Problém Williamsu je v pneumatikách, potvrzuje Bottas
Najde Antonio Spagnolo rychlé řešení?
Tým Williams si minulý měsíc na svou palubu nečekaně vzal Antonia Spagnola, bývalého inženýra Ferrari, který o své místo přišel během velkého personálního zemětřesení v roce 2014. Jeho primárním úkolem je pomoci Williamsu odhalit všechny záhady pneumatik Pirelli. Valtteri Bottas potvrzuje, že tápání v této oblasti už Williams letos stálo spoustu bodů.
"Bylo několik závodů, ve kterých jsme neměli dobrou kalkulaci výdrže pneumatik a dalších věcí," prozrazuje finský závodník. "Nepochybně nejsme ve čtveřici týmů nejlépe rozumějících chování pneumatik. A pokud máme být na konci roku na dobrém místě, musíme být dobří ve všem. Hlavně potřebujeme vyřešit pneumatiky. Některé týmy jim rozumí lépe než my, co nás letos už nepochybně stálo spoustu bodů. Ale alespoň o tom víme a pracujeme na tom."
Bottas souhlasí, že tento problém Williamsu je často nejlépe vidět při srovnání s týmem Force India, který Williams minulý týden sesadil ze čtvrtého místa Poháru konstruktérů.
"Asi ano. Byly závody, ve kterých jsme měli pocit, že naše vozy jsou stejně rychlé, nebo že náš je o trošku lepší, ale nějakým způsobem se stalo, že to byli oni, kdo získal více bodů. Dobrým příkladem byl Hockenheim. Naše výpočty pro zastávky v boxech se vůbec neshodovaly s realitou."
Výkonnostní šéf Williamsu vysvětluje, že Spagnolo už týmu aktivně pomáhá během závodních víkendů. Ale bude to stačit na rovný souboj s vozy indického týmu? Některé věci prý mohou být odstraněny pouze spolu s příchodem nového vozu.
"Pneumatiky jsou naší slabinou. Už funguje skupina vytvořená kolem Antonia. Přišel k nám s vlastními nápady, je extrémně chytrý a rozhodně je o víkendech velmi nápomocný. Ale potřebujeme mnohem víc, potřebujeme to propojit s výzkumem a vývojem. Nemůže nám stačit, že každý víkend zvládneme boj o přežití, musíme mít středně- a dlouhodobé projekty v oddělení výzkumu a vývoje a musí nám přinášet ovoce. Pouze tak můžeme postoupit na vyšší úroveň," řekl Rob Smedley.
"Bylo několik závodů, ve kterých jsme neměli dobrou kalkulaci výdrže pneumatik a dalších věcí," prozrazuje finský závodník. "Nepochybně nejsme ve čtveřici týmů nejlépe rozumějících chování pneumatik. A pokud máme být na konci roku na dobrém místě, musíme být dobří ve všem. Hlavně potřebujeme vyřešit pneumatiky. Některé týmy jim rozumí lépe než my, co nás letos už nepochybně stálo spoustu bodů. Ale alespoň o tom víme a pracujeme na tom."
Bottas souhlasí, že tento problém Williamsu je často nejlépe vidět při srovnání s týmem Force India, který Williams minulý týden sesadil ze čtvrtého místa Poháru konstruktérů.
"Asi ano. Byly závody, ve kterých jsme měli pocit, že naše vozy jsou stejně rychlé, nebo že náš je o trošku lepší, ale nějakým způsobem se stalo, že to byli oni, kdo získal více bodů. Dobrým příkladem byl Hockenheim. Naše výpočty pro zastávky v boxech se vůbec neshodovaly s realitou."
Výkonnostní šéf Williamsu vysvětluje, že Spagnolo už týmu aktivně pomáhá během závodních víkendů. Ale bude to stačit na rovný souboj s vozy indického týmu? Některé věci prý mohou být odstraněny pouze spolu s příchodem nového vozu.
"Pneumatiky jsou naší slabinou. Už funguje skupina vytvořená kolem Antonia. Přišel k nám s vlastními nápady, je extrémně chytrý a rozhodně je o víkendech velmi nápomocný. Ale potřebujeme mnohem víc, potřebujeme to propojit s výzkumem a vývojem. Nemůže nám stačit, že každý víkend zvládneme boj o přežití, musíme mít středně- a dlouhodobé projekty v oddělení výzkumu a vývoje a musí nám přinášet ovoce. Pouze tak můžeme postoupit na vyšší úroveň," řekl Rob Smedley.