Kirkwood Palouovi zabránil v zisku hattricku

Acura Grand Prix of Long Beach – závod
Kyle Kirkwood vyhrál po startu z pole position závod IndyCar v Long Beach, když udržel za zády vítěze posledních dvou sezon a také úvodních dvou závodů letošního ročníku Álexe Paloua. Španělovi tak zabránil, aby se stal prvním jezdcem od roku 2020, který vyhrál úvodní tři závody sezony. Tehdy se to povedlo dnešnímu stájovému kolegy španělského šampiona Scottu Dixonovi.
Palou přitom po startu ze třetí příčky v úvodním kole dvě pozice ztratil. Do závodu nejlépe vyrazila dvojice jezdců Andretti Global Kirkwood a Herta. Hned od počátku se ale rozhořela strategická bitva.
K té vedla obrovská disproporce ve výkonu jednotlivých směsí pneumatik, a hlavně v životnosti. Od počátku bylo jasné, že měkká sada je ta, které se piloti budou snažit co nejrychleji zbavit. Až na šest pilotů, mezi kterými byli třeba Dixon či Lundgaard, tak drtivá většina na měkké sadě do závodu vyrazila.
Že opravdu půjde o to co nejdříve se ji zbavit ukázal už na konci druhého kola Josef Newgarden. Právě ve chvíli, kdy si odbyl povinnost absolvovat na měkké sadě alespoň dvě kola zamířil do boxů a přezul na tvrdé pneumatiky.
V pátém kole následoval jeho příkladu i druhý Herta, který svedl souboj v boxech s McLaughlinem, aby jej následně Novozélanďan předjel po návratu na dráhu. Jak bylo správné rozhodnutí Newgardenova týmu, dokládalo to, že ten se na dráze ocitl hned za bojující dvojicí, přestože startoval z 10. příčky, zatímco Herta ze 2. a McLaughlin ze 6.
Do čela se postupně dostala skupina pilotů, kteří do závodu vyráželi na tvrdých pneumatikách – Lundgaard, Dixon, Simpson, Robb, Ferrucci a Švarcman. Ti na dráze vydrželi zhruba do 25. až 30. kola, kdy postupně zamířili i oni poprvé do boxů.
První třetina závodu se nesla ve svižném rytmu podpořeném nadstandardním množstvím soubojů na úzké městské trati. Většina jezdců, kteří do závodu na tvrdé sadě startovali, po prvním pit stopu přezula na měkkou, aby zhruba za pět kol znovu zastavila a zbavila se jí.
Výjimkou byli Robb a Švarcman, kteří se tak ujali vedení, když kolem 30. kola zamířila podruhé k mechanikům skupina jezdců, kteří jeli na stejné strategii jako Kirkwood. Je čekal pit stop v 53. a 54. kole.
Pořadí se pak již ustálilo a dramatických chvil ubylo. V 60. kole musel neplánovaně do boxů Newgarden kvůli potížím s bezpečnostním pásem. V dalším kole byl u mechaniku znovu a slibně rozjetý závod tak pro něj skončil propadem na poslední příčku.
Poslední pit stopy už na pořadí nic moc nezměnily, a tak si Kirkwood dojel pro třetí vítězství v kariéře, z toho druhého dosáhl v Long Beach a po startu z pole position. Palou dojel druhý. Alternativní strategie vynesla bronzovou příčku Lundgaardovi. Čtvrtý byl Rosenqvist, pátý pak Power.
Je to druhý závod v řadě, ve kterém na trať ani jednou nevyrazil zpomalovací vůz. Ten jsme dokonce naposledy viděli v šestém kole úvodního závodu v St. Petersburgu.
Sezona pokračuje až první květnový víkend, kdy se piloti utkají na silničním okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:45:51,2058 | 90 | 50+4 |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,6859 | 90 | 40 |
3. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 18,7784 | 90 | 35+1 |
4. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 19,8193 | 90 | 32 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 23,3641 | 90 | 30 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 25,7113 | 90 | 28 |
7. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 26,5802 | 90 | 26 |
8. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 27,0975 | 90 | 24+1 |
9. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 27,6913 | 90 | 22+1 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 28,1025 | 90 | 20+1 |
11. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 31,4467 | 90 | 19 |
12. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 32,1430 | 90 | 18 |
13. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 39,3900 | 90 | 17 |
14. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 41,6832 | 90 | 16+1 |
15. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 42,7421 | 90 | 15 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 44,2727 | 90 | 14 |
17. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 47,0318 | 90 | 13 |
18. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | + 49,6677 | 90 | 12 |
19. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 57,6710 | 90 | 11 |
20. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 58,2876 | 90 | 10 |
21. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 9 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 89 | 8 |
23. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 7 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 89 | 6 |
25. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 2 kola | 88 | 5 |
26. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 88 | 5 |
27. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | - 2 kola | 88 | 5 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment