V Long Beach kraloval Alexander Rossi
44th Toyota Grand Prix of Long Beach - závod
Američan Alexander Rossi získal své třetí vítězství v kariéře a po třech závodech se ujal vedení v šampionátu IndyCar Series. V Long Beach to byl Rossiho víkend. Američan nenašel přemožitele v kvalifikaci a vyhrál i většinu tréninků.
Hned na startu sestřelil Rahal Pagenauda. Američan zaútočil na Dixona, pak ale nedobrzdil a zezadu narazil do Francouzova vozu. Ten poslal do ochranné zdi. V prvním kole poškodil přední křídlo také Hunter-Reay. Pro Pagenauda závod skončil, Rahal si vykoledoval penalizaci.
Po restartu rychle Rossi předjížděl, než narazil na Clamana De Mela. Mladý Kanaďan ho udržel za sebou až do první pravidelné zastávky v boxech. Těsně před ní trochu pocuchal nervy Rossimu a jeho týmu Wickens. Ten kvůli technickým problémům prudce zpomalil. Pomalým tempem ale dojel do boxů, aniž by na trať musel zpomalovací vůz. Kdyby musel Rossi a další piloti z čela jet do boxů poté, co by se celé pole sjelo dohromady, přišli by o šanci na dobrý výsledek.
Před svým pit stopem měl Rossi náskok zhruba 3,5 vteřiny. Za ním jezdili Power, Newgarden, Dixon a Bourdais. O druhou žlutou fázi se ve 42. kole postaral Kyle Kaiser, respektive jeho vůz, který vypověděl službu. Rossi opět skvěle zvládl restart, to se ale nedá říct o jeho stájovém kolegovi Hunter-Reayovi. Ten kolidoval se Satóem a prořízl si o jeho přední křídlo zadní pneumatiku.
Ve 46. kole přišel moment, o kterém se bude dlouho mluvit. Bourdais předvedl úžasný předjížděcí manévr na Dixona a ještě dva o kolo pomalejší vozy. Celý rozruch byl ale zbytečný. Po restartu IndyCar určila, že Bourdais přejel čáru, která určuje prostor vyhrazený pro piloty vyjíždějící z boxů a na trati musel znovu Dixona pustit. Nenechal ale nikoho na pochybách, že má mnohem lepší vůz a Dixona okamžitě zase předjel.
Bourdaisův skvělý manévr:
V závěru závodu se nejvíce mluvilo právě o Bourdaisovi. Kromě skvělého předjížděcího manévru také v tom smyslu, jak rychle mohou vyhasnout naděje na dobrý výsledek. Nejprve ve chvíli, kdy Bourdais a Dixon mířili do boxů k poslední zastávce, havaroval Claman De Melo. Těsně před vjezdem na pit lane se pilotům rozsvítila červená světla. Zatímco Bourdais boxy projel, Dixon se rozhodl zastavit a pak se vyrovnat s penalizací.
Naděje na dobrý výsledek pro Bourdaise definitivně skončily po restartu. Zezadu jej nabral v poslední zatáčce King. Nehoda se obešla bez větších škod, Bourdais se ale výrazně propadl.
Restart přinesl další těsné souboje. Rossi si ale opět vedení pohlídal a dojel si pro třetí vítězství v kariéře. Po nejslavnějším oválu (Indianapolis) a silničním okruhu (Watkins Glen) se mu podařilo zvítězit i na legendární americké městské trati.
Druhou příčku obsadil Power. Jones si vyjel první stupně vítězů po přechodu ke Ganassimu. Nováček Veach byl čtvrtý a Rahal, který v úvodu dostal penalizaci, dojel na páté příčce.
„Nemůžu ani vyjádřit slovy, jak dobré auto jsem měl celý víkend. Myslím, že jsem to dokázal, a jsem jen rád, že jsme toho využili a nestalo se nic bláznivého,“ rozplýval se po závodě Rossi. „Tohle si budu pamatovat z různých důvodů hodně dlouho,“ dodal.
Sezona IndyCar pokračuje už nadcházející víkend závodem na silničním okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě.
44th Toyota Grand Prix of Long Beach – ulice Long Beach
Nejrychlejší kolo: Josef Newgarden – 1:06.5511 v 30. kole
Čtyři žluté fáze – celkem 17 kol
Šest změn ve vedení – celkem 5 jezdců ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Alexander Rossi – celkem 71 kol
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:53:15,2434 | 85 | 50+4 |
2. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 01:53:16,4847 | 85 | 40+1 |
3. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:53:24,5340 | 85 | 35 |
4. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 01:53:25,3484 | 85 | 32 |
5. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:53:25,9900 | 85 | 30 |
6. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 01:53:26,7947 | 85 | 28 |
7. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:53:27,4609 | 85 | 26+1 |
8. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:53:31,3482 | 85 | 24 |
9. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:53:31,7191 | 85 | 22 |
10. | Ch.Kimball | Carlin | Chevrolet | 01:53:32,2553 | 85 | 20 |
11. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:53:32,5735 | 85 | 19 |
12. | J.Harvey | Michael Shank Racing | Honda | 01:53:33,5903 | 85 | 18 |
13. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | 01:53:34,1877 | 85 | 17+1 |
14. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:53:34,1900 | 85 | 16 |
15. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:53:36,6326 | 84 | 15 |
16. | K.Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | 01:53:41,1461 | 84 | 14 |
17. | M.Chilton | Carlin | Chevrolet | 01:53:42,5033 | 84 | 13 |
18. | J.King | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:53:50,1817 | 84 | 12 |
19. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 01:53:44,5007 | 83 | 11 |
20. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 01:54:13,9227 | 81 | 10+1 |
21. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:53:35,2450 | 74 | 9 |
22. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:53:54,4402 | 73 | 8 |
23. | Z.Claman De Melo | Dale Coyne Racing | Honda | 01:14:43,2912 | 58 | 7 |
24. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 00:00:00,1059 | 0 | 6 |