Haug odstupuje z pozice sportovního ředitele Mercedesu
Své místo opouští po 22 letech.
Norbert Haug po 22 letech v pozici sportovního ředitele Mercedesu na konci letošní sezóny ze svého místa odchází.
60letý Němec byl v roce 1994 přitom, kdy se Mercedes vrátil do Formule 1 jako dodavatel motorů, když nejdříve poháněly tým Sauber a následně McLaren.
Jako výrobce vozů se automobilka ze Stuttgartu do F1 vrátila v roce 2010, kdy koupila mistrovský tým Brawn.
Za období, kdy byl Haug u Mercedesu v čele sekce motorsportu, získali jezdci a týmy na vozech poháněných Mercedesem 87 vítězství a celkem šest titulů mistra světa.
"Chtěl bych poděkovat nejlepší automobilce na světě za více než 22 let, během kterých jsem nikdy neztratil vášeň," řekl Haug.
"Obzvlášť bych pak chtěl poděkovat vedení za důvěru a svobodu, kterou mi ve všech mých aktivitách dávalo.
Od roku 1991 jsme dosáhli řady úspěchů a vítězství, za které bych chtěl poděkovat všem svým kolegům.
Bohužel, jen jedno vítězství v roce 2012 od znovuzaložení týmu v roce 2010, nenaplnilo naše očekávání.
Udělali jsme, nicméně, správné kroky k tomu, abychom byli úspěšní v budoucnu. Náš tým a jezdci udělají vše, aby těchto cílů dosáhli."
Dieter Zetsche, výkonný ředitel Daimleru, který vlastní Mercedes, pochválil Haugovu 22letou práci.
"Norberg Haug byl tváří sportovního programu Mercedesu-Benz po více než 20 let," řekl.
"Pro mě se zapsal do celé éry a navíc se zasloužil o úspěšný návrat Stříbrných šípů do Formule 1.
Za celé vedení a celou rodinu kolem motorsportu bych mu chtěl poděkovat za jeho práci."
Pilot Mercedesu v DTM Gary Paffett řekl, že je mu Haugova odchodu líto.
"Je smutné vídět odcházet člověka, který toho pro mě tolik udělal," napsal druhý muž letošní klasifikace DTM na svůj Twitter.
Zatím není jasné, co nyní bude Haug dělat, ani kdo jej v jeho roli nahradí.
Kariéra Norberta Hauga v číslech:
1990 - rok, ve kterém se Haug stal viceprezidentem oddělení motorsportu Mercedesu. Připojil se 1. října, jen pár dní předtím, než Jean-Louis Schlesser a Mauro Baldi získali s Mercedesem C11 titul v Mistrovství světa sportovních vozů.
986 - Celkový počet závodu za Haugova období, kterých se Mercedes účastnil jako tovární tým. 439 z nich vyhrál (45%).
500 - Mercedes stavěl motor, se kterým by vyhrál slavný závod 500 mil Indianapolis, což se mu povedlo v roce 1994 zásluhou Ala Unsera jr. a týmu Penske. Následně vyhrál motor Mercedes ještě 18krát, když po pěti vítězstvích zaznamenali Unser a Greg Moore.
87 - Počet vítězství, kterých v F1 dosáhl vůz poháněný motorem Mercedes za Haugovy éry. Mika Häkkinën dosáhl všech svých 20 vítězství a titulů v letech 1998-1999 s vozem McLaren Mercedes. Lewis Hamilton jej následně doplnil v roce 2008 a Jenson Button v roce 2009 za Brawn. Vozy s trojcípou hvězdou také dosáhli dvou titulů v Poháru konstruktérů.
19 - Počet titulů v DTM - 9 titulů mezi jezdci zásluhou Klause Ludwiga, Bernda Schneidera, Garyho Paffetta a Paula di Resty a 10 titulů v hodnocení značek.
13 - Počet titulů v hlavní sérii Formule 3 získaných jezdci, které poháněly motory Mercedes. Jamie Green vyhrál v roce 2004 Euroserii Formule 3 a následovali jej Lewis Hamilton, Paul di Resta, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean a Jaime Alguersuari. Celkově Mercedes dosáhl ve významných podnicích F3 189 vítězství - deset z nich získali při prestižním F3 Masters a čtyři v ulicích Makaa.
10 - Mercedes v roce 1998 vyhrál všech deset závodů šampionátu FIA GT. Ludwig a Ricardo Zonta získali titul mezi jezdci před šampiony z roku 1997 Berndem Schneiderem a Markem Webberem.
2 - Vítězství v celkovém pořadí šampionátu ITC, který nahrazoval německé mistrovství cestovních vozů DTM.
1 - Počet vítězství ve velké ceně F1 od návratu Mercedesu jakožto výrobce do Formule 1. Při letošní Velké ceně Číny zvítězil Nico Rosberg.