Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Miroslav Mikeš tajemství úspěchů na mostecké trati neprozradí

Miroslav Mikeš tajemství úspěchů na mostecké trati neprozradí

Rozhovor s pilotem F4 CEZ

Miroslav Mikeš vstoupil do své druhé sezony F4 CEZ. Letos dosáhl v barvách českého týmu JMT Engineering na první pódiové umístění a na mostecký závod neskrývá velké ambice. Přece jen okruh považuje za domácí trať, na které absolvoval nejvíce kilometrů.

Na Slovensku jsi patřil mezi nejrychlejší jezdce a dosáhl jsi na své první pódiové umístění. Jak významný milník v kariéře to pro tebe je?

Na pódiové umístění už jsem skoro sahal minulou sezonu a konečně se to povedlo. Jsem rád, že jsem si ho vybojoval po startu ze sedmého místa.

Do konce sezony zbývají tři podniky, dva z nich se konají v Mostě a v Brně. Vnímáš přítomnost českých fanoušků? Dokáže tě start na domácí půdě motivovat?

Přítomnost českých fanoušků je pro mě jistě podporou a samozřejmě motivace k co nejlepším výsledkům.

Mostecká trať ti sedí, což jsi ukázal už v loňském roce. V čem tkví tvé tajemství, že se ti tam tak daří?

Trať v Mostě je moje domácí trať, na které mám natestováno nejvíce kilometrů. A tajemství? Zůstane tajemstvím… (smích, pozn. red.)

S Maxem Karhanem aktuálně bojujete o třetí místo hodnocení jezdců. Zároveň i o pozici nejlepšího Čecha v šampionátu. Znáte se i z motokárového závodění. Jak moc velká rivalita mezi vámi panuje?

Karhan je pro mě soupeř jako každý jiný. Momentálně je pro mě cílem dostat se do TOP 3 v celkovém hodnocení šampionátu.

Miroslav Mikeš je po polovině sezony F4 CEZ čtvrtý. Foto: Buggyra Racing



Jak zvládáš kombinaci závodění, stresu, trénování a samozřejmě studia?

Mám velké štěstí, že škola mě v mém závodění podporuje a vzhledem k mým dobrým školním výsledkům se můžu v klidu soustředit na přípravu na závody. Stres nijak nepociťuji, jelikož se závoděním bavím.

Co bylo impulsem k tomu, že jsi začal závodit v motokárách a věnuješ se motorsportu?

K závodění mě přivedla náhoda, když si mě v Kart Centru všiml guru českého kartingu Josef Kališ a odstartoval moji závodní kariéru, za což mu děkuji.

Jak důležité jsou pro závodění v F4 zkušenosti s kartingem? Jsou motokáry důležitou průpravou pro F4?


Zkušenosti z kartingu určitě pomůžou, protože v pilotech pěstují rychlé reflexy, orientaci na trati a závodní myšlení.

Všechny závody F4 CEZ jsou vysílány živě. Sleduješ zpětně tyto závody, abys poznal své soupeře a jejich způsob boje?


Předešlé závody analyzujeme s mým závodním inženýrem a koučem. K těmto informacím používáme i stream ze závodů, ze kterého se zaměřuji na své chyby. Ze streamu lze dobře vyčíst i závodní myšlení mých soupeřů.

Autodrom Most Miroslavu Mikešovi vyhovuje. Foto: Buggyra Racing



Jaké máš ambice ve své kariéře? Která série nebo závody by tě lákaly?

Závody v sérii F4 CEZ beru, vzhledem ke svému věku, jako přechod k závodům cestovních vozů třídy GT4 a později GT3.

Zdroj: F4 CEZ, úvodní foto: Buggyra Racing