Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Minardi zpochybňuje legálnost Vettelova vozu

Minardi zpochybňuje legálnost Vettelova vozu

Němcův náskok před ostatními je podle něj podezřele velký.

Bývalý šéf týmu Formule 1 Giancarlo Minardi přišel po Velké ceně Singapuru s podezřením, že vůz Sebastiana Vettela by mohl být vybaven zakázaným systémem, díky němuž Němec získává svou výhodu proti soupeřům.

Trojnásobný mistr světa suverénně opanoval závod v ulicích Singapuru, často byl přitom až o dvě sekundy na kolo rychlejší než všichni ostatní jezdci včetně týmového kolegy Marka Webbera.

Minardi, jenž byl v Singapuru přítomen, popsal některé poznatky, které při sledování vozů na dráze vypozoroval.

"Co se mého pohledu týče, vybral jsem si některé pilíře coby referenční body, abych mohl sledovat a porovnávat způsob jízdy jednotlivých pilotů," napsal Minardi ve svém sloupku pro Pitpass. "Zaujalo mě, jak čistě Vettel na tom úseku tratě jezdil. Byl schopen projet celý ten úsek bez jakýchkoliv korekcí, narozdíl od svých soupeřů (včetně svého týmového kolegy).

Na tom samém úseku byl Sebastian schopen akcelerovat o 50 metrů dřív než kterýkoliv jiný jezdec, včetně Webbera. Co mě překvapilo nejvíc, byl zvuk motoru. Vedle zrychlování o 50 metrů dřív motor Renault v Němcově voze skřípal tak, jako žádný jiný francouzský motor na trati, ani Markův.

Ten zvuk byl podobný zvuku, který motory vydávaly, když v minulých sezónách začala působit kontrola trakce," dodal Minardi.

Šestašedesátiletý Ital se domnívá, že je potřeba nalézt odpovědi pro skutečnost, proč byl Vettel schopen předčit své soupeře tak obrovským rozdílem po tak velkou část závodu.

"Není mým záměrem shazovat Sebastiana Vettela, který ze svého red bullu vždy vyždíme maximum, a nechci ani do nikoho rýt, chci jen říct, co jsem osobně vidět a slyšel během toho třídenního podniku.

Na základě své zkušenosti si myslím, že náskok 2,5 sekundy v každém kole je skutečně až příliš. To je jako třígenerační vývojový rozdíl, je to obrovský rozdíl.

Jsou určité aspekty, Vettelova velice čistá jízda, Vettelovo zrychlování o 50 metrů dřív, abnormální zvuk motoru Renault a Vettelův více než dvousekundový náskok na jeho rivaly, to mě nutí přemýšlet a rád bych dostal nějaké odpovědi."