Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Kirkwood Palouovi zabránil v zisku hattricku

Kirkwood Palouovi zabránil v zisku hattricku

Acura Grand Prix of Long Beach – závod

Kyle Kirkwood vyhrál po startu z pole position závod IndyCar v Long Beach, když udržel za zády vítěze posledních dvou sezon a také úvodních dvou závodů letošního ročníku Álexe Paloua. Španělovi tak zabránil, aby se stal prvním jezdcem od roku 2020, který vyhrál úvodní tři závody sezony. Tehdy se to povedlo dnešnímu stájovému kolegy španělského šampiona Scottu Dixonovi.

Palou přitom po startu ze třetí příčky v úvodním kole dvě pozice ztratil. Do závodu nejlépe vyrazila dvojice jezdců Andretti Global Kirkwood a Herta. Hned od počátku se ale rozhořela strategická bitva.

K té vedla obrovská disproporce ve výkonu jednotlivých směsí pneumatik, a hlavně v životnosti. Od počátku bylo jasné, že měkká sada je ta, které se piloti budou snažit co nejrychleji zbavit. Až na šest pilotů, mezi kterými byli třeba Dixon či Lundgaard, tak drtivá většina na měkké sadě do závodu vyrazila.

Že opravdu půjde o to co nejdříve se ji zbavit ukázal už na konci druhého kola Josef Newgarden. Právě ve chvíli, kdy si odbyl povinnost absolvovat na měkké sadě alespoň dvě kola zamířil do boxů a přezul na tvrdé pneumatiky.

V pátém kole následoval jeho příkladu i druhý Herta, který svedl souboj v boxech s McLaughlinem, aby jej následně Novozélanďan předjel po návratu na dráhu. Jak bylo správné rozhodnutí Newgardenova týmu, dokládalo to, že ten se na dráze ocitl hned za bojující dvojicí, přestože startoval z 10. příčky, zatímco Herta ze 2. a McLaughlin ze 6.

Do čela se postupně dostala skupina pilotů, kteří do závodu vyráželi na tvrdých pneumatikách – Lundgaard, Dixon, Simpson, Robb, Ferrucci a Švarcman. Ti na dráze vydrželi zhruba do 25. až 30. kola, kdy postupně zamířili i oni poprvé do boxů.

První třetina závodu se nesla ve svižném rytmu podpořeném nadstandardním množstvím soubojů na úzké městské trati. Většina jezdců, kteří do závodu na tvrdé sadě startovali, po prvním pit stopu přezula na měkkou, aby zhruba za pět kol znovu zastavila a zbavila se jí.

Výjimkou byli Robb a Švarcman, kteří se tak ujali vedení, když kolem 30. kola zamířila podruhé k mechanikům skupina jezdců, kteří jeli na stejné strategii jako Kirkwood. Je čekal pit stop v 53. a 54. kole.

Pořadí se pak již ustálilo a dramatických chvil ubylo. V 60. kole musel neplánovaně do boxů Newgarden kvůli potížím s bezpečnostním pásem. V dalším kole byl u mechaniku znovu a slibně rozjetý závod tak pro něj skončil propadem na poslední příčku.

Poslední pit stopy už na pořadí nic moc nezměnily, a tak si Kirkwood dojel pro třetí vítězství v kariéře, z toho druhého dosáhl v Long Beach a po startu z pole position. Palou dojel druhý. Alternativní strategie vynesla bronzovou příčku Lundgaardovi. Čtvrtý byl Rosenqvist, pátý pak Power.

Je to druhý závod v řadě, ve kterém na trať ani jednou nevyrazil zpomalovací vůz. Ten jsme dokonce naposledy viděli v šestém kole úvodního závodu v St. Petersburgu.

Sezona pokračuje až první květnový víkend, kdy se piloti utkají na silničním okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 01:45:51,2058 90 50+4
2. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 2,6859 90 40
3. Christian Lundgaard Arrow McLaren Chevrolet + 18,7784 90 35+1
4. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda + 19,8193 90 32
5. Will Power Team Penske Chevrolet + 23,3641 90 30
6. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 25,7113 90 28
7. Colton Herta Andretti Global Honda + 26,5802 90 26
8. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 27,0975 90 24+1
9. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 27,6913 90 22+1
10. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda + 28,1025 90 20+1
11. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 31,4467 90 19
12. Marcus Ericsson Andretti Global Honda + 32,1430 90 18
13. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 39,3900 90 17
14. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing Honda + 41,6832 90 16+1
15. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Chevrolet + 42,7421 90 15
16. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Honda + 44,2727 90 14
17. David Malukas A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 47,0318 90 13
18. Robert Švarcman Prema Racing Chevrolet + 49,6677 90 12
19. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Honda + 57,6710 90 11
20. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet + 58,2876 90 10
21. Callum Ilott Prema Racing Chevrolet - 1 kolo 89 9
22. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 89 8
23. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 89 7
24. Devlin DeFrancesco Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 89 6
25. Conor Daly Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 2 kola 88 5
26. Jacob Abel Dale Coyne Racing Honda - 2 kola 88 5
27. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet - 2 kola 88 5

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment