Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Klien stále soupeří o místo u Hispanie

Klien stále soupeří o místo u Hispanie

Rakušan se stále snaží získat poslední volnou závodní sedačku.

Christian Klien říká, že se stále snaží zajistit druhou sedačku u Hispanie Racing a závodit tak letos po boku Narajna Kartykejana, a to i navzdory tomu, že hlavním kandidátem na toto místo je Vitantonio Liuzzi, který nedávno pro tým testoval.

HRT otevřeně přiznalo, že Liuzziho test v Barceloně byl krokem vpřed pro možnou budoucí spolupráci s bývalým pilotem Force Indie. Klien, který loni absolvoval několik závodů, však nic nevzdává a chce porazit Liuzziho v boji o místo na letošní startovní listině.

"Můj manažer Roman Rummenigge je v neustálém kontaktu s vedením týmu. Netřeba dodávat, že bych rád jezdil pro HRT," řekl Rakušan v rozhovoru pro svůj osobní web.

Je přesvědčen, že nový vůz F111, který na trať vyjede poprvé příští týden v Barceloně, dostane tým z chvostu startovního pole dopředu.

"Jsem přesvědčen o tom, že tým udělá velký pokrok a překvapí několik lidí. V Geoffu Willisovi a šéfdesignéru Paulu Whiteovi má inženýry, kteří moc dobře vědí, jak postavit konkurenceshopné závodní vozy. Rád bych je v vyvíjel dále. Oni jsou mistři účinnosti, jako žádný jiný tým na startovním roštu."

Protože vůz pro rok 2011 stále ještě nebyl otestován, Klien si nemyslí, že by jeho neúčast v dosavadních předsezónních testech znamenala nějakou nevýhodu.

"Všechny testy byly absolvovány s loňským vozem, se kterým jsem loni závodil při pěti víkendech. Společně se závodními inženýry jsem udělal hodně práce s nastavováním vozu pro zlepšení výkonnosti. Na konci sezóny jsme byli schopní zmenšit náskok ostatních týmů i přes to, že jsme po celou sezónu neměli jediný nový díl.

Ostatní jezdci jako Tonio nebo Giorgio Mondini nemají s tímto vozem zkušenosti. Z týmové perspektivy je jen logické získat co nejlepší možnou zpětnou vazbu a otestovat práci ostatních jezdců."


Rakušan je klidný i ohledně pozdního nasazení nového vozu.

"Každý den se počítá, ale pokud se podíváte do minulosti, jak se tým pozvedl z popela na začátku loňského roku, bude mít HRT letos nejvíce omezené zdroje. Mají solidní a analytický způsob, jak čelit výzvám." 

Dodal také, že je ironické, že to byl právě Liuzzi, s kým se střídal v roce 2005 u Red Bullu. Tehdy tým angažoval Kliena jako hlavního pilota a Liuzzi ho nahradil jen ve čtyřech závodech.

"Jo, zvláštní, že?" řekl Klien k tomuto souboji. "V Red Bullu jsme se oba účastnili průlomového modelu "sdílení sedačky", ale Tonio a já jsme zůstali i po letech dobrými přáteli. Jako obvykle jsme si po jeho testu s HRT volali.

Loni v létě jsem dostal lístek navíc na finále fotbalové Ligy mistrů v Madridu. Samozřejmě jsem pozval Tonia, aby šel se mnou a on šel rád. Nezáleží na tom, kdo bude jezdit, nezmění to náš dobrý a uctivý vztah."