Di Montezemolo znovu uvažuje o novém šampionátu
"Potřebujeme jméno F1? Věřím, že bychom to zvládli s jiným."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo tvrdí, že Formule 1 je schopná přežít změnu svého jména. Ital totiž vzhledem k blížícím se změnám pravidel opět uvažuje o založení nového šampionátu.
Když bývalý prezident FIA Max Mosley před dvěma lety oznámil plány na radikální snížení nákladů ve Formuli 1, do Montezemolo prohlásil, že je nezbytné začít pracovat na nové sérii. A přestože se tak skutečně stalo, obě strany se nakonec dohodly a rozpad Formule 1 byl zastaven.
Jenže nápad odtrhnutí je nyní zpět. Od roku 2013 totiž v platnost vstoupí pravidla o nové specifikaci motorů, namísto současných osmiválců se totiž budou používat přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litrů.
Takový krok se ale Ferrari vůbec nelíbí. Di Montezemolo dal už několikrát najevo svou nespokojenost s blížícími se změnami a také dodal, že udělá vše proto, aby je minimálně oddálil.
"Musíme přemýšlet o tom, co uděláme," řekl v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. "Tak, jak je to teď, to pokračovat nemůže. Nemůžeme se vzdát všeho, na čem byl vybudován náš sport, kvůli nákladům, Formule 1 je o extrémních inovacích a technologiích. Potřebujeme jméno Formule 1? Věřím, že bychom to zvládli s jiným.
Teoreticky můžeme zvolit jednu z těchto tří alternativ. Za prvé, můžeme obnovit smlouvu s CVC, ale pouze za lepších finančních podmínek. Na kolik let, to musíme projednat, ale já jsem pro více let, protože se k tomu nechci vracet každé tři nebo čtyři roky. Takže to nastavme na pět až osm let. Také chceme zajistit, aby Bernie zůstal v silné pozici. Na jak dlouho? Doufám, že na dlouho. Není to nová volba, pokračovalo by to tak, jak to je.
Další možností je, že si najdeme jinou společnost (promotéra) a zahájíme jednání. Za třetí, můžeme založit vlastní společnost. V tuto chvíli bychom teoreticky nabídli Berniemu místo předsedy, ale víc než čestného předsedy - předsedy. Bude to silně marketingově zaměřené, nebude to mít co dělat s týmy, abychom to zvládli a přemýšleli o nových moderních metodách marketingu, tak jak to udělali v NBA. Jen v tom prvním případě bychom trvali na Berniem, protože nechci jednat s lidmi, které respektuji, ale kteří o Formuli 1 nevědí nic."