Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Razia v posledním kole sebral vítězství Caladovi

Razia v posledním kole sebral vítězství Caladovi

GP2, Valencie - sprint

Luiz Razia vyšel vítězně z napínavé bitvy v závěru sprintu GP2 na městském okruhu ve Valencii, když v posledním kole překvapil bojujícího Jamese Calada a Fabia Leimera a posunul se do vedení.

Calado byl v čele po většinu závodu, po startu z pole position totiž udržel vedení. V úvodu přitom musel ve zpětných zrcátkách pozorně sledovat dvojici Carlinu Ria Haryanta a Maxe Chiltona, kteří jej těsně následovali.

Haryanto se v 15. kole dostal do vedení, když Calado chyboval v poslední zatáčce a vyjel mimo trať. Brit však na Indonésana okamžitě zaútočil a ve druhé zatáčce znovu převzal první pozici.

Další útok ze strany Haryanta přišel ve 12. zatáčce 20. kola, Haryanto však manévr nezvládl, zablokoval kola a do Calada narazil. Zatímco on sám byl okamžitě ze hry venku, Calado s poškozeným vozem pokračoval.

Těsně za jeho záda se dostal Fabio Leimer, který v momentě kolize mezi Caladem a Haryantem předjel Chiltona. Následovali Giedo van der Garde, Luiz Razia a Nathanaël Berthon.

Calado se s poškozeným vozem musel tvrdě bránit dotírajícímu Leimerovi, což se mu dařilo až do poloviny posledního kola. Leimer zaútočil ve 12. zatáčce, při svém manévru však probrzdil a byl nucen zkrátit si trať.

Leimer následně zpomalil, aby Calada pustil zpátky před sebe, čehož se okamžitě pokusil využít Razia, jenž chvíli předtím využil chyby van der Gardeho a rychle předjel také Chiltona.

Zatímco Calado na vnitřní straně 17. zatáčky bránil Leimera, Razia zkusil štěstí po vnější stopě, překvapil oba vedoucí závodníky a prosmýkl se do čela.

Razia tak maximálně využil svých příležitostí a vybojoval již své třetí vítězství v letošní sezóně, čímž vyrovnal lídra průběžného pořadí šampionátu Davideho Valsecchiho. Ital navíc prakticky přišel o své vedení, jelikož má nyní na Raziu pouze jednobodový náskok.

Calado se nakonec ani ve sprintu nedočkal vítězství, i ze druhého místa měl však radost. Stupně vítězů doplnil Leimer.

Max Chilton byl klasifikován na čtvrté pozici před pátým Berthonem, který také předjel van der Gardeho. Na Nizozemce zbyla šestá pozice. Poslední dvě bodovaná místa obsadili Simon Trummer z Ardenu a letos poprvé Julián Leal v barvách týmu Trident.

Úvod závodu poznamenaly dva výjezdy safety caru, první po kolizi ve druhé zatáčce. Skvěle startující Marcus Ericsson totiž v první zatáčce poskočil ze sedmého místa na první, ve druhé zatáčce se však ocitl více na vnějšku, než by si přál, a skončil v bariéře pneumatik.

Stejně dopadl vítěz hlavního závodu Esteban Gutiérrez, kterému do zádě Ericssonova vozu pomohl Leimer. V následné řetězové reakci do havarovaných vozů nabourali také Stefano Coletti a Davide Valsecchi.

Ital byl přitom jediným, komu se podařilo ze scény odjet a po dvou návštěvách mechaniků dokončit závod na slušném, avšak nebodovaném desátém místě.

Druhý safety car následoval okamžitě po restartu, když se na cílové rovince srazili monačtí vítězové Johnny Cecotto jr. a Jolyon Palmer.

Český závodník Josef Král dojel po startu z poslední řady na slušném jedenáctém místě.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 L.Razia  Arden International
46:07.255 
2.
 J.Calado  Lotus GP
+ 1.179 
3.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 1.587 
4.
 M.Chilton  Marussia Carlin
+ 2.425 
5.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 2.957 
6.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 4.969 
7.
 S.Trummer  Arden International
+ 8.415 
8.
 J.Leal  Trident Racing
+ 9.501 
9.
 D.de Jong  Rapax
+ 13.591 
10.
 D.Valsecchi  DAMS
+ 17.564 
11.
 J.Král  Barwa Addax Team
+ 21.005 
12.
 T.Dillmann  Rapax
+ 34.565 
13.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 46.929 
14.
 F.Nasr  DAMS
+ 50.083 
15.
 R.González  Caterham Racing
+ 51.366 
16.
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 57.490 
17.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 1:03.342 
18.
 V.Guerin  Ocean Racing Technology
+ 1:03.439 
 
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 4 kola 
 
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 18 kol 
 
 J.Palmer  iSport International
+ 20 kol 
 
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
+ 20 kol 
 
 M.Ericsson  iSport International
+ 23 kol 
 
 E.Gutiérrez  Lotus GP
+ 23 kol 
 
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 23 kol 
 
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
+ 23 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Felipe Nasr (DAMS) - 1:50.556
Body za nejrychlejší kolo však připadají Fabiu Leimerovi, Nasr totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po dvanácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 D.Valsecchi  DAMS
141 
2.
 L.Razia  Arden International
140 
3.
 J.Calado  Lotus GP
95 
4.
 M.Chilton  Marussia Carlin
93 
5.
 G.van der Garde  Caterham Racing
89 
6.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
87 
7.
 F.Leimer  Racing Engineering
65 
8.
 M.Ericsson  iSport International
52 
9.
 N.Berthon  Racing Engineering
41 
10.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
31 
11.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
31 
12.
 F.Nasr  DAMS
28 
13.
 J.Palmer  iSport International
27 
14.
 T.Dillmann  Rapax
27 
15.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
26 
16.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
12 
17.
 R.González  Caterham Racing
18.
 S.Richelmi  Trident Racing
19.
 S.Trummer  Arden International
20.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
21.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
22.
 J.Leal  Trident Racing

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)