Razia v posledním kole sebral vítězství Caladovi
GP2, Valencie - sprint
Luiz Razia vyšel vítězně z napínavé bitvy v závěru sprintu GP2 na městském okruhu ve Valencii, když v posledním kole překvapil bojujícího Jamese Calada a Fabia Leimera a posunul se do vedení.
Calado byl v čele po většinu závodu, po startu z pole position totiž udržel vedení. V úvodu přitom musel ve zpětných zrcátkách pozorně sledovat dvojici Carlinu Ria Haryanta a Maxe Chiltona, kteří jej těsně následovali.
Haryanto se v 15. kole dostal do vedení, když Calado chyboval v poslední zatáčce a vyjel mimo trať. Brit však na Indonésana okamžitě zaútočil a ve druhé zatáčce znovu převzal první pozici.
Další útok ze strany Haryanta přišel ve 12. zatáčce 20. kola, Haryanto však manévr nezvládl, zablokoval kola a do Calada narazil. Zatímco on sám byl okamžitě ze hry venku, Calado s poškozeným vozem pokračoval.
Těsně za jeho záda se dostal Fabio Leimer, který v momentě kolize mezi Caladem a Haryantem předjel Chiltona. Následovali Giedo van der Garde, Luiz Razia a Nathanaël Berthon.
Calado se s poškozeným vozem musel tvrdě bránit dotírajícímu Leimerovi, což se mu dařilo až do poloviny posledního kola. Leimer zaútočil ve 12. zatáčce, při svém manévru však probrzdil a byl nucen zkrátit si trať.
Leimer následně zpomalil, aby Calada pustil zpátky před sebe, čehož se okamžitě pokusil využít Razia, jenž chvíli předtím využil chyby van der Gardeho a rychle předjel také Chiltona.
Zatímco Calado na vnitřní straně 17. zatáčky bránil Leimera, Razia zkusil štěstí po vnější stopě, překvapil oba vedoucí závodníky a prosmýkl se do čela.
Razia tak maximálně využil svých příležitostí a vybojoval již své třetí vítězství v letošní sezóně, čímž vyrovnal lídra průběžného pořadí šampionátu Davideho Valsecchiho. Ital navíc prakticky přišel o své vedení, jelikož má nyní na Raziu pouze jednobodový náskok.
Calado se nakonec ani ve sprintu nedočkal vítězství, i ze druhého místa měl však radost. Stupně vítězů doplnil Leimer.
Max Chilton byl klasifikován na čtvrté pozici před pátým Berthonem, který také předjel van der Gardeho. Na Nizozemce zbyla šestá pozice. Poslední dvě bodovaná místa obsadili Simon Trummer z Ardenu a letos poprvé Julián Leal v barvách týmu Trident.
Úvod závodu poznamenaly dva výjezdy safety caru, první po kolizi ve druhé zatáčce. Skvěle startující Marcus Ericsson totiž v první zatáčce poskočil ze sedmého místa na první, ve druhé zatáčce se však ocitl více na vnějšku, než by si přál, a skončil v bariéře pneumatik.
Stejně dopadl vítěz hlavního závodu Esteban Gutiérrez, kterému do zádě Ericssonova vozu pomohl Leimer. V následné řetězové reakci do havarovaných vozů nabourali také Stefano Coletti a Davide Valsecchi.
Ital byl přitom jediným, komu se podařilo ze scény odjet a po dvou návštěvách mechaniků dokončit závod na slušném, avšak nebodovaném desátém místě.
Druhý safety car následoval okamžitě po restartu, když se na cílové rovince srazili monačtí vítězové Johnny Cecotto jr. a Jolyon Palmer.
Český závodník Josef Král dojel po startu z poslední řady na slušném jedenáctém místě.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
L.Razia | Arden International |
46:07.255
|
2.
|
J.Calado | Lotus GP |
+ 1.179
|
3.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 1.587
|
4.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
+ 2.425
|
5.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 2.957
|
6.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
+ 4.969
|
7.
|
S.Trummer | Arden International |
+ 8.415
|
8.
|
J.Leal | Trident Racing |
+ 9.501
|
9.
|
D.de Jong | Rapax |
+ 13.591
|
10.
|
D.Valsecchi | DAMS |
+ 17.564
|
11.
|
J.Král | Barwa Addax Team |
+ 21.005
|
12.
|
T.Dillmann | Rapax |
+ 34.565
|
13.
|
N.Melker | Ocean Racing Technology |
+ 46.929
|
14.
|
F.Nasr | DAMS |
+ 50.083
|
15.
|
R.González | Caterham Racing |
+ 51.366
|
16.
|
G.Serenelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 57.490
|
17.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
+ 1:03.342
|
18.
|
V.Guerin | Ocean Racing Technology |
+ 1:03.439
|
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
+ 4 kola
|
|
S.Richelmi | Trident Racing |
+ 18 kol
|
|
J.Palmer | iSport International |
+ 20 kol
|
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
+ 20 kol
|
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 23 kol
|
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
+ 23 kol
|
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
+ 23 kol
|
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
+ 23 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Felipe Nasr (DAMS) - 1:50.556
Body za nejrychlejší kolo však připadají Fabiu Leimerovi, Nasr totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
D.Valsecchi | DAMS |
141
|
2.
|
L.Razia | Arden International |
140
|
3.
|
J.Calado | Lotus GP |
95
|
4.
|
M.Chilton | Marussia Carlin |
93
|
5.
|
G.van der Garde | Caterham Racing |
89
|
6.
|
E.Gutiérrez | Lotus GP |
87
|
7.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
65
|
8.
|
M.Ericsson | iSport International |
52
|
9.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
41
|
10.
|
J.Cecotto jr. | Barwa Addax Team |
31
|
11.
|
S.Coletti | Scuderia Coloni |
31
|
12.
|
F.Nasr | DAMS |
28
|
13.
|
J.Palmer | iSport International |
27
|
14.
|
T.Dillmann | Rapax |
27
|
15.
|
R.Haryanto | Marussia Carlin |
26
|
16.
|
F.Onidi | Scuderia Coloni |
12
|
17.
|
R.González | Caterham Racing |
6
|
18.
|
S.Richelmi | Trident Racing |
4
|
19.
|
S.Trummer | Arden International |
4
|
20.
|
F.Crestani | Venezuela GP Lazarus |
1
|
21.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
1
|
22.
|
J.Leal | Trident Racing |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)