Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toro Rosso slibuje ještě radikálnější nos

Toro Rosso slibuje ještě radikálnější nos

Špička představeného STR7 je prý málo agresivní.

Toro Rosso má v plánu během letošní sezóny představit ještě radikálnější řešení nosu svého včera představeného STR7, technický ředitel Giorgio Ascanelli totiž řekl, že aktuální špice vozu je málo agresivní.

Většina týmů se letos kvůli změně pravidel ohledně maximální výšky nosu monopostů rozhodla pro netradiční schod na přední části svého vozu a Ascanelli je přesvědčen o tom, že právě to je jedna z oblastí, která si letos zaslouží ještě víc vývojové práce.

"Myslím, že jsme mohli být agresivnější, nakonec ale skutečnost, že jsme museli auto homologovat ještě před tím, než jsme sem přijeli jezdit, ořezala náš čas na vývoj," řekl Ascanelli.

"Skutečně, dostali jsme se do toho bodu, kdy bylo načase začít s nárazovými testy. Už studujeme jiná řešení."

Ascanelli naznačil, že by se upravený nos měl objevit v průběhu sezóny, vyloučil však, že by tým potřeboval zcela nové šasi.

"Nebudu dělat jiné šasi, ale myslím, že udělám jiný nos. Stejně, jako jsme to udělali loni, ale loni nám to trvalo trochu moc dlouho. Letos jsme na to snad lépe připraveni."

Ascanelli zároveň označil letošní STR7 za "revoluční evoluci", přičemž aktuální model využívá několika agresivních úprav loni představených konceptů, jako například dvojité podlahy.

Toro Rosso také u nového vozu prodloužilo převodovku, jelikož z aerodynamických důvodů došlo ke zkrácení šasi. Úprav se dočkaly i bočnice, které jsou letos více zakrojené, jelikož otvory pro sání vzduchu k chladičům mohly být zmenšeny, to díky představení nového otvoru, který se nachází pod otvorem sání vzduchu k motoru.

"Opět jsme zvedli bočnice a posunuli jsme chlazení za jezdcovu hlavu. Máme kratší šasi, delší převodovku, tak uvidíme."