Montezemolo: Massovy letošní výkony za očekáváním
"Felipe se v půli sezóny unavil a poslal za sebe pilotovat svého bratra."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo dal najevo, že letošní výkony Felipeho Massy zcela nenaplnily představy týmu z Maranella. Zažertoval, že za brazilského závodníka během roku zaskakoval jeho bratr.
V rozhovoru s italským tiskem Montezemolo prozradil, že Ferrari odhalí svůj monopost pro rok 2011 v posledním lednovém týdnu, tedy těsně před prvními předsezónními testy.
Oznámkoval také práci celého týmu v roce 2010. Nejvíce si Ital pochvaluje výkony Fernanda Alonsa: "Devět a půl bodů z deseti pro Alonsa. Nevyhrál, ale hodnocení je dáno vzhledem k výsledkům, osobnosti a vztahu s týmem."
"Pro Felipeho necelých sedm bodů," pokračoval. "Z nějakého důvodu máme problém s bratry našich pilotů, kteří přicházejí během sezóny. Stalo se to se Schumacherem, Räikkönenem a nyní s Massou. Myslím, že se Felipe v půli sezóny trochu unavil, odjel domu a poslal svého bratra, aby za něj pilotoval. Ode mě má necelých sedm bodů, ale slíbil, že se v příštím roce vrátí."
A výkony Ferrari? "Osm bodů. Nedostáváte plné známky, pokud nevyhrajete, ale byl to výjimečný rok z hlediska nasazení a odhodlání."
"Byli jsme zklamaní, není důvod to popírat," uvedl Montezemolo ohledně sezóny 2010. "Hořčí to však realisticky bylo v roce 2008, když Felipe proťal cílovou čáru jako světový šampion. Od roku 1997 jsme, s výjimkou let 2005 a 2009, buď vyhráli nebo prohráli posledním závodem. Soupeři - Williams, McLaren, Renault, Red Bull - ti se mění, pouze Ferrari je tu pokaždé."
Montezemolo rovněž slíbil, že bude bojovat za zdravý rozum, závody na okruzích (nikoli ve městech) a za zachování počtu ne více jak 19 závodů na sezónu. Také se po čase dostalo na téma třetích vozů: "Je lepší mít třetí vůz s konkurenceschopným týmem, než mít tým, který nedokáže soupeřit ani s GP2. Myslím, že jde o zdravý rozum a Bernie Ecclestone souhlasí. Kdo by jezdil se třetím Ferrari? Malý, ale konkurenceschopný tým."
Vyvrátil také spekulace, že by se chystal opustit Ferrari a zamířil do politiky: "Nechte mě dělat mou práci. Jsem tak rád, že zde ve Ferrari máme tolik věcí na práci."