2. kvalifikační víkend vyvrcholil nedělním bojem o 11. řadu
93. Indianapolis 500 - Bump Day
Souboj o kvalifikování se do závodu Indianapolis 500 byl letos bezesporu nejnapínavější za mnoho posledních let. O 33 míst na startu se nakonec ucházelo 36 pilotů a ještě během posledního dne kvalifikace, při nedělním "Bump Day" neměli nic jistého ani piloti jako Tagliani, či Tomas Scheckter. Důvodem bylo především to, že nedělní podmínky na dráze byly podstatně příznivější, než tomu bylo v sobotu a tak se o účast v závodě bojovalo skutečně do poslední minuty.
Hlavními aktéry nedělního dramatu se stali Buddy Lazier, Ryan Hunter-Reay, Alex Tagliani a především veterán John Andretti, který byl přítomnými diváky ze všech jezdců snad nejvíce podporován. Pravidla "Bump day" říkají, že z dočasného startovního pole je možno vytěsnit ( bump out ) vždy pilota s aktuálně nejnižší kvalifikační rychlostí. Vzhledem k podmínkám na dráze se tak v ohrožení ocitly v neděli i výkony těch jezdců, kteří si po sobotě mohli myslet, že už mají účast v závodě zajištěnu.
Velmi solidní kvalifikační jízdu předvedla Milka Duno a poměrně brzy se posunula na žebříčku průměrných rychlostí hodně vysoko. Pak ji překonal Mike Conway a poměrně dobře zajel i Nelson Philippe. Ten správný souboj o místa ve startovním poli však odstartoval Bruno Junqueira, když odsunul na poslední aktuální pozici Ryana Huntera-Reay. Ryan se trápil s vozem celých čtrnáct dní a přes všechnu snahu se týmu nepodařilo najít klíč k nastavení vozu.
Během celého odpoledne se nedařilo Stantonu Barrettovi a dostatečnou rychlost nedokázal ve svém voze najít ani Buddy Lazier. Jejich šance na kvalifikování se do závodu byly v podstatě nulové. Proto bylo jasné, že ze zbývajících pilotů zůstane ještě někomu v ruce Černý petr. Dlouho držel tuto kartu v ruce John Andretti. První kvalifikační pokus byl příliš pomalý, druhým již téměř dosáhnul dostatečné průměrné rychlosti, ale skončil těsně za hranicí. Mohutně povzbuzován diváky, s telefonickými radami dokonce od Tonyho Stewarta, bývalého šampióna IRL a současné hvězdy NASCAR, vyrazil John Andretti k závěrečnému pokusu o kvalifikaci. Zajel tak dobře, že se posunul až do bezpečí desáté řady na startu. Mimo hru teď zůstával Hunter-Reay a i on se rozjel k poslednímu pokusu, kterým vytlačil ze startovního pole Alexe Taglianiho. Toho mohl a měl jeho tým poslat ke kvalifikačnímu pokusu daleko dříve. Vzhledem k tomu, že čas určený pro kvalifikační jízdy mezitím vypršel, zůstal nakonec mimo hru právě Tagliani.
Dodatečně bylo oznámeno, že Alex Tagliani nahradí v závodě Bruna Junqueiru v závodním voze se startovním číslem 36, tedy ve druhém voze týmu Conquest. Je škoda, že chybná strategie týmu nedovolila Taglianimu kvalifikovat se včas, protože oba vozy stáje Conquest byly pravděpodobně rychlejší než Hunter-Reay. A bohužel na to doplatil právě sympatický Bruno Junqueira.
Kompletní startovní grid 93. ročníku Indianapolis 500 přineseme ve speciálním článku.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
23.
|
R.Doornbos | Newman/Haas/Lanigan Racing |
221.692
|
24.
|
T.Bell | KV Racing Technology |
221.195
|
25.
|
O.Servia | Rahal Letterman Racing |
220.984
|
26.
|
T.Scheckter | Dale Coyne Racing |
221.496
|
27.
|
M.Conway | Dreyer & Reinbold Racing |
221.417
|
28.
|
J.Andretti | Richard Petty Motorsports/DRR |
221.316
|
29.
|
E.Viso | HVM Racing |
221.164
|
30.
|
B.Junqueira | Conquest Racing |
221.115
|
31.
|
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
221.106
|
32.
|
N.Philippe | HVM Racing |
220.754
|
33.
|
R.Hunter-Reay | Vision Racing |
220.597
|
Všechny časy neoficiální