Jezdci nejsou z nové Arena sekce nijak unešeni
Mnozí by radši závodili na starší variantě okruhu.
Letošní Velká cena Velké Británie se poprvé jede na nové verzi okruhu Silverstone, přičemž se používá přes zimu vybudované "Arena sekce".
Jenže mezi jezdci se množí názory, že tato pasáž trati není ničím zvláštním a mnozí dokonce tvrdí, že by radši závodili na starší verzi okruhu.
Jedním z nejvíce skloňovaných problémů nové sekce je překvapivě hrbolatý okruh v úvodní zatáčce Abbey, která je nyní velmi rychlá.
Sebastian Vettel řekl: "Myslím, že každý má s těmi hrboly problémy. Je to jako byste padali ze židle, ale naštěstí máme pásy.
Trochu to nechápu, protože se tam vjíždí do nové sekce a je tam nový asfalt, takže by to mělo být rovné. Ale je tam docela velký skok a já bych řekl, že s tím měli všichni problémy, někdo větší, někdo menší. Ale rozhodně to není pohodlné."
Co se profilu Arena sekce týče, Vettel dodal: "Není špatná. Nesedí k tradičnímu Silverstone, protože je docela pomalá. Ale není tak pomalá, jak jsem čekal. A nekazí to rytmus, to je to nejdůležitější.
Je dobré, že stále máme ty staré úseky a pořádné zatáčky a tohle dodává trati něco nového, takže je to další výzva."
Heikki Kovalainen je ale trochu jiného názoru: "Je to v pohodě, ale kdybych si osobně mohl vybrat, zvolil bych tu starší variantu. Myslím, že zatáčky Bridge a Priory byly vážně skvělé a tenhle nový okruh není ničím tak úžasným. Není to žádný zázrak.
Ta rychlá pravá zatáčka je docela dobrá, ale je tam celkem velký hrbol, takže držíte vůz přes tenhle skok a pak už je to celkem jednotvárné, skáčete a brzdíte a je tam pomalá pravo-levá kombinace.
Uvidíme. Pokud to pomůže předjíždění, pak super, ale jinak na tom nevidím nic vzrušujícího. V ani jednom případě nemám jasného favorita, ale kdybych si mohl vybrat, zvolil bych tu druhou verzi."
Na otázku, zda nová sekce podle jeho názoru předjíždění skutečně pomůže, Kovalainen odpověděl: "Myslím, že je to možné. Vypadá to, že ta pravá zatáčka je taková, že by se v ní možná dalo jet za jiným vozem, je to lepší než v Copse.
Nemusíte se vytahovat tak moc, takže pokud se udržíte za vozem před sebou, pak byste měli být schopni ho vybrzdit a zvolit jinou stopu. Myslím, že je tam možná lepší místo k předjíždění, ale to uvidíme v závodě."
Robert Kubica přímo řekl, že se mu změny okruhu nelíbí: "Klouže to tam, je to tam hrbolaté, myslím, že i méně náročné, takže jsem překvapený. Ale ať už je za tím jakýkoliv důvod, je to pro všechny stejné. Určitě to bude skvělý závod. Jako vždycky je Silverstone úžasná trať, zejména první sektor, který zůstává stejný, takže je docela zábava tamtudy jet.
Myslím, že náročnější byl ten starý okruh, bylo tam pár zajímavých sekcí. Tenhle nový úsek je pomalejší. Je tam pár rychlých zatáček, ale co je překvapivé, je to tam hrozně hrbolaté, kluzké a docela špinavé, takže to není tak rychlé a tak zábavné, jako dřív."
Lewis Hamilton dodal: "Je to hrbolaté, z nějakého důvodu možná o něco víc pro náš vůz, takže to se teď snažíme vyřešit. Ale jinak je to dost rychlé a velice plynulé.
Nemyslím si, že to poškozuje rytmus okruhu nebo tak. Jak pořád říkám, je to trochu jiné zatáčet do Abbey doprava namísto najíždět doleva do šikany. Je to stále velice rychlé a kousek po kousku to získává přilnavost. V nájezdu do jedenácté zatáčky je veliký hrbol, ale díky tomu je to ještě záživnější."
Někteří jezdci jsou ale naopak se změnami vyloženě spokojeni. Například Mark Webber řekl: "Povedlo se jim to. Nevím, kdo tuhle trať kreslil, ale ať už to byl kdokoliv, trefil ty poloměry, takže je to náročnější. Místy je to zrádné, ale ať už to byl kdokoliv, kdo měl v ruce tužku, odvedl dobrou práci."
Fernando Alonso se k němu přidal: "Trať je lepší, pro jezdce je to zábavnější. Je to také bezpečnější, takže mně se ten nový úsek opravdu líbí. Na této nové verzi předvedeme dobrou show."