Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Button nejrychlejší i v pátečním odpoledni

Button nejrychlejší i v pátečním odpoledni

Velká cena Japonska - 2. trénink

Jensonovi Buttonovi zatím japonská trať skutečně sedí, byl opět nejrychlejším mužem pátečního trénování v Suzuce. Fernando Alonso z Ferrari si oproti prvnímu tréninku rovněž polepšil, tentokrát stanovil druhý čas. Sebastian Vettel zůstal s odstupem necelých dvou desetin třetí.

Zatímco McLaren s Ferrari ukázaly rychlost na jedno kolo, Red Bull zkoušel s měkčí směsí dlouhé jízdy, ve kterých byl dokonce až o jednu sekundu rychlejší než konkurence. Mark Webber zajel ve svém nejrychlejším kole o desetinu horší čas než Vettel a skončil čtvrtý.

Za pátým Felipem Massou s druhým ferrari se poskládaly oba mercedesy. Michael Schumacher je posledním jezdcem, který se vešel do jedné sekundy za Buttona, Nico Rosberg ztratil další tři desetiny.

Elitní desítku uzavírá mclaren Lewise Hamiltona, Vitalij Petrov z Renaultu a Sebastian Buemi v barvách Toro Rosso. Italská stáj se neustále drží nejlepších týmů, Jaime Alguersuari zajel jedenáctý čas.

Lotus Heikkiho Kovalainena stanovil sympatický sedmnáctý čas druhého volného tréninku, jeho kořistí se staly mimo jiné oba williamsy. Jarna Trulliho zase postihly problémy hned v úvody a po čtyřech kolech musel ukončit svoje odpolední účinkování.

Dvaadvacátý Daniel Ricciardo byl opět rychlejší hispánií, když zajel dokonce o sekundu rychlejší čas než Vitantonio Liuzzi.

I pod příjemným počasím se druhé páteční jízdy neobešly bez dramatických chvil. Bruno Senna chyboval v první zatáčce a doklouzal se svým renaultem až do štěrkové zóny. Zde se však vše obešlo bez poškození stejně jako v podání Kamuje Kobajašiho. Japonec měl obrovské štěstí, že v zatáčce 130R udržel svůj sauber na trati. Kobajaši se dostal v extrémně rychlé levotočivé zatáčce do smyku a jen s použitím brilantního záchranného manévru mohl pokračovat dál.

Bez kontaktu se ale neobešla chyba Rubense Barrichella, který se v nájezdu do první zatáčky Degner dostal levými koly na trávník. Brazilec byl poslán mimo trať a zastavil se až o bariéru z pneumatik. O něco později zde odstavil svůj vůz rovněž Pastor Maldonado, zde se ale jednalo o technické problémy.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup  Kol
1. 
 J.Button  McLaren
1:31.901 
 
32 
2. 
 F.Alonso  Ferrari
1:32.075 
+0.174  
 33 
3. 
 S.Vettel  Red Bull
1:32.095 
+0.194  
 35 
4. 
 M.Webber  Red Bull
1:32.147 
+ 0.246 
 28 
5. 
 F.Massa  Ferrari
1:32.448 
+ 0.547 
 34 
6. 
 M.Schumacher  Mercedes
1:32.710 
+ 0.809 
 26 
7. 
 N.Rosberg  Mercedes
1:32.982 
+ 1.081 
 27 
8. 
 L.Hamilton  McLaren
1:33.245 
+ 1.344 
 26 
9. 
 V.Petrov  Renault
1:33.446 
+ 1.545 
 36 
10. 
 S.Buemi  Toro Rosso
1:33.681 
+ 1.780 
 33 
11. 
 J.Alguersuari  Toro Rosso
1:33.705 
+ 1.804 
 25 
12. 
 A.Sutil  Force India
1:33.790 
+ 1.889 
 36 
13. 
 S.Perez  Sauber
1:34.393 
+ 2.492 
 35 
14. 
 B.Senna  Renault
1:34.557 
+ 2.656 
 27 
15. 
 P.di Resta  Force India
1:34.601 
+ 2.700 
 33 
16. 
 K.Kobajaši  Sauber
1:36.038 
+ 4.137 
 33 
17. 
 H.Kovalainen  Lotus
1:36.225 
+ 4.324 
 35 
18. 
 R.Barrichello  Williams
1:37.123 
+ 5.222 
 14 
19. 
 T.Glock  Virgin
1:37.440 
+ 5.539 
 30 
20. 
  J.d'Ambrosio  Virgin
1:38.093 
+ 6.193 
 30 
21. 
 P.Maldonado  Williams
1:38.387 
+ 6.486 
 16 
22. 
 D.Ricciardo  HRT
1:38.763 
+ 6.862 
 36 
23. 
 J.Trulli  Lotus
1:39.800 
+ 7.899 
 24 
24. 
 V.Liuzzi  HRT
1:42.480 
+ 10.579 
 4