Verstappen zopakoval japonský zázrak, Norris selhal pod tlakem

VC Saúdské Arábie – kvalifikace
Verstappen senzačně na pole position, Norris ve zdi a až na 10. místě. Kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie přinesla dramatický a překvapivý závěr. Spokojen z ní mohl odcházet i Piastri, kterému se před nedělí naskýtá šance převzít celkové vedení.
Ačkoli šel McLaren do kvalifikace jako jasný favorit, od začátku s ním zvládal držet krok Verstappen. V první části dokonce Nizozemec zvítězil s náskokem 27 tisícin před Norrisem a o 123 tisícin před Piastrim. Ve druhé části posílil svou sebedůvěru Norris, který tentokrát vyhrál s časem 1:27,481. Na ten Verstappen ztratil 48 tisícin a Piastri 64.
Třetí část přinesla drama hned na začátku. Norris nezvládl svůj první pokus, rozvlnil se mu vůz a ve čtvrté zatáčce to poslal do bariéry. Byly vyvěšeny červené vlajky. Lídr šampionátu si mohl sypat popel na hlavu a věděl, že v neděli odstartuje až z 10. místa.
Norris svou nehodou paradoxně zkomplikoval situaci všem s výjimkou svého hlavního rivala a kolegy Piastriho. Právě Australan byl totiž jediným závodníkem, který ještě před vyvěšením červených vlajek zaznamenal kolo. Při jeho prvním pokusu se časomíra zastavila na 1:27,560.
Po restartu ale soupeři Piastrimu ukázali, že to zadarmo nedostane. Nejprve převzal vedení Verstappen s časem 1:27,559 a vzápětí na Nizozemcův výkon odpověděl Russell časem 1:27,407. Piastri se ale nedal a zrychlil na 1:27,304, čímž získal první místo zpět do svých rukou. To ale ještě nebylo všechno. Verstappen totiž při svém druhém pokusu neudělal žádnou chybu a o pouhých 10 tisícin pilota McLarenu udolal. Třetí skončil Russell.
Hamilton, který se obával, zda se vůbec dostane do nejlepší desítky, mohl nakonec být relativně spokojen. Pilot Ferrari zaznamenal sedmý čas. Jeho parťák Leclerc skončil čtvrtý.
Williams potvrdil slibnou rychlost z tréninků jenom částečně. Albon byl totiž vyřazen už ve druhé části kvalifikace jako jedenáctý. Sainz si ovšem pro start zítřejšího závodu zajistil šestou pozici.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:27,778 | 1:27,529 | 1:27,294 | 19 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,901 | 1:27,545 | 1:27,304 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,282 | 1:27,599 | 1:27,407 | 16 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,552 | 1:27,866 | 1:27,670 | 19 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,128 | 1:27,798 | 1:27,866 | 17 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,354 | 1:28,024 | 1:28,164 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,372 | 1:28,102 | 1:28,201 | 20 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,226 | 1:27,990 | 1:28,204 | 16 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:28,421 | 1:28,025 | 1:28,367 | 22 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,805 | 1:27,481 | DNF | 11 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,279 | 1:28,109 | 14 | |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,561 | 1:28,191 | 11 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,548 | 1:28,303 | 14 | |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,571 | 1:28,418 | 12 | |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,536 | 1:28,648 | 15 | |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,645 | 9 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:28,739 | 9 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,782 | 8 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,092 | 9 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,462 | 8 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren