Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Co stálo za volbou startovních čísel jednotlivých jezdců?

Co stálo za volbou startovních čísel jednotlivých jezdců?

Piloti F1 vysvětlují, proč si zvolili svá startovní čísla.

Jezdci Formule 1 budou od letošní sezóny až po zbytek kariéry nastupovat se svými vlastními startovními čísly, které si sami zvolili. Server GPUpdate.net zjišťoval, proč si jezdci zvolili právě to své číslo.

RED BULL

Sebastian Vettel
Pro sezónu 2014 #1
V případě, že neobhájí titul mistra světa, bude ve zbytku kariéry mít #5

Coby mistr světa Formule 1 z loňské sezóny má Sebastian Vettel právo mít na svém red bullu startovní číslo 1, čehož také využil a tím pádem toto číslo nezměnilo majitele ani pro čtvrtou sezónu. V případě, že by Vettel titul mistra světa neobhájil, má zarezervované číslo 5. S tímto číslem v roce 2001 nastupoval v motokárách a měl ho na svém voze také v sezóně 2010, kdy získal svůj první titul mistra světa.

Daniel Ricciardo (#3)

Číslo 3 bylo první číslo, které Ricciardo používal v motokárách. Australan tím také odkazuje na legendárního závodníka NASCAR Dale Earnhardta, který právě číslo 3 proslavil.

MERCEDES

Lewis Hamilton (#44)
Lewis Hamilton se rozhodl pro startovní číslo 44, které používal v roce 1996 v motokárové sérii "Šampioni budoucnosti". Číslo 44 je rovněž součtem všech jeho dosavadních startovních čísel ve Formuli 1 od roku 2007, kdy debutoval. Byla to čísla 2, 22, 1, 2, 3, 4, 10.

Nico Rosberg (#6)

Je to šťastné číslo jeho snoubenky Vivian Sibold. Jeho otec Keke Rosberg pak s tímto číslem v roce 1982 získal s Williamsem svůj jediný titul mistra světa Formule 1.

FERRARI

Fernando Alonso (#14)

Také startovní číslo dvojnásobného mistra světa F1 má svůj původ v motokárách. 14. července 1996 vyhrál tehdy 14letý Alonso na motokáře se startovním číslem 14 motokárový závod.

Kimi Räikkönen (#7)
Kimi Räikkönen se startovním číslem 7 nastupoval v loňské sezóně, a jak sám řekl, neviděl důvod jej měnit za jiné.

LOTUS

Romain Grosjean (#8)
Manželka Romaina Grosjeana, francouzská televizní moderátorka a novinářka Marion Jolles Grosjean, se narodila 8. prosince, začali spolu chodit v roce 2008 a na svého syna Sacha se Grosjean dívá jako na "osmý div světa".

Pastor Maldonado (#13)

Maldonado nesdělil důvod výběru čísla 13, které je v mnoha zemích považováno za smolné, v jiných ale za šťastné. Venezuelan nicméně do Formule 1 přináší číslo, které není v motorsportu často využíváno.

McLAREN

Jenson Button (#22)

Se startovním číslem 22 získal v roce 2009 Jenson Button svůj zatím jediný titul mistra světa Formule 1 v barvách týmu Brawn GP.

Kevin Magnussen (#20)

Kevin Magnussen podobně jako Räikkönen nastoupí se startovním číslem, které na svém monopostu vozil i loni. To s číslem 20 získal titul šampiona ve Světové sérii Formule Renault 3.5.

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg (#27)
27 je součet číslic v Hülkenbergově datu narození (19.8.). Němec pak svou volbu označil jako "skvělou".

Sergio Pérez (#11)
V počátcích své motokárové kariéry používal Pérez startovní číslo 11, které se také objevuje v jeho emailové adrese.

SAUBER

Adrian Sutil (#99)
Na dotaz, proč si vybral zrovna číslo 99, Sutil odpověděl jednoduše: "V mém životě je to jen maximum!"

Esteban Gutiérrez (#21)
Pro Estebana Gutiérreze je 21 podle jeho slov jeho šťastným číslem.

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne (#25)
Startovní číslo 25 používal Vergne v počátcích své motokárové kariéry. "Pětadvacítka" se objevuje také v datu Francouzova narození - 25. dubna.

Daniil Kvjat (#26)
Stejně jako u jeho týmového kolega Vergneho se Kvjat u čísla 26 inspiroval datem svého narození. 19letý Rus, který bude letos ve F1 nováčkem, s číslem 26 rovněž absolvoval svůj první motokárový závod.

WILLIAMS

Felipe Massa (#19)
Brazilec v počátcích své kariéry vyhrál se startovním číslem 19 několik šampionátů a podle jeho slov mu toto číslo vždy přinášelo štěstí. Když v minulosti náhodou nebylo volné číslo 19, volil číslo 91.

Valtteri Bottas (#77)
Valtteri Bottas nikdy veřejně neřekl důvod, proč si vybral startovní číslo 77. Fin tímto číslem však chytře dokázal nahradit písmeno "T" ve svém jménu na Twitteru, kde již dříve používal hashtagy "#Val77eri" a "#BO77AS".

MARUSSIA


Jules Bianchi (#17)
Francouz Jules Bianchi měl při výběru startovních čísel smůlu. Jezdci si svá startovní čísla volili podle pořadí v konečném hodnocení loňské sezóny a každý z nich si měl zvolit tři čísla podle důležitosti. Vzhledem k tomu, že Bianchi loni nebodoval, byl s výběrem svých čísel až mezi posledními. A jelikož byla všechna tři jeho zvolená čísla (7, 27 a 77) již zabrána jinými jezdci, musel si Francouz zvolit jiné číslo. A volba padla na číslo 17.

Max Chilton (#4)
Ani druhý pilot Marussie Max Chilton neuvedl přesný důvod svého výběru startovního čísla 4, ale Brit, stejně jako Bottas, krátce na to umístil na svůj Twitter hashtag "#M4X".

CATERHAM

Kamuj Kobajaši (#10)

Startovní číslo 10 bylo prvním, se kterým Kobajaši závodil ve Formuli 1. Svou premiéru si v F1 Japonec odbyl v roce 2009, kdy v Toyotě zaskakoval za zraněného Tima Glocka. Kobajaši však oznámil, že volbou číslo jedna pro něj bylo číslo #4.

Marcus Ericsson (#9)

Jeden ze tří letošních nováčků ve startovním poli Marcus Ericsson si nechal důvod pro výběr čísla 9 jako tajemství. Toto číslo by však mohlo mít původ v motokárách, ve kterých začal Švéd závodit ve svých devíti letech.