands Hatch anebo Donnington. Novým místem se po vyřazení Hungaroringu stává také Jerez

K první změně došlo bez bližšího zveřejnění koncem ledna. V souhrnu kalendářů sérií na stránkách FIA z 25. ledna a u pořadatelů se objevil posun podniku v Maďarsku z konce června do poloviny měsíce. Nicméně již 7. února GT Sport oznámil v tomto termínu náhradu Hungaroringu španělským Jerezem. Zároveň byl oznámen posun druhého podniku pořádaného na okruhu poblíž Algarve o týden dříve.

Kalendář pro tuto sezónu je v následující tabulce. Uváděný datum se vztahuje ke dni pořádání druhého, nedělního závodu.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  28.04.2013   Francie  Paul Ricard
 2.  12.05.2013   Portugalsko  Algarve
 3.  02.06.2013   Německo  Nürburgring
 4.  16.06.2013   Španělsko  Jerez
 5.  14.07.2013   Velká Británie  Silverstone
 6.  08.09.2013   Belgie  Spa-Francorchamps
 7.  06.10.2013   Itálie  Monza
 8.  10.11.2013   Španělsko  Catalunya

5. Průběh závodního víkendu

Na závodní víkend má každý vůz přiděleno dvanáct kusů (tři sady) suchých pneumatik. Z dřívějšího víkendu lze použít až čtyři ušetřené kusy pneumatik. Při prvním víkendu je nahrazují čtyři nové pneumatiky.

Program začíná v pátek dvojicí tréninků, každý z nich trvá 60 minut.

Délka sobotní dopolední kvalifikace je dle pravidel určena v rozmezí 20 - 45 minut, obvykle trvá 35 minut s použitím níže uvedeného formátu. V prvních 35 minutách startují jezdci vybraní jako první v posádce, kteří si vybojují místo, z něhož odstartují do prvního závodu. Totéž platí pro druhou část určenou pro jezdce určené jako druhé. Je-li vůz obsazen jedním pilotem, startuje v obou částech.

Prvních 15 minut mají pro sebe dráhu pouze vozy třídy GTS. V následujících pěti minutách dochází k zahájení kvalifikace pro účastníky třídy Super GT a postupnému zajíždění vozů GTS do boxů. Od dvacáté minuty do konce mají pro sebe dráhu vozidla třídy Super GT. Všechna úplná kola jsou měřená a započítávána do výsledků kvalifikace.

Zvláštností v porovnání s konkurenčními sériemi je možnost obsazení vozidla pouze jedním pilotem. V tomto případě se na něj vztahuje nutnost prodloužení zastávky alespoň o deset vteřin. Její případné prominutí anebo naopak prodloužení je závislé na zkušenostech pilota, případně jeho věku. Naopak nemusí dodržet maximální dobu řízení 60% délky závodu vztahující se na dvoučlenné sestavy.

Prvním závodem je sobotní odpolední klání s délkou 70 minut. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.

Start závodu je letmý, v závodě je předepsána jedna povinná zastávka v předem stanovené délce (základ je okolo 70 vteřin dle okruhu). Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců u dvoučlenných posádek. Během zastávky lze vyměnit pneumatiky a to až čtveřicí mechaniků používajících pneumatické utahováky, jeden na každé straně vozu. Na samém konci zastávky je možné doplnit palivo buď z maximálně 25 litrových nádob anebo tankovacím zařízením dle požadavků FIA. Přidělené časové handicapy je možné splnit ve vyhrazeném prostoru.

Na konci závodu je čas na rozdělení bodů. Používá se součet celkového umístění prvních devíti posádek (12-10-8-6-5-4-3-2-1) a umístění první pětky ve třídě při jejím obsazení alespoň pěti účastníky (10-8-6-4-3). Novinkou je zvláštní bodování amatérů starších 45 let, kteří se nestali držiteli titulu série pod dohledem FIA. Jezdci budou nejprve ohodnoceni dle v závorce uvedené bodové škály (10-8-6-5-4), přičemž piloti z výkonnější kategorie Super GT budou mít na konci sezóny součet snížen o 10%.

V hodnocení týmů a loňské novinky v podobě klasifikace výrobců je shodné s první dvojicí výše uvedené škály. Do hodnocení se započítává umístění dvou nejlepších týmů (v tomto případě nezávisle na kategorii) a vozů.

Zároveň jsou na následující závod přiděleny časové handicapy doby strávené v boxové uličce navíc pro první trojici v každé třídě (15-10-5 vteřin). Jejich součet může dosáhnout maximálně 30 vteřin, nicméně při vítězství i s touto penalizací může být přičteno dalších 15 sekund při další zastávce. Umístění od čtvrtého místa níže naopak z přiděleného času snižuje handicap pro následující závod.

Nedělní ráno se může dle pravidel konat zahřívací trénink v délce 10 minut.

V neděli odpoledne přichází čas pro padesát minut trvající druhý závod. Během této zastávky nelze doplnit palivo, ostatní pravidla jsou shodná s prvním kláním.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je dle pořadí v abecedě u názvu výrobce, u nějž jsou uvedeny názvy reprezentujících stájí. U modelů třídy GTS může být i odkaz na článek s bližšími informacemi o vozidle, pokud byl zveřejněn před loňskou sezonou MS GT1. I přes mezi sezónní úpravy se v případě vozidel třídy GT3 jedná o podobná vozidla, která jsou používána v této sérii.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

Super GT (SGT)

Ferrari 458 GT Italia

 AT Racing
 Scuderia Vilorba Corse
 MTech
 AF Corse
 Kessel Racing

Chevrolet Corvette C6R

 V8 Racing

Porsche 997 GT3 RSR

 Drivex School

GTS

Audi R8 LMS (Zde)

 Team Novadriver - Novaplus
 Belgian Audi Club Team WRT

Aston Martin Vantage GT3

 GPR Racing

Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)

 AF Corse
 Kessel Racing
 Ombra
 SMP Racing – Russian Bears
 Team Ukraine
 ESTA Motorsport
 Estamotorsports
 Balfe Motorsport
 Team Sofrev ASP

Ginetta G50

 Luis Villalba*
 Team LNT Ginetta

Chevrolet Corvette C6R

 V8 Racing

Lamborghini Gallardo (Zde)

 Team rhino´s Leipert Motorsport

McLaren MP4-12C GT3 (Zde)

 Bhai Tech Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)

 Seyffarth Motorsport
 Lechner Racing Team
 Sports and You

Mosler GT3

 Blue Jumeirah Racing

Porsche 997 GT3 R (Zde)

 Autorlando Sport
 Rinaldi Racing
 Attempto Racing
 PRO GT by Philippe Almeras
 Ruffier Racing

* soutěžící bodující pouze do španělského mistrovství, kteří byli součásti vybraných víkendů GT Open

7. Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Bontempelli, Lorenzo  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Broniszewski, Michal  mistr GT Open 2009 (třída GTS)
 Camathias, Jöel  mistr GT Open 2009 (třída Super GT)
 mistr LMS 2006 (kategorie GT2)
 Gatusso, Stefano  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Magnussen, Jan  mistr ALMS 2008 (třída GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2009, 2006, 2005 (GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2004 (třída GTS)
 Montermini, Andrea  mistr GT Open 2008 a 2007 (kategorie GTA)
 Peter, Philipp  mistr GT Open 2009 (kategorie GTS)

8.1. Užitečné odkazy

International GT Open – oficiální komunikační kanály

Web    (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu a závodech (od roku 2011), částečně též informace o týmech a jezdcích. Pečlivěji zpracované jsou pouze seznamy úspěšných závodníků a stájí anebo souhrnné statistiky.

Facebook  (Zde): na sociální síti má série svůj profil od května 2011. Stránky nabízí pouze chudý výtah obsahu z výše uvedeného oficiálního portálu. Navíc je pouze možnost dostat se k videonahrávkám nahraným na portálu Vimeo, tato volba je dostupná pouze pro fanoušky s profilem na této sociální síti. Navíc dle informací se jedná o bezplatné prohlížení pouze 10 dní.

Twitter  (Zde): upozornění na nové zprávy doplňují ohlasy účastníků série.

You Tube  (Zde): videozáznamy byly letos přesunuty z oficiálních stránek na oblíbené úložiště nahrávek. Naleznete zde celé závody i sestřihy pouze z roku 2012. Nezvyklé jsou sestřihy volných tréninků. K přehlednějšímu vyhledávání lze využít dělení na horní liště na sestřihy (Highlights) a závody (Full Races). Odkaz na uvedené stránky nyní slouží i ke sledování blížících se přenosů.

Sport 5  (Zde)

Český televizní program zaměřený na motorsport pokračuje v přenosech ze závodů GT Open a jejich opakování. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice 14 dní dopředu.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových FIA GT Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii, připomenutí nejbližšího závodu a výsledky budou součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkovém hodnocení a ve třídách Super GT a GTS. Čeští a slovenští zástupci budou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny.

Celkové hodnocení jezdců

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Andrea Montermini  Vilorba Corse (SGT)  231
 2.  Nicky Pastorelli  V8 Racing (SGT)  177
 2.  Miguel Ramos  V8 Racing (SGT)  177
 3.  Luca Filippi  Vilorba Corse (SGT)  168
 4.  Duncan Cameron  AF Corse* (SGT)  145
 5.  Matt Griffin  AF Corse* (SGT)  133
 6.  Alexander Talkanitsa jr.  AT Racing (SGT)  112
 6.  Alexander Talkanitsa sr.  AT Racing (SGT)  112
 7.  Diederik Sijthoff  V8 Racing (SGT)  109
 8.  Bert Longin  V8 Racing (SGT)  105
 9.  Giorgio Pantano  Bhai Tech (GTS)  104
 10.  Lorenzo Bontempelli  Kessel Racing (GTS)  103
 33.  Filip Salaquarda  AF Corse (GTS)  29

* první závod pod hlavičkou stáje Mtech

Salaquarda si vybojoval uvedené body pouze během účasti na dvou z osmi víkendů (Monza, Barcelona). V celkovém hodnocení nejsou uvedeni členové týmu Leipert (GTS), český pilot Eduard Leganov a slovenský jezdec Štefan Rosina. Během dvou víkendů (Spa, Monza) body nezískali.

Hodnocení jezdců ve třídě Super GT

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Andrea Montermini  Vilorba Corse  116
 2.  Nicky Pastorelli  V8 Racing  94
 2.  Miguel Ramos  V8 Racing  94
 3.  Duncan Cameron  AF Corse*  82
 4.  Luca Filippi  Vilorba Corse  78
 5.  Matt Griffin  AF Corse*  74
 6.  Alexander Talkanitsa jr.  AT Racing  71
 6.  Alexander Talkanitsa sr.  AT Racing  71
 7.  Diederik Sijthoff  V8 Racing  60
 8.  Bert Longin  V8 Racing  56
 9.  Jacky Camp  V8 Racing  32
 10.  Davide Rigon  Belgian Audi Club  26

* první závod pod hlavičkou stáje Mtech

Hodnocení týmů Super GT

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  V8 Racing  Corvette 7 000 cc  189
 2.  Vilorba Corse  Ferrari 458  116
 3.  AF Corse  Ferrari 458  73
 4.  AT Racing  Ferrari 458  71
 5.  Drivex  Porsche 997 GT3 RSR  19
 6.  Kessel Racing  Ferrari 458  13
 7.  Mtech  Ferrari 458  12

Hodnocení jezdců ve třídě GTS

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Giorgio Pantano  Bhai Tech  56
 2.  Lorenzo Bontempelli  Kessel Racing  56
 3.  Rafael Suzuki  Bhai Tech  54
 4.  Pol Rosell  SMP Racing  47
 4.  Roman Mavlanov  SMP Racing  47
 5.  Maxime Soulet  GPR AMR  44
 6.  Michael Lyons  AF Corse  44
 6.  Matteo Beretta  AF Corse  44
 7.  Miguel Toril  Seyffarth Motorsport  39
 8.  Luiz Tadeu Razia  Bhai Tech  37
 8.  Chris van der Drift  Bhai Tech  37
 9.  Enzo Ide  GPR AMR  34
 10.  Isaac Tutumlu  Autorlando  30
 24.  Filip Salaquarda  AF Corse  13

Salaquarda si vybojoval uvedené body pouze během účasti na dvou z osmi víkendů (Monza, Barcelona). Členové týmu Leipert (GTS), český pilot Eduard Leganov a slovenský jezdec Štefan Rosina, se během dvou víkendů (Spa, Monza) nedokázali dostat na body ani v hodnocení jejich třídy.

Hodnocení týmů GTS

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Bhai Tech Racing  McLaren MP4-12C  93
 2.  Kessel Racing  Ferrari 458  85
 3.  AF Corse  Ferrari 458  57
 4.  SMP – Russian Bears  Ferrari 458  51
 5.  Autorlando Sport  Porsche 911 GT3R  48
 6.  GPR AMR  Aston Martin Vantage  44
 7.  Seyffarth Motorsport  Mercedes SLS  39
 8.  Ombra  Ferrari 458  28
 9.  Rhino´s Leipert Motorsport  Lamborghini Gallardo  18
 10.  ESTA Motorsport  Ferrari 458  14
 11.  Estamotorsports  Ferrari 458  10
 12.  Novadriver - Novaplus  Audi R8 LMS  6
 13.  V8 Racing  Corvette Z06  3

11. Souhrn aktualizací

20. listopadu: doplnění konečných výsledků