Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glock plně oddaný Virginu, chce zůstat

Glock plně oddaný Virginu, chce zůstat

S týmem se naopak rozloučil rezervní jezdec Andy Soucek.

Timo Glock říká, že nadále zůstává plně oddaný svému týmu Virgin a má v plánu pokračovat v jeho barvách i v příští sezóně, přestože britský tým nadále patří mezi tři nejslabší stáje startovního pole.

Němec do loňského roku závodil pro Toyotu, ta ale Formuli 1 opustila a Glock se proto přesunul do nově vznikajícího týmu Manor. Ten byl nakonec přejmenován na Virgin podle titulárního sponzora.

Jenže nový tým pochopitelně nemůže okamžitě konkurovat zaběhnutým stájím a na začátku sezóny řeší především jiné než výkonnostní problémy. Virgin se v úvodu velice trápil se spolehlivostí a i proto je Glockovým dosud nejlepším umístěním šestnáctá pozice z Maďarska.

Glock ale i přesto, že úvod sezóny byl pro Virgin velice náročný, zůstává týmu oddaný a nemá v úmyslu odcházet.

"Naše premiérová sezóna ve Virgin Racing je velkou výzvou, ale když jsem do týmu přišel, bylo mi celou dobu jasné, že tomu tak bude," sdělil Glock na své internetové stránce.

"Zejména začátek roku byl docela náročný, ale od té doby jsme skutečně začali obracet všechno k lepšímu a od poloviny sezóny jsme také výrazně vylepšili vůz.

Nemůžeme popřít, že jsme za tu dobu zažili frustrující momenty. Ne vždy byla naše příprava na závod jednoduchá a párkrát jsme si to zavařili sami.

Ale co se celkového obrázku týče, na poslední tři nebo čtyři závody jsme pokaždé přivezli nové díly, které jsme ze simulátoru přenesli rovnou na trať, a vidět to bylo velice povzbudivé.

Náš digitální přístup nám umožňuje pokračovat také s vývojem letošního vozu až do konce sezóny a přitom pracovat na voze pro příští rok.

Já plně stojím za týmem Virgin Racing a mám velkou motivaci vzhledem k tomu pokroku, který jsme dosud udělali a věřím, že v tom budeme pokračovat i v těch závěrečných sedmi závodech sezóny. Já jsem vždy tvrdil, že chci být v týmu a ve voze, který se soustavně posouvá vpřed.

Kdyby se vývoj zastavil nebo jsme se neposouvali vpřed, pak bych asi jako každý jiný jezdec začal být frustrovaný, ale zatím tomu tak není. Teď se stále zlepšujeme, ale v budoucnu bude také potřeba udělat větší kroky.

Mám s týmem Virgin Racing dlouhodobý kontrakt a jsem plně zavázán stáji, která se posouvá vpřed. Mám vše potřebné k tomu, abychom se nadále mohli snažit dosahovat svých cílů pro tuto sezónu i pro budoucnost."

Má se za to, že Glockova smlouva s Virginem má aktuálně platnost ještě na příští sezónu, přičemž obsahuje klauzule spojené s výkonností týmu, které by Němcovi umožnily případně odejít předčasně.

Zatímco Glock s Virginem zůstává, své působení u týmu ukončil třetí a rezervní jezdec Andy Soucek. Loňský šampion Formule 2 letos mohl v zázemí stáje poznávat prostředí Formule 1, jenže zákaz testování během sezóny mu znemožňuje sbírat zkušenosti také ve voze.

Španěl se proto s týmem rozešel a chce hledat jiné příležitosti, jak se dostat na post závodního jezdce ve Formuli 1. Mezitím naskočil také do série fotbalové formule Superleague.

Soucek ale tvrdí, že odchod od Virginu nemá co do činění s porušováním smlouvy nebo s finančními problémy a že vše proběhlo v naprosto přátelském duchu.

"Opustil jsem Virgin po oboustranné dohodě," řekl Soucek. "Požádal jsem je o příležitost pokračovat v závodění v jiných kategoriích a oni souhlasili. Bylo to přítelské a nemá to co dělat s placením nebo neplacením.

Jsem jim vděčný za to, že mi nedělali žádné problémy, což mohli, ukončit smluvní vztah. Já nyní cítím, že bych měl spíše závodit v nižší sérii, než čekat na něco, co možná nikdy nepřijde."

Soucekovo místo rezervního jezdce Virginu nyní převezme další testovací pilot týmu, Luiz Razia.