Obrazem ze závodů Světové série Renault
Původní fotoreportáž z maďarského Hungaroringu.
Lístky byly zdarma po registraci na internetu. Počasí se vydařilo, akce je navíc koncipovaná jako zábava pro celou rodinu. A tak není divu, že bylo na Hungaroringu lidnato.
Červený býk je přítomný takřka ve všech formulových sériích.
Vzpoura strojů.
Zatímco oba nové renaulty se máčely v GP Británie, jejich předchůdce R27 si dopřával v maďarském horku "koblihy".
Došlo i na dechovku.
Hlavním tahákem víkendu je kategorie formulových vozů s motorem o obsahu 3,5 litru, kterému chutná i bio-ethanol.
Kdo má strach o své prsty, použije umělou ruku.
3, 2, 1... start.
Na roštu.
Na louce.
R27 byl inspirací pro novou genaraci vozů série 3,5. Ta nahradila monoposty používané v sezónách 2005 až 2007.
Protáhnout "efjedničku" dostal za úkol Jonathan Cochet, kovaný především vytrvalostními závody série Le Mans.
Zastávka v boxech na reliéfu v místním parku...
...a v podání mechaniků Red Devil Team Comtec.
Konfrontace.
Autoportrét.
Auto-portrét.
Kovalainen si v Renaultu zapomněl HANS.
Pro osvěžení bot tryskala v ůzké uličce za svodidly mezi první a druhou zatáčkou "voda".
Tým Draco Racing se na svém kamionu chlubí známými jmény ze své historie. Tomáše Kostku byste zde však hledali marně.
Na jedné straně zdi 60 km/h, na té druhé čtyřnásobek.
I pneumatiky se derou za světlem.
Cesta z města.
Tady je Krakonošovo.
Klikatá trať nedaleko vesnice Mogyoród dokáže být zrádná.
Porada.
Jely se i dva závody dvoulitrových formulí. V početném poli startoval i náš Adam Kout, bodově však vyšel naprázdno. Pozn. red.: Tohle není Adam Kout.
Na Hungaroringu bylo o víkendu opravdu pekelné vedro...
...a tak bylo potřeba hasit především žízeň.
Ačkoliv bylo krásně, silný vítr neustále vířil prach a písek. A čepice. Jedna z nich skončila i na trati.
Mégane Trophy připomíná jakési "dětské DTM".
Tyhle přijdou nejspíš ještě zapojit.
Slečna u tyče.
"Moje!" Ve velkém vedru si jezdci musí hlídat příjem tekutin.
Výstavce bust mistrů světa formule 1 "předsedá" hlava Bernieho Ecclestonea.
Během jízd veteránů došlo i na Prostův Renault RE40, s nímž málem získal svůj první titul v F1.
Chybět nemohl ani Sennův Lotus-Renault 98T, se kterým se v roce 1986 legendární Brazilec osmkrát kvalifikoval na prvním místě.
A teď kudy? Stále populárnější asfaltové uníkové zóny evokují zámořské závody na letištích.
Během druhého závodu F3,5 je povinná zastávka v boxech a přezutí dvou kol za asistence šesti mechaniků.
Pokud jste plyšový medvěd a jedete do Maďarska, je lepší si dávat pozor.
Nejeden tatínek se zapotil při vysvětlování kvalifikačního formátu a metody určování pořadí na startovním roštu F3,5 svému synovi.
Pochod pěšky do garáže není nikdy veselou událostí.
Skrytá elegance.
Vozy FR3,5 ztrácely v porovnání s F1 na klikaté trati zhruba 10 sekund na kolo. Oproti monopostům F1 však vezou méně koní (o 200) a více kilo (o 105).
24: počet ventilů v tříapůllitrovém motoru vozů Mégane Trophy. Tento šestiválec má základ v agregátu sériových vozů Renault Espace a Vel Satis.
Tichý suverén Giedo van der Garde. Vítěz sobotního závodu vede s přehledem průběžné hodnocení šampionátu.
Nádrž monospotů FR3,5 spolkne 110 litrů. Tankování tak není při závodech na 44 minut + 1 kolo nutností.
Schovaná: večer chutná, ráno pomáhá.
V Maďarsku druhá nejdůležitější stavba po Hungaroringu - Parlament.
Hungaroringu se někdy také přezdívá "Monako bez jacht". Není to však pro jeho exkluzivitu.
Ve dvou se to lépe táhne.
O víkendu se jedou dva závody FR3,5 a tak neplatí, že zvítězit může jen jeden. Sobota patřila van der Gardemu, neděle Rossimu.