Zápisky z deníku Gran Turisma 3/2012
Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.
Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou.
29. února – MS GT, AF Corse, Salaquarda
Filip Salaquarda byl vybrán jako další pilot týmu AF Corse. Usedne tak opět za volant vozu Ferrari 458, s nímž loni odjel na podzim tři podniky. Více Zde
Zdroj: ISR, Formule
1. března – MS GT, W-Racing Team
Belgický tým WRT představil své jezdce bojující v nadcházejícím ročníku MS GT. V druhé polovině března doplnil i jejich rozmístění v posádkách.
V prvním voze pojede německý jezdec Frank Stippler s Britem Oliverem Jarvisem. Druhou posádku bude tvořit ostřílený občan Monaka Stéphane Ortelli s belgickým mladíkem Laurensem Vanthoorem.
Zdroj: GT1, Racing World
Foto: Martin Ševčík
1. března – MS GT, Reiter Engineering
Překvapivá zpráva dorazila od německého týmu Reiter Engineering, jež se nakonec rozhodl pro účast v mistrovství světa. Uvedl nasazení vozu Lamborghini Gallardo LP600+ a vysoce pravděpodobnou přítomnost Petera Koxe.
Zdroj: GT1
3. března – GT3, Audi
Audi Sport ohlásilo předání prvních vozů Audi R8 LMS ultra zákazníkům. Dvacet vozů z první série pokračování úspěšného modelu bude dokončeno do konce dubna. Mezi nimi je také stáj W-Racing Team, která bude reprezentantem značky Audi ve světovém mistrovství.
Zdroj: Autohebdo
12. března – MS GT
Dlouho očekávaný seznam účastníků světového mistrovství zveřejnila SRO 12. března. Součástí byla v některých případech také jména jezdců. Po oznámení účasti pražského rodáka Filipa Salaquardy koncem února bylo odhaleno jméno dalšího českého zástupce, Tomáše Engeho.
V současnosti známá jména jsou uvedena v níže uvedené tabulce. Po vydání listiny byl nejprve 16. března doplněn poslední člen týmu Reiter Engineering, Daryl O´Young. Teprve nedávno bylo oznámeno doplnění sestavy týmu AF Corse o zkušeného Toniho Vilandera. Úplné složení zveřejnil také belgický tým Mühlner Motorsport, jehož bychom měli vidět v rudých barvách a pod názvem Exim Bank Team China.
Podle nedávných informací belgického portálu Racing World je úplná i sestava německé stáje All-Inkl.com Münnich Motorsport (jezdci označení hvězdičkou nejsou potvrzeni z oficiálních zdrojů). Stejná situace je podle jiného belgického magazínu Autosport i u dalšího německého účastníka, týmu Vita4One Racing. Uchazeči o poslední volnou sedačku jsou Mathias Lauda a Marco Wittmann.
Tým | Vůz | Posádka |
All-Inkl.com MS | Mercedes | M.Basseng/M.Winkelhock* |
N.Pastorelli*/T.Jäger* | ||
AF Corse | Ferrari | E.Ide/F.Castellacci |
F.Salaquarda/T. Vilander | ||
WRT | Audi | F.Stippler/O.Jarvis |
S.Ortelli/L.Vanthoor | ||
Hexis Racing | McLaren | F.Makowiecki/S.Dusseldorp |
A.Parente/G.Demoustier | ||
Reiter Engineering | Lamborghini | A.von Thurn und Taxis/T.Enge |
P.Kox/Daryl O´Young | ||
Valmon Racing Team Russia | Aston Martin | M.Aleshin/bude oznámeno |
A.Soucek/A.Zuber | ||
SRO China GT1 Team | Porsche | M.Parisy/A.Pizzonia |
R.Wei/M.Halliday | ||
Sunred | Ford | bude oznámeno/bude oznámeno |
bude oznámeno/bude oznámeno | ||
Vita4One Racing Team | BMW | M.Bartels/R.van der Ende* |
G.Franchi*/bude oznámeno |
Zdroj: GT1 World, Mühlner Motorsport, Autosport, Formule
16. března – GT1
Stéphane Ratel naznačil v rozhovoru pro Autosport, jakým směrem by se mohl ubírat vývoj techniky pro světové mistrovství v příštích letech. Letošní vozy vychází z třídy GT3 pouze s drobnými úpravami (podvozek, pozn. autora), teprve v příští sezoně se dočkají na letošní rok slibovaných karbon-keramických brzd. V roce 2013 by mohly mít vozy větší zadní křídla, následně se změny dotknou výkonu motorů. Podle Ratela bychom se v roce 2015 mohli dočkat vozů připomínajících loňské GT1.
Zdroj: Racing World
Foto: Martin Ševčík
Stane se
8. - 9. dubna - MS GT1, ME GT3, Nogaro
Ve francouzském Nogaru proběhne úvodní dvojice třetího ročníku světového mistrovství vozů GT1. Doprovodnou sérií bude evropské mistrovství vozů GT3, které vstupuje již do své sedmé sezóny. V průběhu tohoto týdne vyjde článek s představením okruhu a informacemi ke sledování závodů.
Zdroj: GT1 World, GT3, BES, Formule
15. dubna - Blancpain Endurance Series, Monza
Italský okruh v Monze bude svědkem tříhodinové bitvy v úvodním klání druhého ročníku vytrvalostního šampionátu. Na roštu by se mělo objevit okolo pěti desítek vozů.
Zdroj: BES, Formule
21. - 22. dubna - MS GT1, ME GT3, Zolder
Po kratší přestávce se účastníci MS GT1 a ME GT3 přesunou do Belgie k druhému podniku na okruhu Zolder.
Zdroj: GT1 World, GT3, Formule
Další přehled vyjde v týdnu na přelomu dubna a května (30. dubna – 6. května).
Předchozí vydání Zápisků z období 23. ledna – 26. února naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:
Datum | Série | Popis |
25.01. | MS GT | Stav přihlášek účastníků světového mistrovství |
01.02. | MS GT | Tým Hexis oznámil jezdecké sestavy pro nadcházející rok |
03.02. | GT3 | Plány úpravy vozu Hyundai Genesis dle pravidel GT3 |
08.02. | MS GT | SRO vybrala Pirelli jako nového dodavatele |
12.02. | MS GT | Holandský pilot Dylan Derdaele testoval BMW týmu Vita4One |
13.02. | MS GT | Oznámení místa a data posledního podniku MS GT |
14.02. | GT3 | FIA neschválila návrh na sblížení pravidel ME s předpisy MS |
17.02. | BES | Zveřejnění startovní listiny úvodního podniku |
18.02. | GT3 | Evropský šampionát možná se stájí s vazbami na Nigérii |
20.02. | MS GT | Vita4One testoval pět pilotů |
20.02. | GT3 | První vozy Vantage dodány zákazníkům, ukončení dalších testů |
22.02. | MS GT | AF Corse se stal pátým týmem v MS, použije Ferrari 458 |