Piastri vede šampionát

VC Saúdské Arábie – závod
Úvodní metry plné dramat, pak spíše poklidná jízda. Tak by se dala shrnout Velká cena Saúdské Arábie, která přinesla Piastrimu již třetí letošní prvenství a současně posun do čela průběžného pořadí. Verstappen dojel po pětisekundové penalizaci jako druhý, Leclerc si třetím místem zajistil své první letošní pódium. Norris minimalizoval po nevydařené kvalifikaci škody čtvrtou pozicí.
Verstappen sice překvapil ziskem pole position, Piastri mu ale hned od prvních metrů dával najevo, že zopakovat japonské vítězství bude oříšek. Australan totiž skvěle odstartoval a do první šikany najížděl vnitřkem po boku Verstappena. Nizozemec najednou neměl kam jet, místo stažení se za Piastriho si ale šikanu zkrátil, díky čemuž udržel první místo. Tato situace ještě měla dohru.
Sportovní komisaři totiž rozhodli, že Verstappen získal pozici nelegálně a dostal pětisekundový trest. Poté sice až do zastávek v boxech kraloval a v závěru svého úseku navýšil svůj náskok před Piastrim na více než dvě sekundy, po zastávce v boxech, během které si penalizaci odpykal, se ale propadl za pilota McLarenu.
Verstappen sice přezul na tvrdou sadu o dvě kola později než Piastri a dojížděl tak na o něco čerstvějším obutí, Piastri však po celou dobu udržoval svůj náskok okolo čtyř vteřin a dojel si pro vítězství. Verstappen se musel spokojit se druhým místem. Jeho ztráta nakonec činila necelé tři sekundy.
Boj o výhru se možná rozhodl de facto v první zatáčce, se třetím místem to ale bylo o něco zamotanější. Největší část závodu sice strávil na této příčce Russell, Leclerc s Norrisem ale se svou jedinou zastávkou vyčkávali. Pilot Ferrari přezul na tvrdou sadu o devět kol později než pilot Mercedesu, Norris stavěl dokonce o 14 kol později než Russell a navíc nazul žlutě značenou střední směs. O zábavu bylo postaráno.

V závěru už Russell začínal stáří svých gum pociťovat a 12 kol před koncem mu sebral třetí místo Leclerc. Tím ale jeho propad nekončil. Devět kol před cílem šel dopředu i Norris, který byl tou dobu jasně nejrychlejším pilotem na trati a vydal se stíhat i Leclerca. Monačan ale nakonec nedal Norrisovi šanci a získal první letošní pódium.
Čtvrté místo znamená, že Norris se v celkovém pořadí propadá na druhou příčku. Za týmovým kolegou Piastrim momentálně zaostává o 10 bodů.
Piloti Williamsu potvrdili slušné tempo z tréninků a oba získali body. Sainz dojel do cíle jako osmý, Albon obsadil devátou příčku.
Závod přinesl v úvodu výjezd zpomalovacího vozu. Hned v prvním kole totiž havarovali po vzájemné kolizi Gasly a Cunoda. Pro pilota stáje Alpine skončil závod okamžitě. Cunoda sice dojel do boxů, odtud ale už nepokračoval.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 50 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +2,843 | 50 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +8,104 | 50 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +9,196 | 50 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +27,236 | 50 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +34,688 | 50 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +39,073 | 50 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1:04,630 | 50 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1:06,515 | 50 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1:07,091 | 50 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1:15,917 | 50 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1:18,451 | 50 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1:19,194 | 50 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1:39,723 | 50 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1 kolo | 49 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1 kolo | 49 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | +1 kolo | 49 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1 kolo | 49 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | - | 1 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Renault | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 99, 2. Norris 89, 3. Verstappen 87, 4. Russell 73, 5. Leclerc 47, 6. Antonelli 38, 7. Hamilton 31, 8. Albon 20, 9. Ocon 14, 10. Stroll 10, 11. Gasly 6, 12. Hülkenberg 6, 13. Bearman 6, 14. Hadjar 5, 15. Sainz 5, 16. Cunoda 5.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 188, 2. Mercedes 111, 3. Red Bull 89, 4. Ferrari 78, 5. Williams 25, 6. Haas 20, 7. Aston Martin 10, 8. Racing Bulls 8, 9. Alpine 6, 10. Sauber 6.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren