Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel o Turecku: "Zachoval bych se stejně."

Vettel o Turecku: "Zachoval bych se stejně."

Dodal, že v týmu Red Bull neexistuje preferovaný pilot.

Sebastian Vettel, který při poslední Velké ceně Turecka svým nepovedeným předjížděcím manévrem na týmového kolegu Marka Webbera připravil Red Bull o pravděpodobný double, prohlásil, že pokud by se mohl vrátit do dané situace, zachoval by se totožně.

V rozhovoru pro BBC navíc Němec odmítl spekulace, že by sám byl u Red Bull Racingu upřednostňovaným pilotem.

"Z naší interní diskuze v týmu vyplývá, že ani jeden z pilotů není preferovaný," řekl Vettel. "Jdeme na trať a tam zjišťujeme, kdo z nás je lepší, a tak by to mělo být."

Nicméně podotkl, že na svém jednání při Velké ceně Turecka nevidí nic špatného, a svou zodpovědnost za nehodu s týmovým kolegou Webberem nepřevzal, přestože kritice se mu dostalo od řady expertů a bývalých pilotů F1.

"Všechno se to stalo dost rychle," pokračoval Vettel. "Měl jsem velmi dobrý výjezd ze zatáčky vedoucí na zadní rovinku, byl jsem v těsném závěsu. Pak jsem zamířil na vnitřek.

Už jsem Marka předjel a pokoušel se pomalu vracet doprava. V ten moment jsem již byl vedoucím vozem a v takovém případě obvykle lídr určuje, kam pojede. Došlo ke kontaktu a závod pro mě skončil."

Německý pilot se nevyhnul otázce na své výmluvné gesto na Webberovu adresu, poté co vystoupil z nepojízdného monopostu. Rozhodně prý nechtěl naznačit, že se Webber zachoval jako blázen.

"Myslím, že to bylo dost jasné," řekl. "Nemyslím, že jsem tím Marka označoval za blázna, podle mě je to celkem běžné, a myslím, že tomu každý rozuměl."

Vettel dále popřel, že by některý z jezdců před nehodou dostal od týmu instrukce, a prohlásil, že pokud by se ocitl znovu ve stejné situaci, zachoval by se totožně.

"Je to vždy otázka - nikdy nevíte, co se stane," řekl. "Děláte to, co si myslíte, že je v daný moment správné a udělali byste to znovu, protože si v danou chvíli myslíte, že je správné. Nezáleží na tom, jak to dopadne, vždy si z toho něco odnesete.

Každý závodní pilot, který jede na druhém místě a domnívá se, že je rychlejší a silnější než ten před ním, a dostane šanci, by udělal to samé, prostě není to tak, že byste měli k dispozici milion šancí.

Já svou šanci využil a bohužel jsem neviděl šachovnicovou vlajku. Ztratil jsem mnoho bodů. Nedokončený závod není dobrý pro šampionát. S novým systémem to však vypadá, že ztrácíte hodně bodů, ale jeden výsledek může všechno změnit," zakončil.