Schumacher zkritizoval nedělení monacké kvalifikace
"Některé týmy cítí, že by mohly na chaosu vydělat."
Michael Schumacher zkritizoval šéfy týmů za to, že se nedohodli na rozdělení první části kvalifikace na nadcházející Velkou cenu Monaka, čímž by pomohli zredukovat provoz.
Všech 24 jezdců se shodlo na tom, že by bylo lepší první část kvalifikace rozdělit na dvě desetiminutové, přičemž v každé by jela půlka startovního pole, a se svou prosbou se obrátili na ředitele závodů Charlieho Whitinga. Ten sice řekl, že proti rozdělení v zásadě nic nemá, připomněl ale, že je potřeba souhlas všech týmů.
Jenže týmy se na rozdělení první části kvalifikace dohodnout nedokázaly a tak bylo stanoveno, že její průběh bude odpovídat klasickému formátu. Všech 24 vozů tedy v první dvacetiminutovce vyjede na trať.
Schumacherovi se nelíbí, že se šéfové týmů nedohodli. Důvodem je podle něj vidina šance, že by některé týmy mohly na chaosu a velkém provozu značně vydělat.
"Někteří šéfové týmů cítí, že je lepší chaos a možná z něj budou profitovat, než smysluplná, čistá kvalifikace," řekl Schumacher. "Takže takhle to je, s tím se teď musíme poprat a uvidíme, kdo na tom prodělá nebo neprodělá."
Schumacher sice závodil ve Formuli 1 ještě v dobách, kdy bylo startovní pole ještě početnější než letos, tehdy byl ale zase jiný kvalifikační formát. Kvalifikace měla jednu, podstatně delší část, takže riziko toho, že by všechny vozy vyjely na trať ve stejnou chvíli, nebylo zase tak velké.
"Pole je zřejmě určitým způsobem trochu vyrovnanější, protože v minulosti bylo normální, že mezi prvními a posledními vozy byl rozdíl pět nebo šest sekund a čím více dozadu, tím byly rozestupy větší.
Nyní je tu více vozů v těsnějším souboji, co se časů na kolo týče, ale když máte 24 aut na trati, která měří 3,4 km, pak to dělá méně než 200 metrů mezi každým jezdcem, jsou-li všechna auta na trati. To pro kvalifikaci není moc, takže to v první části bude zajímavé."