Druhý páteční trénink v Albert Parku patřil Schumacherovi
Velká cena Austrálie - 2. trénink
Michael Schumacher vyhrál druhý volný trénink na letošní Velkou cenu Austrálie, úvodní podnik nové sezóny. Němec byl přitom o sekundu rychlejší než zbytek pole, sekundovat mu totiž dokázal jen jeho krajan Nico Hülkenberg z Force Indie.
Schumacher zajel své nejrychlejší kolo v samotném závěru, kdy se na osychající trati podmínky zlepšovaly s každým ujetým kolem.
Mezi volnými tréninky se totiž na trať spustil déšť a smyl i to malé množství gumy, které stihli jezdci položit v závěru první devadesátiminutovky. Jezdci si postupně vyzkoušeli mokré (modré) i přechodné (zelené) obutí, půl hodiny před koncem však bylo jasné, že je trať již dost suchá pro slicky.
Albert Park však na deset minut utichl, týmy totiž nechtěly riskovat havárii, neboť by v samém úvodu sezóny nutnost opravy mohla znamenat zásadní problém.
Nakonec se však začalo jezdit a časy postupně zrychlovaly, byť se nakonec ani nepřiblížily nejlepším hodnotám z prvního tréninku.
Schumacher v samém závěru sesadil z čela krajana Nica Hülkenberga, který v barvách Force Indie zůstal na druhé pozici.
Třetí skončil Sergio Perez, který byl během tréninku jedním z těch, kteří se nevešli mezi žluté okrajové čáry a vyjeli mimo trať.
Čtvrtý čas zaznamenal stejně jako v prvním tréninku Fernando Alonso, pátý skončil Kamuj Kobajaši, který si v závěru prožil pořádně horkou chvilku, když přetáhl výjezd z poslední zatáčky, roztancoval svůj sauber a nakonec se ve smyku zastavil uprostřed cílové rovinky. Zeď však naštěstí netrefil.
První desítku doplnili šestý Paul di Resta, sedmý Felipe Massa, osmý Heikki Kovalainen, devátý Nico Rosberg a desátý Sebastian Vettel.
Piloti McLarenu, Jenson Button a Lewis Hamilton, se po vítězství v prvním tréninku tentokrát na trati příliš neukázali a skončili až na patnáctém, respektive šestnáctém místě.
Žádné měřené kolo znovu nezajel Pedro de la Rosa, který sice narozdíl od prvního tréninku na trať vyjel, hned se však znovu vrátil do boxů a stěžoval si na nefunkční posilovač řízení a časté kontakty podlahy svého vozu s tratí.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:29.183
|
|
16
|
2.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:29.292
|
+ 0.109
|
19
|
3.
|
S.Perez | Sauber |
1:30.199
|
+ 1.016
|
23
|
4.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:30.341
|
+ 1.158
|
13
|
5.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:30.709
|
+ 1.526
|
14
|
6.
|
P.di Resta | Force India |
1:31.466
|
+ 2.283
|
13
|
7.
|
F.Massa | Ferrari |
1:31.505
|
+ 2.322
|
14
|
8.
|
H.Kovalainen | Caterham |
1:31.932
|
+ 2.749
|
16
|
9.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:32.184
|
+ 3.001
|
17
|
10.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:32.194
|
+ 3.011
|
19
|
11.
|
M.Webber | Red Bull |
1:32.296
|
+ 3.113
|
20
|
12.
|
T.Glock | Marussia |
1:32.632
|
+ 3.449
|
17
|
13.
|
V.Petrov | Caterham |
1:32.767
|
+ 3.584
|
15
|
14.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:32.822
|
+ 3.639
|
11
|
15.
|
J.Button | McLaren |
1:33.039
|
+ 3.856
|
18
|
16.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:33.252
|
+ 4.069
|
11
|
17.
|
P.Maldonado | Williams |
1:34.108
|
+ 4.925
|
21
|
18.
|
K.Räikkönen | Lotus |
1:34.275
|
+ 5.092
|
7
|
19.
|
B.Senna | Williams |
1:34.312
|
+ 5.129
|
17
|
20.
|
J.E.Vergne | Toro Rosso |
1:34.485
|
+ 5.302
|
29
|
21.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
1:34.604
|
+ 5.421
|
31
|
22.
|
C.Pic | Marussia |
1:34.770
|
+ 5.587
|
13
|
23.
|
N.Kartykejan | HRT |
1:42.627
|
+ 13.444
|
16
|
24.
|
P.de la Rosa | HRT |
žádný čas
|
|
1
|