Brian Hart zemřel ve věku 77 let
Jeho motory dosáhli na pět stupňů vítězů a dvě pole positions.
Ve věku 77 let zemřel Brian Hart, inženýr, který mezi lety 1981 až 1997 zásoboval motory týmy jako Toleman, Haas, Footwork, Jordan nebo Minardi.
Hart začínal jako jezdec. Prošel si sériemi Formula Junior, Formule 3 a Formula 2. Po skončení jezdecké kariéry se začal věnovat přípravě motorů Ford pro sérii F2. Po odchodu Fordu, začal Hart připravovat vlastní motory a spojil síly s týmem Toleman. Po velkém úspěchu, když jezdci Tolemanu skončili první a druhý celkově v šampionátu F2, rozhodli se Toleman a Hart společně vstoupit do nejvyšší ligy, F1.
Po slabších začátcích přišel průlom v roce 1983 s turbomotorem 415T. Následující sezónu Hart zásoboval už i týmy RAM a Spirit. Největším úspěchem bylo druhé místo Ayrtona Senny v deštivém Monaku. Třetí místa si Brazilec odnesl z britské i portugalské GP.
Motor Hart dosáhl další významný úspěch v roce 1985, kdy se Teo Fabi s Tolemanem postavil na pole position. Seznam Hartových odběratelů tuto sezónu rozšířil i tým Beatrice Haase. Na poli turbomotorů však už nadešla doba velkých bojů Renaultu, Hondy a BMW, proto se Hart z F1 během roku 1986 stáhl.
Vrátil se až v roce 1993 s Jordanem a jeho 3,5 litrovým 1035 V10. Už následující sezónu mohl Brian Hart Ltd. opět slavit pódium - mladý Rubens Barrichello skončil třetí v Pacific GP na japonském okruhu TI a později přidal pole position v belgickém Spa. Pro sezónu 1995 si Edie Jordan vybral motory od Peugeotu a Hart začal spolupracovat s týmem Footwork. A opět nevyšel naprázdno. Gianni Morbideli na konci sezóny získal senzační třetí místo v posledním závodě sezóny v Austrálii. Hart ale opět doplatil na vysokou finanční náročnost přípravy motorů pro královskou motoristickou kategorii a po slabších sezónách 1996, opět s Footworkom a 1997 s Minardi, Hart prodal svou společnost Tomovi Walkinshawovi a definitivně tak stáhl své jméno z Formule 1.
Gary Anderson, který s Brianem Hartem spolupracoval jako zaměstnanec Jordanu, zavzpomínal: "Byl to můj přítel a bylo potěšení s ním spolupracovat, díky jeho čistému závodnímu instinktu a uvážlivému přístupu."