Novinky

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

  • 28.08.2024 Neutral Argentinec Franco Colapinto se stal novým jezdcem Williamsu pro zbytek sezony

Facebook Instagram

Miroslav Mikeš tajemství úspěchů na mostecké trati neprozradí

Miroslav Mikeš tajemství úspěchů na mostecké trati neprozradí

Rozhovor s pilotem F4 CEZ

Miroslav Mikeš vstoupil do své druhé sezony F4 CEZ. Letos dosáhl v barvách českého týmu JMT Engineering na první pódiové umístění a na mostecký závod neskrývá velké ambice. Přece jen okruh považuje za domácí trať, na které absolvoval nejvíce kilometrů.

Na Slovensku jsi patřil mezi nejrychlejší jezdce a dosáhl jsi na své první pódiové umístění. Jak významný milník v kariéře to pro tebe je?

Na pódiové umístění už jsem skoro sahal minulou sezonu a konečně se to povedlo. Jsem rád, že jsem si ho vybojoval po startu ze sedmého místa.

Do konce sezony zbývají tři podniky, dva z nich se konají v Mostě a v Brně. Vnímáš přítomnost českých fanoušků? Dokáže tě start na domácí půdě motivovat?

Přítomnost českých fanoušků je pro mě jistě podporou a samozřejmě motivace k co nejlepším výsledkům.

Mostecká trať ti sedí, což jsi ukázal už v loňském roce. V čem tkví tvé tajemství, že se ti tam tak daří?

Trať v Mostě je moje domácí trať, na které mám natestováno nejvíce kilometrů. A tajemství? Zůstane tajemstvím… (smích, pozn. red.)

S Maxem Karhanem aktuálně bojujete o třetí místo hodnocení jezdců. Zároveň i o pozici nejlepšího Čecha v šampionátu. Znáte se i z motokárového závodění. Jak moc velká rivalita mezi vámi panuje?

Karhan je pro mě soupeř jako každý jiný. Momentálně je pro mě cílem dostat se do TOP 3 v celkovém hodnocení šampionátu.

Miroslav Mikeš je po polovině sezony F4 CEZ čtvrtý. Foto: Buggyra Racing



Jak zvládáš kombinaci závodění, stresu, trénování a samozřejmě studia?

Mám velké štěstí, že škola mě v mém závodění podporuje a vzhledem k mým dobrým školním výsledkům se můžu v klidu soustředit na přípravu na závody. Stres nijak nepociťuji, jelikož se závoděním bavím.

Co bylo impulsem k tomu, že jsi začal závodit v motokárách a věnuješ se motorsportu?

K závodění mě přivedla náhoda, když si mě v Kart Centru všiml guru českého kartingu Josef Kališ a odstartoval moji závodní kariéru, za což mu děkuji.

Jak důležité jsou pro závodění v F4 zkušenosti s kartingem? Jsou motokáry důležitou průpravou pro F4?


Zkušenosti z kartingu určitě pomůžou, protože v pilotech pěstují rychlé reflexy, orientaci na trati a závodní myšlení.

Všechny závody F4 CEZ jsou vysílány živě. Sleduješ zpětně tyto závody, abys poznal své soupeře a jejich způsob boje?


Předešlé závody analyzujeme s mým závodním inženýrem a koučem. K těmto informacím používáme i stream ze závodů, ze kterého se zaměřuji na své chyby. Ze streamu lze dobře vyčíst i závodní myšlení mých soupeřů.

Autodrom Most Miroslavu Mikešovi vyhovuje. Foto: Buggyra Racing



Jaké máš ambice ve své kariéře? Která série nebo závody by tě lákaly?

Závody v sérii F4 CEZ beru, vzhledem ke svému věku, jako přechod k závodům cestovních vozů třídy GT4 a později GT3.

Zdroj: F4 CEZ, úvodní foto: Buggyra Racing