Räikkönen přiznal, že havaroval mimo ostré kolo
Fin se po nepovedeném pokusu vracel do boxů.
Kimi Räikkönen prozradil, že to byl provoz, nikoliv havárie, co jej připravilo o postup do závěrečné části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Finský závodník způsobil chaotické chvíle v závěru druhého kvalifikačního segmentu, když nezvládl svůj vůz na výjezdu ze třetí zatáčky a zabořil jej špičkou do zdi, načež byly v inkriminovaném místě vyvěšeny žluté vlajky.
Havárie okamžitě ukončila Räikkönenovo účinkování v kvalifikaci, pilot Ferrari tak nebyl schopen zlepšit své dvanácté místo. Díky penalizaci Valtteriho Bottase nakonec do závodu odstartuje z jedenácté pozice.
Räikkönen však poznamenal, že jeho poslední ostré kolo zhatil silný provoz. V momentě, kdy havaroval, už na nový pokus čas neměl a pouze se vracel zpátky do boxů.
"Už jsem neměl čas zajet ještě jedno rychlé kolo, takže v tom kole bych stejně zamířil do boxů," řekl po kvalifikaci mistr světa z roku 2007.
"Hrál jsem si s nějakými přepínači nebo tak něco, trochu jsem protočil kola a trefil jsem zeď. Auto je ale víceméně v pořádku.
Byla to zkrátka moje chyba. Trochu jsem protočil kola, už jsem ani netlačil, ale nedokázal jsem auto chytit.
To však nic neměnilo na faktu, že jsem se v předchozím kole zasekl v provozu. V páté zatáčce jsem dojel jeden mclaren, který jel velice pomalu, a měl jsem před sebou další auta, ale tak to někdy je.
V mokrých podmínkách jsme rychlost měli, šlo jen o ten provoz."
Räikkönenův týmový kolega Fernando Alonso zaznamenal daleko úspěšnější kvalifikaci, postoupil totiž do nejlepší desítky a kvalifikoval se na páté místo. V závodě proto pomýšlí na stupně vítězů.
"Stačí nám získat pouze dvě pozice, abychom toho cíle dosáhli," řekl Alonso. "Už ale nemůžete spoléhat na to, že závod dokončíte, tak jako tomu bylo v posledních letech. V tomto prvním závodě je základní prioritou dojet do cíle.
Musíme zajistit, abychom proťali cílovou čáru. Pokud se nám to povede, můžeme být na stupních vítězů."